ΑΑΔΕ: Διεθνής καμπάνια για τα δικαιώματα των ξένων καταναλωτών – Apodixi Please
Τα διαφημιστικά σποτ στα αεροδρόμια της χώρας παραπέμπουν, μέσω QR Code ή link, στην ειδική ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, όπου δίνονται αναλυτικές οδηγίες
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- Τυχερά μου Χριστούγεννα: Για αυτά τα τρία ζώδια οι γιορτές θα είναι μέλι
«Apodixi Please»! Αυτό είναι το μήνυμα, με το οποίο η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ενημερώνει τους ξένους επισκέπτες στη χώρα για τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές και τους προτρέπει να ζητούν απόδειξη στις συναλλαγές τους.
Η διεθνής καμπάνια της ΑΑΔΕ, που βρίσκεται στον «αέρα» για τρίτο έτος, «τρέχει» ήδη στα αεροδρόμια της χώρας, με ένα διαφημιστικό, το οποίο παραπέμπει στα χρώματα και τα εδέσματα της Ελλάδας και αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Apodixi Please. Μην πληρώσετε, αν δεν πάρετε απόδειξη! Είναι ο νόμος, είναι δικαίωμά σας! Πριν πληρώσετε για ένα προϊόν ή υπηρεσία, ζητήστε ευγενικά απόδειξη, λέγοντας, ‘Apodixi Please’, που σημαίνει. ‘Απόδειξη παρακαλώ!’. Αν δεν σας δώσουν, δεν υποχρεούστε να πληρώσετε. Απολαύστε τη διαμονή σας».
Οι «χρυσές» οδηγίες για τους τουρίστες
Τα διαφημιστικά παραπέμπουν, μέσω QR Code ή link, στην ειδική ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, όπου δίνονται αναλυτικές οδηγίες:
«Αυτό το μήνυμα στοχεύει να σας ενημερώσει για τα δικαιώματα των καταναλωτών στη χώρα μας. Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο, όλα τα ξενοδοχεία, εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και γενικά σχεδόν όλοι οι προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών (με λίγες εξαιρέσεις, όπως οι οδηγοί ταξί και περίπτερα) υποχρεούνται να δέχονται χρεωστικές, πιστωτικές ή προπληρωμένες κάρτες. Ως εκ τούτου, δεν χρειάζεται να πληρώσετε σε μετρητά. Μπορείτε να ζητήσετε να πληρώσετε με κάρτα».
Επιπλέον, όλοι οι προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών υποχρεούνται να εκδίδουν αποδείξεις στους πελάτες τους. Ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώνει, σε μετρητά ή με κάρτα, εάν δεν του παρασχεθεί έγκυρη απόδειξη πληρωμής («apodixi»).
Εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, καταστήματα, μίνι μάρκετ και γενικά σχεδόν όλοι οι προμηθευτές αγαθών υποχρεούνται να διαθέτουν ηλεκτρονικά ταμειακές μηχανές και δεν επιτρέπεται να εκδίδουν παραστατικά που είναι χειρόγραφα ή τυπωμένα σε απλό χαρτί.
Για εκείνους που απαλλάσσονται από την υποχρέωση να διαθέτουν ηλεκτρονική ταμειακή μηχανή (συγκεκριμένα, ορισμένοι προμηθευτές υπηρεσιών, όπως ξενοδοχεία, κλινικές, γιατροί, δικηγόροι κ.λπ.), οι αποδείξεις που τυπώνονται στις περισσότερες περιπτώσεις πρέπει να περιέχουν το όνομα, τη διεύθυνση και τον 9ψήφιο ΑΦΜ του προμηθευτή.
Έτσι, σε όλες τις περιπτώσεις, καταλήγει η ΑΑΔΕ στις οδηγίες της, «προτού πληρώσετε, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε απόδειξη και δεν είστε υποχρεωμένοι να πληρώσετε, εάν δεν λάβετε κάποια απόδειξη. Είναι τόσο απλό να λέτε στα ελληνικά: Apodixi please!»
Και προσθέτει: «Και κάτι ακόμα. Χρησιμοποιώντας την κάρτα σας για τις πληρωμές σας και ζητώντας απόδειξη, βοηθάτε την ελληνική φορολογική διοίκηση να εισπράττει φόρους, που περιλαμβάνονται ήδη στην τιμή που πληρώνετε. Πρακτικά, μας προσφέρετε την ευκαιρία να σας παρέχουμε ακόμα καλύτερες υπηρεσίες την επόμενη φορά που θα έρθετε στη χώρα μας. Απολαύσετε τη διαμονή σας!».
Κάτω από το κείμενο, μάλιστα, εκτός από το ειδικό βίντεο της ΑΑΔΕ, υπάρχουν και δύο φωτογραφίες: Μιας απόδειξης με το γνωστό QR Code, και ενός δελτίου παραγγελίας όπου διευκρινίζεται ότι δεν αποτελεί απόδειξη.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις