Air Bell 407: Ειδικοί δίνουν οδηγίες επιβίβασης και αποβίβασης για το ελικόπτερο που ενεπλάκη στο δυστύχημα στα Σπάτα
Την ώρα που τα αίτια και οι συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή του 22χρονου Βρετανού βρίσκονται υπό διερεύνηση, το πρώτο ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν οι Αρχές είναι εάν τηρήθηκαν οι κανόνες ασφαλείας κατά την επιβίβαση και αποβίβαση στο ελικόπτερο τύπου Βell 407.
Υπό την σκιά του τραγικού δυστυχήματος στα Σπάτα, που αφαίρεσε τη ζωή από τον 22χρονο Βρετανό Τζακ Φέντον ο οποίος ήταν ο επιβαίνων του ελικοπτέρου, μαζί με τον πιλότο, ειδικοί μιλούν σχετικά με τους κανόνες ασφαλείας κατά την επιβίβαση και αποβίβαση σε ένα τέτοιου είδους ελικόπτερο. Τη δική του τοποθέτηση σχετικά έκανε χθες στο MEGA, πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ν.Α. Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης.
Όπως εξήγησε τα ελικόπτερα τύπου Bell έχουν δύο έλικες, ένα στο επάνω τμήμα τους και ένα στο πίσω. Ο επάνω έλικας είναι αυτός που ανεβάζει το ελικόπτερο και το κρατά σε πορεία και ο πίσω έλικας ουσιαστικά το φέρνει σε ισορροπία.
- Διαβάστε επίσης: Σπάτα: Κόβουν την ανάσα οι λεπτομέρειες του φρικιαστικού δυστυχήματος με το ελικόπτερο
«Θέλουμε να δούμε εάν ο πιλότος ενημέρωσε τους επιβάτες για να κατέβουν από το ελικόπτερο. Αυτοί οι έλικες κάνουν περίπου 2 λεπτά για να σταματήσουν από την ώρα που θα σβήσει ο κινητήρας εκτός και εάν πατήσει ένα κουμπί το οποίο τους σταματά στα 50 δευτερόλεπτα» ανέφερε ο κ. Καλλιακμάνης.
Επισήμανε, στη συνέχεια, πως η πόρτα του ελικοπτέρου δεν έχει ασφάλεια και ανοιγοκλείνει ανά πάσα στιγμή.
«Το σημείο που θα σταθεί η προανάκριση είναι στο εάν τους ενημέρωσε ο πιλότος για να κατέβουν όταν σταμάτησε ο έλικας και οι κινητήρες. Υπάρχει και η Ανεξάρτητη Αρχή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και η υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που θα ερευνήσουν τι έγινε» πρόσθεσε.
Ο ναυπηγός και διερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων, Φαίδων Καραϊωσηφίδης κάνοντας τη δική του τοποθέτηση στον ΣΚΑΪ αναφορικά με το ελικόπτερο τύπου Bell δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η ασφάλεια πτήσεων είναι κρίκοι κρίκοι κρίκοι και αν σπάσει ένας έχουμε θανάτους».
«Επιβίβαση και αποβίβαση ενώ περιστρέφεται ο έλικας δεν γίνεται»
Εξήγησε πως εξ αποστάσεως διερεύνηση δεν μπορεί να γίνει. Επίσης, τόνισε πως αποβίβαση και επιβίβαση σε ένα ελικόπτερο που περιστρέφεται ο έλικάς του δεν μπορεί να γίνει. Στην περίπτωση όμως που υπάρξει ανάγκη να συμβεί κάτι τέτοιο, γίνεται με την απόλυτη ευθύνη και τις οδηγίες του προσωπικού εδάφους και του πιλότου, ο οποίος έχει την τελική ευθύνη για την πτήση.
«Υπάρχουν σαφείς κανόνες ότι κανείς δεν προσεγγίζει το ελικόπτερο στο πίσω μέρος. Εκεί πέρα υπάρχει ένα στροφείο αντισταθμιστικό το οποίο περιστρέφεται και το οποίο όταν περιστρέφεται σε μεγάλη ταχύτητα δεν είναι κύκλο να το δεις αλλά και σε μικρή ταχύτητα δεν είναι ευδιάκριτο» ανέφερε ο κ. Καραϊωσηφίδης.
Όπως είπε η αποβίβαση πρέπει να γίνεται μόνο, εάν και εφόσον έχουν ακινητοποιηθεί τα στροφεία του ελικοπτέρου. «Οι επιβάτες εν συνεχεία πρέπει να βγουν και να κατευθυνθούν προς τη μπροστινή πλευρά του ελικοπτέρου. Πάντα προσεγγίζεις από μπροστά, το πίσω μέρος είναι θανατηφόρο» τόνισε.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου