Gaming: «Καμία ένδειξη» για επιπτώσεις στην ψυχική υγεία
Η έρευνα είναι η μεγαλύτερη του είδους της που βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα για τον χρόνο ενασχόλησης, αντί σε αναφορές των ίδιων των παικτών.
- Λήγει το τελεσίγραφο της Ουάσιγκτον στο Ισραήλ – Τι αποκαλύπτει η Washington Post
- Οι αναρτήσεις της Ειρήνης μετά το θάνατο κάθε παιδιού στην Αμαλιάδα
- «Ευχαριστώ, αλλά δεν»: Η βασίλισσα Ελισάβετ αρνήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης
- Σκάνδαλο υποκλοπών, slapp αγωγές Δημητριάδη, ελευθερία του Τύπου και η σημασία της για τη δημοκρατία
Η ανησυχία ότι η πολύωρη ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια έχει επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παικτών δείχνει να διαψεύδεται από μελέτη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που εξέτασε δεδομένα για 39.000 παίκτες από όλο τον κόσμο.
Η μελέτη του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης εντόπισε «περιορισμένες έως καθόλου ενδείξεις για αιτιακή σύνδεση ανάμεσα στα βιντεοπαιχνίδια και την ευεξία», όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο σε ανακοίνωσή του.
Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Royal Society Open Science, έρχονται εν μέρει σε αντίθεση με προηγούμενη έρευνα της ίδιας ομάδας, η οποία κατέληγε πως οι παίκτες που περνούν πολλές ώρες στην οθόνη αναφέρουν κατά μέσο όρο υψηλότερα επίπεδα ευεξίας.
«Η κοινή λογική λέει πως αν έχεις περισσότερο ελεύθερο χρόνο για βιντεοπαιχνίδια είσαι πιθανότατα πιο ευτυχισμένος άνθρωπος» είναι η εξήγηση που δίνει στην προηγούμενη μελέτη ο καθηγητής Άνφριου Πριζιμπίλσκι.
Στη νέα μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε σε μεγαλύτερο δείγμα παικτών, οι ερευνητές «εντόπισαν πειστικές ενδείξεις ότι το πόσο παίζει κανείς δεν έχει καμία απολύτως επίδραση σε μεταβολές της ευεξίας» είπε ο καθηγητής στο BBC.
Αξιόπιστες μετρήσεις
Η μελέτη είναι η μεγαλύτερη του είδους της που βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα για τον χρόνο ενασχόλησης με το gaming, αντί να χρησιμοποιεί αναφορές των ίδιων των παικτών.
Με συγκατάθεση των παικτών, η Sony, η Microsoft, η Nintendo και άλλες εταιρείες παραχώρησαν στους ερευνητές δεδομένα για τους χρόνους ενασχόλησης με για τον χρόνο που πέρασαν οι παίκτες σε επτά δημοφιλείς τίτλους:
- Animal Crossing: New Horizons
- Apex Legends
- Eve Online
- Forza Horizon 4
- Gran Turismo Sport
- Outriders
- The Crew 2
Στις έξι εβδομάδες που διήρκεσε το πείραμα, οι 39.000 παίκτες συμπλήρωσαν τρεις φορές ερωτηματολόγια σχετικά με τα επίπεδα ευτυχίας, λύπης, θυμού και ενόχλησης, μεταξύ άλλων.
Η ανάλυση δεν αποκάλυψε στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στον χρόνο ενασχόλησης και την ψυχική ευεξία.
«Ένα είναι σίγουρο» σχολίασε ο δρ Μάτι Βουόρε, μέλος της ερευνητικής ομάδας. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα και ενδείξεις προκειμένου οι ρυθμιστικές αρχές και οι λήπτες αποφάσεων να αναπτύξουν νόμους και κανόνες για τον περιορισμό των βιντεοπαιχνιδιών σε ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες».
Διαφορετική άποψη έχουν πάντως οι αρχές της Κίνας, όπου πρόσφατος κανονισμός επιτρέπει στα παιδιά να παίζουν μόνο τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, και μόνο για τρεις ώρες κάθε φορά.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις