Δημήτρης Πιατάς στο in: «Την εποχή της πανδημίας μπήκα σε μια προσωπική ΜΕΘ ασφυξίας»
Ο αγαπημένος κωμικός ηθοποιός πλησιάζοντας τα 50 χρόνια καλλιτεχνικής δράσης σχολιάζει τα καλλιτεχνικά δρώμενα της χώρας και αποκαλύπτει ότι δεν αργεί ο καιρός που θα εγκαταλείψει την υποκριτική.
- Παραδέχθηκε τους «λευκούς γάμους» η Ειρήνη Μουρτζούκου – «Χρειάζεται ψυχολόγο» λέει η δικηγόρος της
- «Στο έλεος των fund» – Σε υπερήλικα με σύνταξη 395 ευρώ, του ζητούν 800€ για να μην βγει σε πλειστηριασμό το σπίτι του
- Washington Post: Αιμορραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
- «Έχουμε μάθει να ζούμε με τον πόνο» - Ραγίζει καρδιές η μητέρα της Έμμας
Συναντήσαμε τον Δημήτρη Πιατά σε μια στάση της καλοκαιρινής περιοδείας της παράστασης που πρωταγωνιστεί ανάμεσα στο θέατρο Φιλίππων και το Δημοτικό Κηποθέατρο Αλκαζάρ στη Λάρισα που θ ανέβει την Τετάρτη 3 Αυγούστου.
Διαβάστε επίσης: «Επιστρέφω διαρκώς στο παιδί που ονειρευόταν να γίνει ηθοποιός»
Πως προέκυψε η συνεργασία σας με τη συγκεκριμένη παράσταση;
Δέχθηκα μια δελεαστική πρόταση από το ΚΘΒΕ, με το οποίο είχα να συνεργαστώ πολλά χρόνια. Περισσότερα από δέκα στη «Λυσιστράτη». σε σκηνοθεσία του Γιάννη Ιορδανίδη. Στη συγκεκριμένη παράσταση, με τίτλο «Αριστοφάνης – Ηρώνδας: Contra tempo» παρακολουθούμε το χιούμορ, το πνεύμα και την αιχμηρή γλώσσα του Αριστοφάνη να συναντά τους κωμικούς μιμίαμβους του Ηρώνδα, σε μια παράσταση που αποτελεί μια ενδιαφέρουσα σκηνική «μάχη» και ταυτόχρονα έναν «πόλεμο» ανάμεσα στα δύο φύλα, με μοναδικά όπλα την τολμηρή και ανελέητη σάτιρα.
Ο Ηρώνδας, άγνωστος για το ευρύ κοινό διότι τα περισσότερα έργα του δεν διασώθηκαν αλλά γνωρίζουμε τη φήμη του ότι ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στην εποχή του. Συγκεκριμένα έβαλε τις βάσεις στη σύγχρονη κωμωδία, χρησιμοποιώντας καθημερινούς ήρωες που με τις φωνές τους διακωμωδούν την καθημερινότητα και την πραγματικότητα. Είναι ένας πρωτοπόρος αλλά και ιδιαίτερα σύγχρονος κωμωδιογράφος σε σχέση με τον μεγαλύτερο κωμικό ποιητή της κλασικής Αρχαιότητας τον Αριστοφάνη, ο οποίος είναι κλασικά συνεπής στον αρχαίο κόσμο.
Η «σύγκρουση» των δυο τους μέσα από τη ξεχωριστή πένα του Άκη Δήμου, την ιδιαίτερη σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα και τον 25μελη θίασο δημιουργούν μια πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση, την οποία αγκάλιασε το κοινό από την αρχή της περιοδείας μας, που βρεθήκαμε στο Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη και το Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων.
Μιλήστε μας για το κείμενο της παράστασης. Τι θα δουν οι θεατές που θα σας επιλέξουν σε ένα καλοκαίρι με πληθώρα παραγωγών και εκδηλώσεων;
Είναι μια παράσταση που το κείμενο ρέει και το κοινό περνάει πολύ ευχάριστα. Ο θεατής μπαίνει σε μια διαδικασία να κάνει σύγκριση με το αισθητικό αποτέλεσμα που είχε η τότε Αθηναϊκή Δημοκρατία με τη σημερινή. Και μέσω της παράστασης μας τίθενται κάποια ερωτήματα όπως: Ποια είναι η φύση της κωμωδίας και γιατί σήμερα γελάμε όλο και λιγότερο; Πού συναντιέται η αττική κωμωδία του 5ου αιώνα π.Χ. με την ελληνική επιθεώρηση; Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στο θέατρο και, κυρίως πώς πρέπει να φεύγουμε από αυτό; Πρέπει να λες τα πράγματα με το όνομά τους ή μήπως είναι σοφότερο να τα υπαινίσσεσαι για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο; και όλα αυτά μέσα όμορφες χορογραφίες, κίνηση και τραγούδια. Μια πραγματικά καλή κωμωδία. Σκοπός μας είναι ο θεατής να γελάσει με αισθητική και όχι με χυδαιότητα.
Πόσο σας επηρέασε η πανδημία στην καλλιτεχνική σας δραστηριότητα; Πως τη βιώσατε;
Η πανδημία οδήγησε τόσο εμένα όσο και τους περισσότερους συνανθρώπους μας σε απομόνωση. Προσωπικά ένιωσα ότι μπήκα σε μια προσωπική ΜΕΘ ασφυξίας νιώθοντας ότι αντιμετώπιζα πρόβλημα να αναπνεύσω, μετά από αυτήν την υποχρεωτική σιωπή. Μου έλειψε η επαφή και η επικοινωνία με το κοινό. Και αυτό το βλέπουμε με τους θεατές, πόσο τους έχει λείψει η ψυχαγωγία. Το γέλιο είναι θεραπευτικό για τη ψυχολογία του ανθρώπου, με τόσα προβλήματα που καλείται καθημερινά να αντιμετωπίσει.
Το Υπουργείο Πολιτισμού στάθηκε στο πλευρό των καλλιτεχνών αυτήν τη δύσκολη περίοδο;
Θεωρώ το ΥΠΠΟΑ στάθηκε με ελεημοσύνη δίπλα μας, με μια λογική κυρίως πελατειακή. Είναι θλιβερό σε ένα επάγγελμα που έπρεπε να λειτουργεί αποκλειστικά με αξιοκρατικό τρόπο, να λειτουργούν οι πελατειακές σχέσεις.
Διανύοντας μια μακρά καλλιτεχνική διαδρομή με αρκετές συνεργασίες τόσο στο θέατρο, όσο στον κινηματογράφο και την τηλεόραση ποια είναι τα όνειρα σας;
Είμαι έτοιμος ότι κάποια στιγμή θα αποχωρήσω για βιολογικούς λόγους. Στο χώρο είμαι από το 1975 και θεωρώ ότι είμαι γεμάτος μιας και πέρασα από πολλά είδη και διατήρησα μια καθαρή γραμμή στη διαδρομή μου. Κυρίως νιώθω υπηρέτης της κωμωδίας. Ετοιμάζω ένα προσωπικό project που αφορά μια ταινία με θέμα την ελληνική προπολεμική κωμωδία. Είναι μια δουλειά που προκύπτει μετά από μεγάλη έρευνα την οποία έχω κάνει και έχει εγκριθεί με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Πρόκειται για ένα ψευδοντοκιμαντέρ, με τίτλο «Οι κωμικοί του Μιχαήλ Μιχαήλ του Μιχαήλ» με πρόθεση να παρουσιάσουμε εκείνη την εποχή. Λυπάμαι σ αυτήν την προσπάθεια που δεν έχουμε στο πλευρό μας την κρατική τηλεόραση, της οποίας ζητήσαμε τη χορηγία και μας απέρριψε με τη δικαιολογία ότι δεν τους άρεσε το σενάριο. Εννοείται ότι ο πραγματικός λόγος της απόρριψης είναι ότι δεν λειτουργούμε πελατειακά.
Ποια είναι η γνώμη σας για τις αντιδράσεις που προκάλεσε η αποφυλάκιση του Δημήτρη Λιγνάδη;
Στις παραστάσεις μας διαβάζουμε το σχετικό κείμενο που διαβάζεται σε πολλές παραγωγές τον τελευταίο καιρό. Ο ηθοποιός είναι αυτός που ποιεί ήθος. Δυστυχώς κάποιοι συνάδελφοι μου δεν το κράτησαν και αυτοτιμωρήθηκαν. Ο Δημήτρης Λιγνάδης ανεξάρτητα της απόφασης του δικαστηρίου έχει καταδικαστεί από τον κόσμο.
Τι θα συμβουλεύατε τους νέους που θέλουν να ασχοληθούμε το επάγγελμα του ηθοποιού
Το ταξίδι έχει νόημα στη ζωή και όχι το φτάσιμο στην Ιθάκη, που περιλαμβάνει και την επιτυχία και την αποτυχία. Η στασιμότητα είναι θάνατος.
Πληροφορίες παράστασης
Δημιουργική σύνθεση κειμένων: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας
Σκηνικά-Κοστούμια: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος
Μουσική-Προσαρμογή στίχων: Γιώργος Χριστιανάκης
Χορογραφία-Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Κελέση
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου
Διδασκαλία ακροβατικών: Ηλέκτρα Καρτάνου
Βοηθός σκηνοθέτη: Αντρέας Κουτσουρέλης
Βοηθός σκηνογράφων-ενδυματολόγων: Δανάη Πανά
Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου
Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου
Η μουσική της παράστασης ηχογραφήθηκε στο studio Royal Alzheimer Hall, με ηχολήπτες τον Τίτο Καργιωτάκη και τον Χρήστο Χαρμπίλα και στο studio M, με ηχολήπτες τον Γιώργο Μάνιο και Βασίλη Στεργίου.
Έπαιξαν οι μουσικοί: Γιώργος Αβραμίδης (τρομπέτα), Γιάννης Μαρίνος (τρομπόνι), Βασίλης Μπαχαρίδης (τύμπανα, κρουστά), Κώστας Τσούγκρας (ακορντεόν), Φώτης Σιώτας (βιολί, βιόλα), Νίκος Βελιώτης (τσέλο), Γιώργος Χριστιανάκης (πιάνο, πλήκτρα, κρουστά, κιθάρα).
Πρωταγωνιστούν (με σειρά εμφάνισης): Ταξιάρχης Χάνος (Αριστοφάνης-Κινησίας), Δημήτρης Πιατάς (Λέλεξ: Δούλος Αριστοφάνη -Μυρρίνη), Σταμάτης Γαρδέλης (Διόνυσος), Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Ηρώνδας), Τάσος Χαλκιάς (Ιππώναξ: Δούλος Ηρώνδα- Κέρδωνας)
Διανομή (με σειρά εμφάνισης):
Πολυξένη Σπυροπούλου (Ταξιθέτρια) Βιβή Μιτσίτσκα (Σάσα Ψαρομηλίγκου), Μαργαρίτα Αλεξιάδη (Βίττινα), Παναγιώτης Καμμένος (Γάστρωνας- Κότταλος- Δρίμυλος), Νίκος Βατικιώτης (Πυρρίας – Σώμα – Γρύλλος- Κυρία), Ηλέκτρα Καρτάνου (Μητρίχη), Λίνος Μάνεσης (Γύλλη), Μάρα Μαλγαρινού (Λυσιστράτη), Τερέζα Καζιτόρη (Γυναίκα– Κυκνώ – Κυρία), Σπύρος Σιδέρης (Γέρος), Θαλασσινή Βοσταντζόγλου (Μυρρίνη – Γυναίκα), Θεοφανώ Τζαλαβρά (Λαμπιτώ), Γιάννης Τσεμπερλίδης (Κλεονίκη), Βασίλης Παπαδόπουλος (Κήρυκας), Αριστοτέλης Ζαχαράκης (Λαμπρίσκος – Οπίσθιος), Γρηγόρης Παπαδόπουλος (Θράσσα–Πρόβουλος), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Μητροτίμη), Ιωάννα Δεμερτζίδου (Μητρώ),Τάσος Τυρογαλάς (Κυρία), Θάνος Κοντογιώργης (Λεωνίδας Χασαλεύρης)
Χορός
Θίασος Αριστοφάνη: Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Τερέζα Καζιτόρη, Θάνος Κοντογιώργης, Μάρα Μαλγαρινού, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Βασίλης Παπαδόπουλος, Σπύρος Σιδέρης, Θεοφανώ Τζαλαβρά, Γιάννης Τσεμπερλίδης
Θίασος Ηρώνδα: Μαργαρίτα Αλεξιάδη, Νίκος Βατικιώτης, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Παναγιώτης Καμμένος, Ηλέκτρα Καρτάνου, Λίνος Μάνεσης, Βιργινία Ταμπαροπούλου, Τάσος Τυρογαλάς
Πρόγραμμα περιοδείας
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
- Τετάρτη 3 Αυγούστου- Λάρισα, «Δημοτικό Κηποθέατρο Αλκαζάρ»
- Σάββατο 6 Αυγούστου- Δίον, Αρχαίο Θέατρο Δίου
- Τετάρτη 10 Αυγούστου- Δωδώνη, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
- Τετάρτη 31 Αυγούστου- Συκιές, Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης»
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
- Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου- Αττική, Ωδείο Ηρώδου Αττικού
- Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου- Πειραιάς, Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο
- Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου- Παπάγου, Κηποθέατρο Παπάγου
Τιμή προπώλησης μέσω ηλεκτρονικής αγοράς και ταμεία : 13€
Κανονικό εισιτήριο : 16 €
Φοιτητικό/ Άνεργοι/ Άνω των 65 / Ομαδικό(10 άτομα) : 10 €
Προπώληση: ntng.gr | viva.gr | 11876 | wind | public | mediamarkt
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
VIVA.GR | 11876 |WIND |PUBLIC |MEDIA MARKT |
Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ.
Ωράριο λειτουργίας:
- Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου): Δευτέρα – Παρασκευή, 8:15 – 21:30
- Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθ. Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη): Δευτέρα – Παρασκευή, 8:15 – 16:15
- Πλατεία Αριστοτέλους: Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00
- Θέατρο Δάσους: Τις μέρες των παραστάσεων δύο ώρες πριν την έναρξη
*Οι σκηνές του ΚΘΒΕ λειτουργούν σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις