Καραγιάννης: Αρχές φθινοπώρου παραδίδονται οι τρεις σταθμοί του μετρό προς Πειραιά
Για πρώτη φορά έργα υποδομών παραδίδονται νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών
Αρχές φθινοπώρου αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, ενώ κατατίθεται προς έγκριση στη Βουλή η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχωρά ως δημόσιο έργο. Αυτό ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στον ΑΝΤ1. Κατά συνέπεια, πρόσθεσε ο ίδιος, «θα αλλάξει ένα μεγάλο κομμάτι της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, ενώ το έργο ολοκληρώνεται σε απόλυτη συνέπεια με τα χρονοδιαγράμματα και μέσα σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον παγκοσμίως».
Με τη λειτουργία των τριών νέων σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», η απόσταση από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 50 λεπτά.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη
Όσον αφορά τα έργα στη Γραμμή 4 του Μετρό, ο κ. Καραγιάννης είπε πως «προχωράμε σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και ήδη δουλεύουμε στους περισσότερους σταθμούς, ενώ στο τέλος της χρονιάς με αρχές του 2023 θα ξεκινήσουν και οι Μετροπόντικες», επισημαίνοντας ότι με τη Γραμμή 4 θα απορροφηθεί ένα μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού της Αθήνας.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης για παράκαμψη Αμφιλοχίας: Εξοικονομούνται τουλάχιστον 25′ σε μετακινήσεις
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τέλος 2023 η βασική γραμμή, μέσα 2024 η επέκταση προς Καλαμαριά
Σε ό, τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε ότι και εδώ θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και το έργο θα παραδοθεί στην πόλη στο τέλος του 2023.
Μάλιστα, όπως είπε ,εντός του Αυγούστου αρχίζει η κατασκευή και του σταθμού στη Βενιζέλου, ενώ έχουν απελευθερωθεί από τις λαμαρίνες όλοι οι χώροι, ενδεικτικό της εξέλιξης των έργων.
Ακόμη, έξι μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, θα δοθεί στην κυκλοφορία και η επέκταση προς Καλαμαριά, στα μέσα του 2024. Θα ακολουθήσουν οι δυτικές προεκτάσεις και η επέκταση προς αεροδρόμιο, τόνισε.
Ο κ. Καραγιάννης σχολίασε, μεταξύ άλλων, ότι «στη Θεσσαλονίκη μετά από πολλά χρόνια συντελείται ένα μεγάλο πλάνο έργων και κλείνουν εκκρεμότητες ετών», φέρνοντας ως παράδειγμα το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας που έχει ήδη παραδοθεί καθώς και το «Θέρμη – Γαλάτιστα» που παραδίδεται το φθινόπωρο.
Ταυτόχρονα, το FlyOver αναμένεται να έχει στημένα εργοτάξια έως το τέλος του έτους.
Εβδομάδα εξελίξεων για τον ΒΟΑΚ
Ο υφυπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι η τρέχουσα εβδομάδα είναι «εβδομάδα εξελίξεων για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Υπενθύμισε ότι εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο, 157,5χλμ. και προχωράει στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών, με στόχο να υπάρξουν δεσμευτικές προσφορές αρχές του 2023.
Όπως έκανε γνωστό, κατατίθεται προς έγκριση σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχώρησε ως δημόσιο έργο.
«Σκοπός μας είναι να έχουμε στημένα εργοτάξια στο τέλος του 2022 στα τμήματα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη που προχώρησε ως ΣΔΙΤ», τόνισε.
Ξεμπλόκαραν έργα που βάλτωναν για χρόνια
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης σε μία σειρά έργων, «τα οποία παρέμεναν βαλτωμένα για χρόνια και πλέον, μέσα από μεθοδική δουλειά, έχουν ξεμπλοκάρει. Ήταν, άλλωστε, από τους πρώτους μας στόχους μας να κλείσουμε τις αμαρτίες του παρελθόντος».
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Πατρών – Πύργου η οποία κατασκευάζεται και το Άκτιο – Αμβρακία που θα παραδοθεί το 2023. Όπως πρόσθεσε «προ ημερών είχαμε την χαρά να παραδώσουμε, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».
«Μέσα σε τρία χρόνια έχουμε καταφέρει να ωριμάσουμε μελέτες, να έχουμε δημοπρατήσεις, αναδόχους και εργοτάξια. Δουλέψαμε πολύ μεθοδικά και συστηματικά, αλλάξαμε το θεσμικό πλαίσιο, εισάγαμε νέους τρόπους δημοπράτησης. Κάναμε πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια», ανέφερε ο υφυπουργός.
Αντιπλημμυρικά έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ
Ερωτηθείς για τις πυρκαγιές σημείωσε ότι «στόχος μας είναι να είμαστε δίπλα στους πολίτες. Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρεμβαίνουμε με συνεργεία που πραγματοποιούν τις αυτοψίες μόλις σβήσει η πυρκαγιά».
Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί αντιπλημμυρικά έργα άνω του 1,5 δισ. ευρώ.
- Χτύπησε στ’ αλήθεια η Κάμερον Ντίαζ τον Έντουαρντ Μπερνς στο «The Holiday»;
- Μπιλ Κλίντον: Πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο
- Πατέρας Νεϊμάρ: «Έφυγε από την Μπαρτσελόνα γιατί δεν ήθελε να βάλει τον εαυτό του πάνω από τον Μέσι»
- Ο γενικός εισαγγελέας του Τέξας μηνύει το NCAA για τις τρανς αθλήτριες σε γυναικεία αθλήματα
- «Δεν είμαστε προς πώληση» – Αυξάνεται η άμυνα της Γροιλανδίας μετά την δήλωση του Τραμπ για αγορά από τις ΗΠΑ
- Μαγείρεψε για ευάλωτους ο Κασσελάκης με τον Τάιλερ – «Κάθε μικρή προσφορά μπορεί να κάνει τη διαφορά»