Παπαστράτος «Στις προκλήσεις απαντάμε με πράξεις»
Για την εμπιστοσύνη στη δυναμική της χώρας, για τον ρόλο των νέων καινοτόμων προϊόντων προκειμένου να επιτευχθεί ένας κόσμος χωρίς τσιγάρο αλλά και για τη νέα μεγάλη επένδυση της Παπαστράτος μιλούν οι επικεφαλής της Εμπορικής Διεύθυνσης της εταιρείας, Κωνσταντίνα Ψαρράκου, Γενική Διευθύντρια Marketing & Digital, και ο Θέμης Χασιώτης, Γενικός Διευθυντής Εμπορικών Λειτουργιών.
Ο πόλεμος, η ενεργειακή κρίση, η αύξηση του πληθωρισμού, οι αρρυθμίες που παρουσιάζει η εφοδιαστική αλυσίδα είναι κάποιες από τις συνθήκες που έχουν χαρακτηρίσει μέχρι στιγμής το 2022. Στην Παπαστράτος πώς ανταποκρίνεστε επιχειρηματικά σε αυτές τις ομολογουμένως μεγάλες προκλήσεις;
Θέμης Χασιώτης: «Στις μεγάλες προκλήσεις απαντάμε με πράξεις. Την τελευταία εξαετία μόνο, έχουμε επενδύσει περισσότερο από μισό δισεκατομμύριο ευρώ στην Ελλάδα, στηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο έμπρακτα την οικονομία της χώρας μέσα σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα δύσκολο, εάν αναλογιστούμε ότι ο δικός μας μετασχηματισμός συνέπεσε τόσο με την περίοδο της οικονομικής κρίσης όσο και με την πανδημία που ακολούθησε. Συγκεκριμένα, στο πρώτο εξάμηνο του 2022, παρά τις συνθήκες που αναφέρατε και οι οποίες φυσικά επηρεάζουν και τη δική μας λειτουργία, στην Παπαστράτος υλοποιήσαμε τη μεγάλη επένδυση που είχαμε ανακοινώσει πέρυσι για να εκσυγχρονίσουμε το εργοστάσιό μας στον Ασπρόπυργο προκειμένου να υποδεχθούμε τη νέα γενιά των θερμαινόμενων ράβδων καπνού για το IQOS ILUMA. H επένδυση ήταν αρχικού ποσού 125 εκατ. ευρώ, αλλά πλέον, έχοντας διευρυνθεί ο σκοπός της, έχει ήδη φθάσει τα 170 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2023. Την ίδια στιγμή, έχουν δημιουργηθεί και 170 νέες θέσεις εργασίας. Επιπλέον, μέσα στη χρονιά αυτή, λανσάραμε στην ελληνική αγορά δύο νέες προϊoντικές πλατφόρμες τόσο στην κατηγορία του ατμίσματος όσο και στην κατηγορία των θερμαινόμενων προϊόντων καπνού προκειμένου να προσφέρουμε στους ενήλικους καπνιστές περισσότερες εναλλακτικές ώστε να μπορέσουν να αφήσουν το τσιγάρο πίσω τους. Στην Παπαστράτος λοιπόν πιστεύουμε πως η καλύτερη απάντηση στις προκλήσεις είναι να “μιλάμε” με πράξεις και να στεκόμαστε με επιχειρηματική υπευθυνότητα απέναντι στους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και τους καταναλωτές μας».
Μιλάτε συνεχώς για έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο και μάλιστα ισχυρίζεστε πως θα μπορούσε σε μερικά χρόνια – ίσως 15 – αυτό να επιτευχθεί. Θεωρείτε πως η τεχνολογία είναι η λύση για το μεγάλο πρόβλημα του καπνίσματος;
Κωνσταντίνα Ψαρράκου: «Η νέα επένδυση στο εργοστάσιό μας είναι μια μεγάλη επένδυση τεχνολογίας και αποτελεί ένα ακόμη πολύ σημαντικό βήμα που μας φέρνει πιο κοντά στην υλοποίηση του οράματός μας: έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο. Αυτό που λέμε είναι απλό. Το τσιγάρο είναι βλαβερό. Όσοι δεν καπνίζουν δεν πρέπει να το ξεκινήσουν, όσοι καπνίζουν ήδη πρέπει να το διακόψουν. Όσοι, όμως, δεν διακόπτουν θα πρέπει να έχουν ακριβή ενημέρωση και πρόσβαση σε καλύτερες εναλλακτικές που δεν περιέχουν καύση. Η επιστήμη και η τεχνολογία είναι στην καρδιά της προσπάθειάς μας και, ναι, μπορούν να δώσουν λύσεις στο θέμα του καπνίσματος. Έχουμε δεσμευθεί δημόσια πως στοχεύουμε στη μείωση του αριθμού των
καπνιστών στην Ελλάδα κατά 1,5 εκατομμύριο μέχρι το 2025 και η καινοτομία και η ποικιλία εναλλακτικών προϊόντων νικοτίνης είναι σημαντικός παράγοντας προς αυτή την κατεύθυνση. Η Ελλάδα ήταν η 5η μόλις χώρα όπου λανσαρίστηκε η τεχνολογία του IQOS πριν από μερικά χρόνια και σήμερα είναι πάλι από τις πρώτες χώρες που υποδέχεται την επόμενη γενιά προϊόντων
θέρμανσης καπνού. Επενδύουμε συνεχώς σε Ερευνα και Ανάπτυξη νέων προϊόντων και διευρύνουμε το προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο σε μη καιόμενα προϊόντα, από διαφορετικές κατηγορίες. Αυτό είναι το δικό μας κομμάτι ευθύνης. Με το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο και τη στήριξη της επιστημονικής κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών ο στόχος για έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο μπορεί να επιτευχθεί για την Ελλάδα μέσα στα επόμενα 10 με 15 χρόνια».
Η μείωση της βλάβης από το κάπνισμα ως πολιτική δημόσιας υγείας φαίνεται πως κερδίζει σταδιακά έδαφος. Η στροφή στα εναλλακτικά προϊόντα πώς συμβάλλει; Οι καπνιστές στη χώρα μας είναι επαρκώς ενημερωμένοι για τα προϊόντα αυτά;
Κωνσταντίνα Ψαρράκου: «Η επιστημονική αναζήτηση για τη μείωση της βλάβης δεν είναι κάτι καινούργιο. Το ίδιο ισχύει και σε άλλους κλάδους, όπως η ενέργεια ή η αυτοκίνηση. Στη δική μας αγορά, η μητρική μας εταιρεία, Philip Morris International, έχει επενδύσει ήδη πάνω από 9 δισ. δολάρια για την Ερευνα και Ανάπτυξη εναλλακτικών προϊόντων που θα συμβάλλουν στη μείωση της βλάβης από το κάπνισμα.Δυστυχώς, όμως, αποτελέσματα ερευνών όπως αυτή της Povaddo τα τελευταία 2 χρόνια αποδεικνύουν ότι οι ενήλικοι καπνιστές χρειάζονται περισσότερη ενημέρωση σε ό,τι αφορά τα εναλλακτικά προϊόντα. Έξι στους δέκα καπνιστές στην Ελλάδα δήλωσαν πως θα ήταν πιο πιθανό να στραφούν σε μια λιγότερο επιβλαβή εναλλακτική σε σχέση με το τσιγάρο εάν είχαν πλήρη και σαφή ενημέρωση σχετικά με τις διαφορές των εναλλακτικών προϊόντων σε σχέση με το συμβατικό τσιγάρο. Αξίζει, όμως, να σημειώσουμε ότι το 86% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα, που έχουν διακόψει το τσιγάρο και έχουν στραφεί σε εναλλακτικές λύσεις, αποδίδει την απόφασή του αυτή στην ενημέρωση. Γι’ αυτό επενδύουμε συνεχώς στην ακριβή ενημέρωση των καταναλωτών».
Στο νέο αυτό επιχειρηματικό αφήγημα που έχετε αναπτύξει τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές ποια στάση κρατούν; Υπάρχει δυσπιστία;
Θέμης Χασιώτης: «Στην αρχή το αντιμετωπίσαμε, όπως είναι λογικό να συμβαίνει σε καθετί καινούριο και διαφορετικό. Έπειτα όμως από μία διαδρομή έξι ετών με προσήλωση στο πλάνο μας, τόλμη και εστίαση στον καταναλωτή, νομίζω πως το αποτέλεσμα είναι ενθαρρυντικό, καθώς περισσότεροι από 450.000 καταναλωτές που δεν διακόπτουν το κάπνισμα, επιλέγουν σήμερα την τεχνολογία του IQOS, αφήνοντας πίσω τους το τσιγάρο.
Εάν έπρεπε να κάνω έναν σύντομο απολογισμό για τους κύριους παράγοντες που επιτάχυναν αυτή τη μετάβαση θα έλεγα ότι σημαντικότερο ρόλο έπαιξε αφενός η πίστη των εργαζομένων και των συνεργατών στο νέο εγχείρημα που απαιτούσε μια ολοκληρωτική αλλαγή φιλοσοφίας και αφετέρου το εμπορικό μας οικοσύστημα που εξασφάλιζε πανελλαδικά την άρτια ενημέρωση και εξυπηρέτηση των καταναλωτών με πολλαπλά φυσικά και ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης σε κάθε γωνιά της χώρας. Τέλος, η προσαρμοστικότητα των καταναλωτών της εγχώριας αγοράς που αντιλήφθηκαν τους λόγους για τους οποίους χρειάζεται να κάνουν τη μετάβαση σε καλύτερες εναλλακτικές σε σχέση με το τσιγάρο, εφόσον δεν διακόπτουν το κάπνισμα».
- Συρία: Το Ιράν ζητά την διερεύνηση της δολοφονίας εργαζομένου στην πρεσβεία του στη Δαμασκό
- Νότια Αφρική: Σεισμός 5,3 Ρίχτερ έπιασε τους κατοίκους στον ύπνο – Αισθητός στο Κέιπ Τάουν
- Μαγδεμβούργο: Ο ύποπτος Ταλέμπ Α. οδηγήθηκε ενώπιον ανακριτή
- Βραζιλία: Τουλάχιστον 38 νεκροί μετά σύγκρουση λεωφορείου με μπλοκ γρανίτη σε αυτοκινητόδρομο
- Ινδία: Κατάρρευση τριώροφου κτιρίου στην πολιτεία Παντζάμπ σε πρόσφατα «εξευγενισμένη» περιοχή
- Ρωσία: Ο Πεσκόφ επεξηγεί την πρόκληση Πούτιν στην Δύση για «τεχνολογική μονομαχία» με Ορέσνικ