Διάβημα στον Ουκρανό πρέσβη για το δυστύχημα με το Antonov
Οι ελληνικές Αρχές τονίζουν ότι θα έπρεπε να είχαν ενημερωθεί για τη φύση του φορτίου που μετέφερε το αεροσκάφος.
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Κρύο και καταιγίδες από το απόγευμα - Σε ποιες περιοχές θα χιονίσει
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
Συνεχίζονται οι εξελίξεις και σε διπλωματικό επίπεδο σε σχέση με την συντριβή του αεροσκάφους Antonov, το Σάββατο το βράδυ στην Καβάλα, που είχε σαν αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι οκτώ Ουκρανοί που αποτελούσαν το πλήρωμα του.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές τη Δευτέρα ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών, Θεμιστοκλής Δεμίρης, πραγματοποίησε διάβημα και στον πρεσβευτή της Ουκρανίας στην Ελλάδα, για το αεροσκάφος Antonov που συνετρίβη.
Το διάβημα στον Ουκρανό πρέσβη στην Αθήνα έγινε με εντολή του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς για την φύση του φορτίου του ουκρανικού αεροσκάφους.
Προηγήθηκε εντολή για διάβημα στη Σερβία
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα ο Νίκος Δένδιας είχε δώσει εντολή στον πρεσβευτή της Ελλάδας στο Βελιγράδι να πραγματοποιήσει επίσης, άμεσα, διάβημα στη Σερβία, αναφορικά επίσης με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από τη σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους Antonov.
Η ενημέρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση για την πτώση του Antonov απο την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), την Κυριακή, το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).
Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα), με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα.
Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση.
Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Εντοπίστηκαν και τα οκτώ πτώματα
Το βράδυ της Κυριακής, το ΓΕΕΘΑ ανακοίνωσε ότι κατά τις επιχειρήσεις εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν και τα οκτώ πτώματα των επιβαινόντων του αεροσκάφους που συνετρίβη ανάμεσα στους οικισμούς Αντιφίλιπποι και Παλαιοχώρι. Τα οκτώ μέλη του πληρώματος, ουκρανικής καταγωγής, βρήκαν τραγικό θάνατο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις