Antonov: Ενημέρωση της ΥΠΑ – Απογειώθηκε από την Νις της Σερβίας με 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο
Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το Antonov θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα), με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
- Ο γενικός εισαγγελέας του Τέξας μηνύει το NCAA για για τις τρανς αθλήτριες σε γυναικεία αθλήματα
- Ο Άντριεν Μπρόντι έχει μετατραυματικό στρες εξαιτίας της απώλειας βάρους στην ταινία «Ο Πιανίστας»
- Αίρεται η απαγόρευση του WhatsApp στο Ιράν
- Ζωή χωρίς μετρητά - Η χώρα που σχεδόν μηδένισε τις συναλλαγές με χρήμα
Σε επίσημη ενημέρωση για την πτώση του αεροσκάφους Antonov 12 στην περιοχή της Καβάλας, το Σάββατο 16 Ιουλίου, προέβη η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), επισημαίνοντας πως για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).
Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος, τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία, με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).
Διαβάστε επίσης: Ειδικό κλιμάκιο στις έρευνες για το αν μετέφερε νάρκες με φώσφορο
Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα), με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
Το χρονικό του τρόμου
Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι, λόγω προβλήματος (operation reasons), δεν θα συνεχίσει για τον τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Στις 22:42, πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής, ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4), αναφέροντας: «may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα».
Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου, με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.
Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον Πύργο Ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως, δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα.
Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Άμεση κινητοποίηση για έρευνες και διάσωση
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης.
Παράλληλα, κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.
«Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)», καταλήγει η ανακοίνωση της ΥΠΑ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις