Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ΡΑΣ: Αυτεπάγγελτη έρευνα για την ταλαιπωρία των επιβατών με την Hellenic Τrain

ΡΑΣ: Αυτεπάγγελτη έρευνα για την ταλαιπωρία των επιβατών με την Hellenic Τrain

Η ΡΑΣ ξεκινά άμεσα αυτεπάγγελτη έρευνα, κατά την οποία θα διερευνηθούν ενδελεχώς όλες οι καταγγελίες των επιβατών για τα δύο συμβάντα.

Σε αυτεπάγγελτη έρευνα για τις ακινητοποιήσεις των δύο αμαξοστοιχιών της Hellenic Τrain, προκειμένου να διερευνηθούν ενδελεχώς όλες οι καταγγελίες των επιβατών για τα δύο συμβάντα, προβαίνει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Συγκεκριμένα, μετά τη μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών εξαιτίας της ακινητοποίησης δύο αμαξοστοιχιών της Hellenic Τrain A.E και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με ανακοίνωσή της, γνωστοποιεί την άμεση έναρξη διεξαγωγής αυτεπάγγελτης έρευνας, κατά την οποία θα διερευνηθούν ενδελεχώς όλες οι καταγγελίες των επιβατών για τα δύο συμβάντα.

Η διεξαγωγή της αυτεπάγγελτης έρευνας θα κινηθεί σε δύο επίπεδα.

  • Πρώτον: Στη διερεύνηση πιθανολογούμενων παραβάσεων της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης και του Διαχειριστή Υποδομής σε ζητήματα ασφάλειας.
  • Δεύτερον: Στα θέματα που άπτονται της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών.

Τα δικαιώματα των επιβατών

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1371/07, οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν τα παρακάτω.

Άρθρο 8. Ταξιδιωτικές πληροφορίες: Η εταιρεία οφείλει να παράσχει έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για οποιαδήποτε δραστηριότητα ή έκτακτο συμβάν, το οποίο είναι δυνατόν να διακόψει ή να καθυστερήσει την υπηρεσία μεταφοράς στην οποία είναι υπόχρεη έναντι του εκάστοτε επιβάτη.

Άρθρο 16. Επιστροφή χρημάτων και επαναδρομολόγηση: Εφόσον η καθυστέρηση άφιξης στον τελικό προορισμό υπερβεί τα 60 λεπτά, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα:

  • Επιστροφής του κομίστρου στο ακέραιο για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκαν.
  • Συνέχισης του ταξιδιού ή επαναδρομολόγησης, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, προς τον τελικό προορισμό και με την πρώτη ευκαιρία ή σε ύστερη ημερομηνία κατά την προαίρεση του επιβάτη.

Άρθρο 17, Αποζημίωση κομίστρου: Ο επιβάτης μπορεί να αιτηθεί αποζημίωσης για καθυστερήσεις.

Ειδικότερα:

  • 25% του κομίστρου για καθυστέρηση 60 έως 119 λεπτών.
  • 50% του κομίστρου για καθυστέρηση 120 λεπτών και άνω.

Άρθρο 18. Συνδρομή: Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη ή στην αναχώρηση, οι επιβάτες πρέπει να είναι ενήμεροι σχετικά με την κατάσταση, όπως επίσης να γνωστοποιείται από τη σιδηροδρομική επιχείρηση, τόσο η εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης όσο και η εκτιμώμενη ώρα άφιξης.

Επίσης, στην περίπτωση καθυστέρησης που υπερβαίνει τα 60 λεπτά, η εκάστοτε εταιρεία οφείλει να προσφέρει δωρεάν:

  • Γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με το χρόνο αναμονής.
  • Ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος.
  • Εφόσον η αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη εκτός σταθμού: η σιδηροδρομική επιχείρηση, φροντίζει για την έγκαιρη και ασφαλή μεταφορά των επιβατών από την αμαξοστοιχία στο σιδηροδρομικό σταθμό.
  • Οφείλει να λάβει μέριμνα και να αντιμετωπίσει τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, όπως και τα πρόσωπα που τους συνοδεύουν.

ΡΑΣ: «Οι επιβάτες έχουν ξεκάθαρα δικαιώματα»

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, δήλωσε για το ζήτημα:

«Οποιαδήποτε ενέργεια ή συμβάν που θίγει το δικαίωμα των επιβατών στην απρόσκοπτη μετακίνησή του, θα αντιμετωπιστεί έγκαιρα, αποτελεσματικά και χωρίς καμία ανοχή.

»Οι επιβάτες δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις, έχουν σαφή και ξεκάθαρα δικαιώματα, η καταπάτηση των οποίων επισείει κυρώσεις και πρόστιμα, τα οποία, ανάλογα με τη φύση, τη σοβαρότητα και τη διάρκεια της παράβασης, μπορούν να ανέλθουν στο ένα (1) εκατομμύριο ευρώ, για κάθε παράβαση που διαπιστώνεται.

»Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων καταγράφει στη σημερινή ανακοίνωση τις υποχρεώσεις της σιδηροδρομικής επιχείρησης έναντι των επιβατών στις περιπτώσεις συμβάντων όπως το χθεσινό και θα προχωρήσει άμεσα στη διευρεύνησή τους, μέσω της αυτεπάγγελτης έρευνας, προκειμένου να διαπιστώσει αν όλες οι προαναφερθείσες υποχρεώσεις, εφαρμόστηκαν ορθώς από τη σιδηροδρομική επιχείρηση, καθώς αποτελούν θεσμοθετημένα δικαιώματα των επιβατών.

»Στην περίπτωση αποδεδειγμένης μη συμμόρφωσης προς αυτά, η Αρχή οφείλει να προχωρήσει στις κυρώσεις που προαναφέρθηκαν».

Must in

Παρί – Ρεάλ Μαδρίτης 85-96: «Βασιλική» απόδραση από το Παρίσι

Η Ρεάλ επικράτησε με 96-85 εκτός έδρας την Παρί για τη 16η αγωνιστική της Euroleague και έβαλε τέλος στον… κατήφορο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο