Καλιφόρνια: Με ποια μαθήματα ένα σχολείο «έσωσε» τους μαθητές από την οικονομική κατάρρευση
Το Canyon High School στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ πήρε την πρωτοβουλία να κάνει μαθήματα προσωπικής οικονομίας στους μαθητές του προκειμένου να τους σώσει από μια μελλοντική οικονομική κατάρρευση.
Ο Rhyan Diaz, τελειόφοιτος λυκείου, όταν ξεκίνησε να εργάζεται ως ταμίας, ξόδεψε 3.000 δολάρια τους δύο πρώτους μήνες για ρούχα και άλλα μικροαντικείμενα. Ο ίδιος όπως λέει δεν είχε καθόλου καλή σχέση με τα χρήματα.
Αυτό όμως άλλαξε όταν άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα οικονομίας στο Canyon High School, στη Σάντα Κλαρίτα της Καλιφόρνια. Πλέον είναι σε θέση να αποταμιεύει για το κολέγιο και μελλοντικά για την προκαταβολή ενός σπιτιού.
- Διαβάστε επίσης: Ένα ελληνικό ειδικό σχολείο στη μάχη για την κορυφή
Ο 17χρονος Diaz συγκαταλέγεται στον αυξανόμενο αριθμό εφήβων που «διδάσκονται» για χρήματα στο σχολείο.
Αξίζει να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2020-21, 7 στους 10 μαθητές δημοσίων λυκείων είχαν πρόσβαση σε ένα πλήρες εξάμηνο «προσωπικής οικονομίας», είτε ως μάθημα επιλογής είτε ως απαιτούμενο αποφοίτησης, σύμφωνα με το Next Gen Personal Finance.
Οι μαθητές είναι ήδη σε θέση να κάνουν βήματα προς την επίτευξη οικονομικών στόχων, είτε βραχυπρόθεσμων, είτε μακροπρόθεσμων. Μαθαίνουν για αποταμίευση, προϋπολογισμό, χρέη και επενδύσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της βοήθειας που προσέφερε το μάθημα της προσωπικής οικονομίας είναι η Dahlia Aldaz η οποία δηλώνει πως πλέον δεν ξοδεύει 35 δολάρια κάθε δεύτερη μέρα στα Starbucks, για να μαζέψει χρήματα για ένα αυτοκίνητο.
Ο Joseph Rendon λέει πως πλέον αποταμιεύει περισσότερα ώστε να μπορέσει να επενδύσει στο μέλλον σε μετοχές και κρυπτονομίσματα.
Πώς ξεκίνησαν όλα
Η Kim Arnold, πρώην καθηγήτρια του Canyon High, και η personal finance coach Brendie Heter σκεπτόμενες πως οι μαθητές τους, θα διαλυθουν από το επερχόμενο χρέος του κολεγίου, ανέλαβαν δράση.
Η Arnold έπεισε τους διευθυντές του σχολείου και της περιφέρειας να την αφήσουν να ξεκινήσει ένα μάθημα προσωπικής οικονομίας. Το πρόβλημα ήταν ότι, όπως λέει, δεν υπήρχαν χρήματα στον προϋπολογισμό του σχολείου ή της περιφέρειας για τη χρηματοδότηση του μαθήματος. Τότε ήταν που γνωρίστηκε με την Heter, η οποία ήδη προωθούσε το μάθημα της προσωπικής οικονομίας στα σχολεία της Σάντα Κλαρίτα.
«Όμως, επειδή ήταν ξένη, κανείς από όσους μίλησε στο γραφείο της περιφέρειας ή σε πολλά από τα σχολεία που είχε καλέσει δεν ενδιαφέρθηκε», λέει η Arnold. «Εκείνη χρειαζόταν εμένα και εγώ χρειαζόμουν εκείνη».
Για να ξεκινήσει ένα μάθημα προσωπικής οικονομίας στο Canyon High, η Brendie Heter δώρισε τα 2.000 δολάρια που απαιτούνται για τη διδακτέα ύλη και τα βιβλία.
«Οι φήμες εξαπλώθηκαν γρήγορα», λέει. «Οι μαθητές περνούσαν υπέροχα στην τάξη. Μετέφεραν τις πληροφορίες στους γονείς τους. Οι γονείς τους άρχισαν να μιλάνε στους φίλους τους και οι φίλοι τους άρχισαν να ρωτούν ο ένας τον άλλον: «Λοιπόν, γιατί ο γιος ή η κόρη μου δεν το έχει αυτό σε αυτό το σχολείο;». Και αρχίσαμε να δεχόμαστε τηλεφωνήματα σχεδόν κάθε μέρα από γονείς από παντού».
Το παράδειγμα των δύο γυναιkών ακολούθησαν και τα υπόλοιπα 8 λύκεια της περιφέρειας, στα οποία η χρηματοδότηση των μαθημάτων ήταν αποτέλεσμα ομαδικής προσπάθειας. Μάλιστα η Arnold κατάφερε να εξασφαλίσει μία επιχορήγηση ύψους περίπου 10.000 δολαρίων.
Σε κάθε περίπτωση το κόστος του συγκεκριμένου μαθήματος αξίζει τον κόπο. «Αν οι άνθρωποι είναι οικονομικά «μορφωμένοι», θα κάνουν καλύτερες επιλογές», λέει η ίδια.
- ΕΕ: Ο Ζοζέπ Μπορέλ προτείνει αναστολή του πολιτικού διαλόγου με το Ισραήλ – Διχάζονται οι Ευρωπαίοι
- Εκρήξεις έξω από το Ανώτατο Δικαστήριο της Βραζιλίας
- Ουκρανία: Ρωσικά στρατεύματα απέτυχαν να διαρρήξουν τις γραμμές άμυνάς μας κοντά στο Κουπιάνσκ
- Θεσσαλονίκη: Στους δρόμους Κύπριοι φοιτητές για τη μαύρη επέτειο από την ανακήρυξη του ψευδοκράτους
- Ισπανία: Δεκάδες διασώσεις και 3.000 εκκενώσεις στη Μάλαγα – Δραματικές σκηνές
- Σάκοτα: «Είχαμε πει στους παίκτες μου ότι πρέπει να είμαστε σοβαροί» (vid)