Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Μόδα: Σταματήστε να βάζετε τα μοντέλα σε παπούτσια που δεν μπορούν να φορεθούν!

Μόδα: Σταματήστε να βάζετε τα μοντέλα σε παπούτσια που δεν μπορούν να φορεθούν!

Πολλοί σχεδιαστές μιλούν για την ενδυνάμωση των γυναικών με τα ρούχα τους, αλλά σεζόν με τη σεζόν τις βάζουν να βηματίσουν σε παπούτσια που δεν περπατιούνται.

Κάθε εβδομάδα μόδας διαθέτει τις δικές της ανισορροπίες στην πασαρέλα. Βίντεο με μοντέλα που παραπαίουν και πέφτουν γίνονται viral και το YouTube είναι γεμάτο από δείγματα «ξεκαρδιστικών αποτυχιών επί της πασαρέλας» που συγκεντρώνουν χιλιάδες προβολές. Η πτώση της Naomi Campbell το 1993 στην πασαρέλα της Vivienne Westwood μπορεί να έχει μείνει ως μια εμβληματική στιγμή που μοιράζεται ευρέως στο Tumblr και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά κυρίως, φαίνεται ότι οι θεατές έχουν μια αρρωστημένη γοητεία στο να παρακολουθούν τη δημόσια ταπείνωση όμορφων ανθρώπων.

Αυτή η σεζόν δεν ήταν διαφορετική. Στο show AW22 του Poster Girl, πολλά μοντέλα δυσκολεύτηκαν να περπατήσουν τα παπούτσια τους και ένα δε, έπεσε με τρομακτικό τρόπο. Το βίντεο της πτώσης έχει αυτή τη στιγμή 2,8 χιλιάδες προβολές, σε σύγκριση με τις 1,2 χιλιάδες προβολές στο βίντεο ολόκληρης της επίδειξης. Υπήρξαν επίσης πολλά παρ’ ολίγον ατυχήματα, στον Kevin Germanier, τον Valentino, τον Dior και άλλους.

Η θρυλική Kristen McMenamy έπεσε χαρακτηριστικά ενώ περπατούσε στο σόου του Gaultier, το οποίο σχεδίασε ο Olivier Rousteing.

Τα υποδήματα αποτελούν συχνά πηγή άγχους για τα μοντέλα στην εβδομάδα μόδας, συχνά επειδή πρέπει να βάλουν τα πόδια τους με το ζόρι σε παπούτσια που είναι πολλά νούμερα μεγαλύτερα ή μικρότερα. «Τα παπούτσια σε λάθος μέγεθος είναι μεγάλο πρόβλημα στη βιομηχανία», λέει το μοντέλο Claudia Lavender, 24 ετών. «Καταλήγεις να περπατάς αφύσικα επειδή τα πόδια σου μουδιάζουν».

Η δυσφορία σχετικά με τα παπούτσια στην πασαρέλα έχει βάση. Κάθε σεζόν, τα μοντέλα τελειώνουν την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού με πόδια με φουσκάλες, κακοποιημένα και μελανιασμένα. «Έχω σίγουρα χαλάσει τα πόδια και τους αστραγάλους μου από όλα τα ψηλά τακούνια που έχω φορέσει», λέει η Lavender. «Πρέπει πάντα να φοράω αθλητικά παπούτσια στην καθημερινότητά μου, για να ξεκουράζω τα πόδια μου».

Ορισμένα κορυφαία μοντέλα έχουν αναγκαστεί ακόμη και να κάνουν ένα διάλειμμα από το μόντελινγκ της πασαρέλας λόγω τραυματισμών που υπέστησαν από πτώσεις που προκλήθηκαν από τα άβολα υποδήματα. Η Abbey Lee Kershaw έπαθε ρήξη συνδέσμων στο γόνατό της όταν έπεσε στο σόου SS09 της Rodarte. Όταν η Lindsey Wixson αποσύρθηκε από «αυτή τη δουλειά με τα ψηλά τακούνια» το 2017, δήλωσε ότι αυτό οφειλόταν στον τραυματισμό της στο πόδι. Το μοντέλο είχε πέσει στο παρελθόν στα σόου SS12 και AW14 του Versace, προτού στραμπουλίξει τον αστράγαλό της κατά τη διάρκεια μιας πρόβας για το σόου υψηλής ραπτικής SS15 του Jean Paul Gaultier.

Στην επίδειξη SS09 της Prada, οι σχολιαστές ανέφεραν ότι τα «ενοχλητικά» υποδήματα αποσπούσαν την προσοχή από τα ρούχα. Δύο μοντέλα έπεσαν και πολλά σκόνταψαν στα ουρανοκατέβατα τακούνια που τους φόρεσαν. Τα μοντέλα έκλαιγαν και έπαθαν κρίσεις πανικού στα παρασκήνια επειδή τα παπούτσια ήταν τόσο ψηλά.

«Καμία εμφάνιση δεν αξίζει να τραυματίσει κάποιον», λέει η στιλίστρια Jamie-Maree Shipton. «Έχω δει μοντέλα να διαμαρτύρονται ξανά και ξανά κατά τη διάρκεια της πασαρέλας στα παρασκήνια για τα παπούτσια-γκρεμούς. Αν μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι ένα κορίτσι φοράει καλύμματα θηλών ή σκουλαρίκια με κλιπ για μη τρυπημένα αυτιά, δεν είναι δύσκολο να βοηθήσουμε ένα κορίτσι που πονάει ή που δεν μπορεί να σταθεί ή να περπατήσει μέσα στα τακούνια του διακινδυνεύοντας τραυματισμό ή φέρνοντάς το σε εξευτελιστική θέση».

Οπότε, το ερώτημα είναι: Αφού οι σχεδιαστές γνωρίζουν την πηγή άγχους και δυσφορίας, γιατί βάζουν τα μοντέλα πάνω σε τακούνια που θα δυσκολευτούν να περπατήσουν;
«Τα ψηλά τακούνια δίνουν στους σχεδιαστές περισσότερο χώρο για να εκφραστούν», λέει ο Eelko Moorer, επικεφαλής του MA Footwear στο London College of Fashion. «Κάνουν τα μοντέλα ψηλότερα και μπορούν να τους δώσουν μια αίσθηση ενδυνάμωσης. Για μένα, το ενδιαφέρον με το ψηλό τακούνι είναι ότι βρίσκεται στα όρια μεταξύ της ενδυνάμωσης και του αντίθετου αυτής».

Τα ψηλά τακούνια υπήρξαν αμφιλεγόμενα για διαφορετικούς λόγους σε διαφορετικές στιγμές της ιστορίας. Το αν είναι «ενδυναμωτικά ή αποδυναμωτικά» εξαρτάται από την άνεση, το πλαίσιο και τον χρήστη. Όταν ο Alexander McQueen δημιούργησε τα περιβόητα παπούτσια armadillo για το σόου Plato’s Atlantis SS10, τα μοντέλα Abbey Lee Kershaw, Sasha Pivovarova και Natasha Poly αρνήθηκαν να περπατήσουν σε αυτά. Παρ’ όλα αυτά, τα μοντέλα που πήραν μέρος στο σόου κατάφεραν να τα «κατακτήσουν» χωρίς να πέσουν και τα παπούτσια έγιναν αυτόματα εμβληματικά, παρά το γεγονός ότι δεν μπορούσαν να φορεθούν εκτός πασαρέλας και editorial μόδας.

Ωστόσο, στα μοντέλα δεν δίνεται πάντα αρκετός χρόνος για να εξασκηθούν στο περπάτημα με τα παπούτσια που πρέπει να φορέσουν. Δεν είναι πάντα τα statement παπούτσια ή τα ουρανοκατέβατα τακούνια που αποτελούν το πρόβλημα. Το κύριο πρόβλημα είναι το μέγεθος παρά ο σχεδιασμός, με τα μοντέλα να γεμίζουν τα παπούτσια με κάλτσες όταν είναι πολύ μεγάλα ή να στριμώχνουν τα πόδια τους όταν είναι πολύ μικρά.

«Τα πόδια μου έχουν σημάδια από επιδείξεις»», λέει το μοντέλο της πασαρέλας Lauren Kern, 22 ετών. «Σε πολλές περιπτώσεις έχω φορέσει παπούτσια πολύ μεγάλα, γεγονός που επηρέασε αρνητικά το περπάτημά μου στην πασαρέλα. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που συμβάλλουν σε μια επιτυχημένη επίδειξη πασαρέλας, αλλά το κυρίαρχο αγχωτικό συναίσθημα πριν από την επίδειξη είναι εάν τα παπούτσια σου ταιριάζουν».

Όταν η Gisele Bunchchen αρνήθηκε να φορέσει τακούνια στην επίδειξη SS11 της Balenciaga, της δόθηκαν φλατ. Αλλά για τα νεαρά μοντέλα που μόλις ξεκινούν, αυτό σπάνια αποτελεί επιλογή.
Ένα πολύπλοκο παπούτσι μπορεί να είναι η τέλεια πινελιά για το τελείωμα μιας ξεχωριστής συλλογής, αλλά αν δεν δοθεί στα μοντέλα το σωστό μέγεθος και ο επαρκής χρόνος για εξάσκηση, μπορεί εύκολα να γυρίσει μπούμερανγκ.

*Με στοιχεία από dazeddigital.com

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024