Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Βασίλης Κικίλιας: «Τα έσοδα από τον τουρισμό θα ξεπεράσουν τα αντίστοιχα του 2019»

Βασίλης Κικίλιας: «Τα έσοδα από τον τουρισμό θα ξεπεράσουν τα αντίστοιχα του 2019»

Ο υπουργός Τουρισμού τονίζει ότι η ώθηση του τουριστικού ρεύματος αναμένεται να εκτινάξει την ανάπτυξη εφέτος στη χώρα στο 6,5%, ενώ μιλάει για τα προγράμματα ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού και τις προσπάθειες για επιμήκυνση της περιόδου και τους χειμερινούς μήνες

Για τη «δύναμη πυρός της ελληνικής οικονομίας», τον τουρισμό, μίλησε στο «Βήμα της Κυριακής» ο αρμόδιος υπουργός κ. Βασίλης Κικίλιας, δηλώνοντας βάσει επίσημων στοιχείων και προβλέψεων ότι οι πτήσεις εφέτος στη χώρα μας θα ξεπεράσουν εκείνες του 2019 και η αύξηση των επισκεπτών από αρκετές χώρες ήδη έχουν ξεπεράσει τις αρχικές προβλέψεις.

Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Τουρισμού δηλώνει ότι η Αθήνα ανήκει μεταξύ των πρωταθλητών στον αστικό τουρισμό στην Ευρώπη με αύξηση του μέσου όρου διαμονής από 1,4 ημέρες σε 2,7 και στον Πειραιά η κρουαζιέρα βρίσκεται στο +130%.

O κ. Κικίλιας αναφέρεται, επίσης, στη σημασία του τουρισμού στη διαμόρφωση του δημοσιονομικού χώρου, με την εκτίμηση ότι τα εφετινά έσοδα θα υπερκαλύψουν τα αντίστοιχα του 2019, ενώ κάνει εκτενή αναφορά στα προγράμματα ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού. Ακόμη, δίνει απαντήσεις για το διακύβευμα της κάλπης στο τέλος της τετραετίας.

Κύριε υπουργέ, να ξεκινήσουμε με την πρόσφατη «πρόσκληση» που καταθέσατε προς τους γερμανούς συνταξιούχους προκειμένου να επισκεφθούν τη χώρα μας το προσεχές φθινόπωρο και τον χειμώνα. Ποιο είναι το σχέδιό σας και ποιος ο στόχος της συγκεκριμένης πρότασης;

«Από την πρώτη στιγμή που ο Πρωθυπουργός μού έκανε την τιμή να αναλάβω το υπουργείο Τουρισμού, έθεσα έναν βασικό στόχο, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Μετά από έναν εντυπωσιακό σε πληρότητες χειμώνα, η καλοκαιρινή σεζόν ξεκίνησε εφέτος νωρίτερα από ποτέ. Τώρα εργαζόμαστε ώστε να ολοκληρωθεί με το τέλος του έτους. Γιατί οι πρωταθλητές του χειμώνα χτίζονται από το καλοκαίρι. Στο πλαίσιο αυτό ήταν και η πρόσκλησή μου προς τους βορειοευρωπαίους και τους γερμανούς βεβαίως συνταξιούχους, προκειμένου να έρθουν στη χώρα μας τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο και να απολαύσουν έναν χειμώνα μεσογειακό. Η υλοποίηση του σχεδίου μας βασίζεται σε τρεις άξονες, με γνώμονα την προσέλκυση επισκεπτών και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.

Πρώτον, είμαστε σε συνεργασία με τους επαγγελματίες του τουρισμού για τη διασφάλιση της λειτουργικότητας των υποδομών. Δεύτερον, συνομιλούμε με μεγάλους tour operators και με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ώστε να κλείσουμε συμφωνίες για σημαντικά group επισκεπτών. Τρίτον, προγραμματίζουμε μαζί με τον ΕΟΤ ταξίδι στη Γερμανία για μια στοχευμένη καμπάνια. Ηδη πάντως να σας πω ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν για την Κρήτη, τη Νότια Πελλοπόνησο, τη Ρόδο και την Κω».

Η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος ξεκίνησε νωρίς αλλά εποχικά βρίσκεται πλέον στο μέσον της. Ποια είναι η πρώτη αποτίμηση αυτής της περιόδου;

«Και μόνο που γίνεται η σύγκριση με το «ανέφελο» 2019, μια χρονιά εξαιρετική για τον τουρισμό, αλλά χωρίς πανδημία, πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, ένταση με τους γείτονές μας και βέβαια ενεργειακή κρίση και πληθωρισμό, δείχνει ότι η σκληρή και ομαδική δουλειά που κάναμε όλον τον χειμώνα αποδίδει καρπούς. Αλλά αφού με ρωτάτε για το καλοκαίρι, να δούμε κάποια στοιχεία. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol), οι πτήσεις εφέτος προς τη χώρα μας θα ξεπεράσουν το 2019. Στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» οι πτήσεις εσωτερικού τον Ιούνιο είναι ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2019, ενώ στα 14 αεροδρόμια της Fraport τον αντίστοιχο μήνα διακινήθηκαν 4,6 εκατ. επιβάτες έναντι 4,4 του 2019. Ανάμεσα σε αυτά η Σαντορίνη παρουσιάζει 46% αύξηση, η Σκιάθος 22% και η Ρόδος 12%. Το πρώτο 10ήμερο του Ιουλίου στα 5 διεθνή αεροδρόμια του Αιγαίου οι αφίξεις επισκεπτών παρουσίασαν άνοδο 24,68% σε σχέση με το 2019. Εμβαθύναμε τις στρατηγικές μας σχέσεις με χώρες όπως οι ΗΠΑ και τα αποτέλεσματα είναι ήδη πολύ θετικά, καθώς τον Ιούνιο οι αφίξεις επισκεπτών από την άλλη άκρη του Ατλαντικού είναι 50% πάνω από το 2019. Ολα αυτά δεν είναι απλώς στοιχεία και νούμερα. Είναι η μεγάλη προστιθέμενη αξία σε έσοδα για την ελληνική οικονομία και τη μέση ελληνική οικογένεια».

Οπως είπατε, το στοίχημα για την ενίσχυση της αμερικανικής τουριστικής αγοράς φαίνεται να κερδίζεται. Ποιες είναι άλλες αγορές που παρουσιάζουν αύξηση και πώς αυτό αποτυπώνεται σε έσοδα;

«Ναι, πράγματι μιλάμε για 9 απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ που θα μας φέρουν πάνω από 500.000 ταξιδιώτες, εκτός από αυτούς που θα έρθουν transit. Στοχεύσαμε από την αρχή σε αυτή την τουριστική αγορά, καθώς τα δεδομένα της Τράπεζας της Ελλάδος τούς προσδίδουν το προφίλ high spenders. Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος σχεδιάστηκε με μελετημένη στρατηγική και υλοποιείται με χρονικά και ποσοτικά οριοθετημένους στόχους. Ετσι οι επισκέπτες από την Αυστρία έχουν αύξηση 32%, από το Ισραήλ 24%, τον Καναδά 12%, τη Γαλλία 8% ενώ είμαστε στην 1η θέση των προτιμήσεων των Ιταλών. Η Ελλάδα είναι πρώτος προορισμός για τους Ρουμάνους και τους Σέρβους μέσω του οδικού τουρισμού, ενισχύοντας έτσι τη Βόρεια Ελλάδα. Τώρα, αναφορικά με τα έσοδα, εκτός από τις αναλύσεις των ειδικών που υπερθεματίζουν πάνω στην υπεραξία που δίνει ο τουρισμός στην οικονομία, θέλω να σας παραθέσω δύο στοιχεία για τον Μάιο. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο τζίρος των καταλυμάτων ξεπέρασε το μισό δισ., 26 εκατ. πάνω από το 2019, ενώ ο τζίρος των επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης ήταν επίσης 40 εκατ. περισσότερα από το 2019. Αυτό το τελευταίο ειδικά αποτυπώνει πως ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί εθνική υπόθεση».

Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την Αθήνα;

«Η Αθήνα – και οι επαγγελματίες της – είναι η πόλη που έχει πληγεί περισσότερο μέσα στην κρίση. Γι’ αυτό και σε συνεργασία με όλους τους φορείς του τουρισμού τη στηρίξαμε και τη στηρίζουμε. Για πρώτη φορά κάναμε μαζί με τον ΕΟΤ την καμπάνια «Greekend» που έγινε viral σε όλον τον κόσμο. Η Αθήνα είναι 3η στον αστικό τουρισμό στην Ευρώπη και ο μέσος όρος διαμονής ανέβηκε από 1,4 ημέρες σε 2,7.

Είμαστε ικανοποιημένοι για την πληρότητα που παρουσιάζουν τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας και χαίρομαι ιδιαίτερα όταν επισκέπτομαι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και βλέπω το χαμόγελο των επιχειρηματιών και των εργαζομένων.

Να πω ότι σε αυτή την ανάπτυξη έχει παίξει ουσιαστικό ρόλο και η ώθηση που έχουμε δώσει στην κρουαζιέρα, η οποία στον Πειραιά παρουσιάζει αύξηση περίπου 130%».

Ο τουρισμός θα δώσει δημοσιονομικό χώρο που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία;

«Ο τουρισμός αποτελεί τη δύναμη πυρός της ελληνικής οικονομίας. Και αυτό δεν αποτελεί κενό γράμμα, καθώς τα έσοδα από το τουριστικό μας προϊόν είναι έσοδα που επιστρέφονται στη μικρομεσαία επιχείρηση και, ως εκ τούτου, στην ελληνική κοινωνία. Εκτός από τα στοιχεία Μαΐου, θα σας παραπέμψω και στην πρόβλεψη του Economist Intelligence Unit, η οποία κάνει λόγο για ανάπτυξη στην Ελλάδα μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της ευρωζώνης λόγω των επιδόσεων στον τουρισμό, αλλά και της βρετανικής HSBC, η οποία μιλά για ισχυρή ανάπτυξη 6,5% για εφέτος στη χώρα μας χάρη στη δυναμική του τουριστικού κλάδου. Τις θετικές αυτές προοπτικές ενισχύουν και τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος που καταδεικνύουν αύξηση κατά 100 εκατ. ευρώ στις ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Απρίλιο σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019».

Η αντιπολίτευση σας εγκαλεί για το γεγονός πως πολλοί Ελληνες δεν μπορούν να κάνουν διακοπές. Τι έχετε κάνει για τον εσωτερικό τουρισμό και ποια η ανταπόκριση των πολιτών στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους»;

«Η ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού και η στήριξη των επαγγελματιών του κλάδου αποτελούν βασική προτεραιότητα για όλους μας στο υπουργείο Τουρισμού. Και αυτό γιατί, όπως προανέφερα, το μέρισμα της επιτυχίας από το τουριστικό μας προϊόν οφείλει να επιστρέφει στην τσέπη κάθε Ελληνίδας και κάθε Ελληνα. Και σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η κυβέρνηση είναι δίπλα στους πολίτες, χωρίς να παραγνωρίζουμε τα προβλήματα, ούτε και τις επιπτώσεις της εισαγόμενης ενεργειακής κρίσης στο πορτοφόλι των συμπολιτών μας. Για πρώτη φορά διαθέτουμε ένα τόσο ευρύ πλέγμα στήριξης για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού – συνολικού ύψους 71 εκατ. ευρώ – προκειμένου και οι πλέον ευάλωτοι συμπολίτες μας να μπορούν να απολαύσουν τις ομορφιές τις πατρίδας μας και να πάρουν τις ανάσες που όλοι δικαιούμαστε.

Πέραν του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού του υπουργείου Εργασίας, «τρέχει» ήδη το ειδικό πάσο για τη Βόρεια Εύβοια και τη Σάμο, ειδικό πρόγραμμα για συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες, ενώ την περασμένη Πέμπτη ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων για το νέο, πλήρως ανανεωμένο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», ύψους 31 εκατ. ευρώ, που ανασχεδιάσαμε και υλοποιούμε με την υφυπουργό Σοφία Ζαχαράκη. Το πρόγραμμα – θυμίζω εδώ – προβλέπει αυξημένη ατομική επιδότηση στα 150 ευρώ, ψηφιακό τρόπο πληρωμής, επιτόπια πληρωμή των παρόχων και ενισχυμένη επιδότηση για τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Μάλιστα, η εξαργύρωση μπορεί να γίνει μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, καθώς στόχος μας είναι να υποστηριχθεί και ο τουρισμός και κατά τη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο. Το νέο μας πρόγραμμα είχε μεγάλη ανταπόκριση και από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε την προσπάθεια στήριξης του εγχώριου τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς».

Εχοντας περάσει από την κομβική θέση του υπουργού Υγείας στις πρώτες μάλιστα φάσεις της πανδημίας, ποια είναι η εκτίμησή σας για την πορεία του κορωνοϊού και πώς θα επηρεάσει – εάν επηρεάσει – τον τουρισμό;

«Η διαχείριση της πανδημίας ήταν το rebranding της Ελλάδας. Η χώρα μας απέδειξε ότι είναι ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός, με αποτέλεσμα σήμερα οι επισκέπτες μας να αναγνωρίζουν ότι έχουμε ένα μοναδικό τουριστικό προϊόν».

Πολιτική και κοινωνική σταθερότητα ή επιστροφή στον διχασμό

Ο Πρωθυπουργός έκλεισε το ζήτημα των εκλογών. Ομως είμαστε στον τελικό γύρο της κυβέρνησης. Ποιο θα είναι το διακύβευμα της κάλπης;{ERT}

«Ο Πρωθυπουργός έχει επισημάνει ότι η κυβέρνησή μας θα εξαντλήσει τη συνταγματική της θητεία, συνεχίζοντας το μεταρρυθμιστικό έργο που υλοποιούμε, εδώ και τρία χρόνια, με απόλυτη συνέπεια λόγων και πράξεων. Παρ’ όλα αυτά μπαίνουμε όπως λέτε στην τελευταία στροφή αυτής της κυβερνητικής θητείας. Απέναντι στη δημαγωγία της αντιπολίτευσης, η οποία επιμένει να αναμασά ξεπερασμένα τσιτάτα, αρνούμενη συχνά ακόμη και την ίδια την πραγματικότητα και επιχειρώντας με καιροσκοπισμό να επαναφέρει ένα κλίμα έντονης τοξικότητας στην πολιτική ζωή του τόπου, η κυβέρνηση συνεχίζει τη στήριξη της κοινωνίας. Συνεχίζει στον δρόμο της σταθερότητας και της προόδου για την πατρίδα μας, αναβαθμίζοντας την εικόνα της Ελλάδας, ενισχύοντας το γεωπολιτικό αποτύπωμα της χώρας, οικοδομώντας σταθερά μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες και αντιμετωπίζοντας τις αλλεπάλληλες διεθνείς κρίσεις. Και αυτό ακριβώς θα είναι και το διακύβευμα που θα θέσουμε στην κρίση του ελληνικού λαού. Η πολιτική και κοινωνική σταθερότητα που εγγυάται τη σιγουριά στα δύσκολα και δεν θα επιτρέψει στη χώρα μας να μπει ξανά σε περιπέτειες και να κυλήσει στον διχασμό».

Πηγή: Εντυπη έκδοση «ΤΟ ΒΗΜΑ»

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024