Ναύπλιο: Μια έκθεση, ένα βιβλίο, τρεις παραστάσεις με τον Καραγκιόζη
Στις 2, 3 και 4 Αυγούστου θα πραγματοποιηθούν οι ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις στο Ναύπλιο.
Το Ναύπλιο μας ξαφνιάζει με μια δέσμη ξεχωριστών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στις 2, 3 και 4 Αυγούστου. Θέμα τους ο Καραγκιόζης, μόνο που είναι ένας Καραγκιόζης που διαφέρει από τα συνηθισμένα καθώς κινείται μέσα από μονοπάτια που ξεφεύγουν από το συνηθισμένο. Μέσα από μια έκθεση φιγούρων και σκηνικών που αντί να εκτίθενται σε μια «κανονική» αίθουσα ζωντανεύουν σε μπερντέδες στημένους σε ένα βαγόνι του Ο.Σ.Ε. στην πλατεία.
Έπειτα με ένα πολύχρωμο δίγλωσσο ελληνικό και αγγλικό κατάλογο του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου και του εκδοτικού οίκου Τόπος με τίτλο «Εγώ ο Καραγκιόζης 1922- 2022» ταξιδεύοντας έναν αιώνα με το τραίνο».
Ο κατάλογος παρουσιάζει μέρος της συλλογής θεάτρου σκιών του Ιδρύματος, μαζί έναν θεωρητικό και πρακτικό οδηγό για όσους και όσες φιλοδοξούν να συνεχίσουν τον δρόμο του Μίμαρου, του Σπαθάρη, του Βασίλαρου και του Μάνθου και ακόμη σελίδες γέλιου, πείνας και δόξας από ανέκδοτα ημερολόγια επιστολές και άλλα κείμενα καραγκιοζοπαιχτών. Και τέλος με τρεις παραστάσεις που συνδυάζουν το αρχαίο και το σημερινό, το παραδοσιακό με το πρωτότυπο και το επίκαιρο. Η Βικτωρία Καρέλια είναι χορηγός του καταλόγου.
«Ο καραγκιόζης Αν-Ιχνευτής»
Στις 2 Αυγούστου θα κάνει πρεμιέρα στο θέατρο του πάρκου του ΟΣΕ το έργο «Ο καραγκιόζης Αν-Ιχνευτής», γραμμένο και σκηνοθετημένο από τον Γιάγκο Ανδρεάδη, που είναι επίσης ο επιμελητής της έκθεσης και ο συγγραφέας και επιμελητής του καταλόγου. Πρόκειται για μια μεταφορά στα καθ΄ ημάς «καραγκιοζίστικα», του αρχαίου σταυρικού δράματος του Σοφοκλή, όπου κυριαρχούν, όπως και στα έργα με ήρωα τον «Ξυπόλυτο» το χιούμορ και το σασπένς, η τρυφερότητα και η κοινωνική κριτική. Θέμα: Οι σάτυροι Κολλητήρια αναλαμβάνουν να συλλάβουν με το αζημίωτο τον Ερμή, κλέφτη των βοδιών του Απόλλωνα. Τα καταφέρνουν με χίλια ζόρια για το καλό του γιατί έτσι ο Διάς θα τον αναγνωρίσει ως θεό των κλεφτών και των ψευτών και «υπουργό συγκοινωνιών» στην κυβέρνηση του Ολύμπου.
Παίζουν δυο διαλεχτοί μάστορες, ο Κώστας και ο Μπάμπης Μακρής, εκπρόσωποι δυο γενιών δημιουργών και ο Γιάννης Πάλμος, εγγονός του σπουδαίου Γιάνναρου (Γιάννη Μουρελάτου). Μαζί τους δυο εκλεκτοί συντελεστές, ο περφόρμερ μίμος Φάνης Καφούσιας και ο μουσικός περφόρμερ Παν Καπερνέκας που θα ερμηνεύσει οκτώ όργανα, με κυρίαρχη την αρχαία λύρα, μουσική «πρωταγωνίστρια» των αρχαίων και των νέων «Ιχνευτών». Το έργο θα παρουσιαστεί μεταξύ άλλων στο Αίγιο στις 17 και στην Πάτρα στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στις 18 Σεπτεμβρίου.
Άλλες παραστάσεις
Δυο άλλοι σπουδαίοι μάστορες θα ερμηνεύσουν τις παραστάσεις των δύο επομένων ημερών. Ο Γιάννης Νταγιάκος, άξιος μαθητής του Σπαθάρη και του Μάνθου και συγγραφέας σημαντικών βιβλίων για τον Καραγκιόζη θα ερμηνεύσει στις 3 Αυγούστου το κωμικό έργο «Ο Καραγκιόζης μάγος» που μας θυμίζει τον διάλογο του ελληνικού θεάτρου σκιών με τον κόσμο της Ανατολής. Ο Τάσος Γεωργίου, που μαθήτεψε κοντά στον Μάνθο και σε άλλους διαλεχτούς δασκάλους και αποτελεί μια ξεχωριστή παρουσία στον κόσμο του θεάτρου σκιών θα παίξει στις 4 Αυγούστου το έργο «Η ορφανή της Χίου και ο Καπετάν Νικηταράς» αναφορά στην επανάσταση του 1821.
Και τα δύο έργα αποτελούν πιστές και ταυτόχρονα πρωτότυπες επιστροφές στο μαγικό και στο ιστορικό στοιχείο που αποτελούν σήμα κατατεθέν του ελληνικού Καραγκιόζη από την εποχή του μεγάλου πατρινού Μίμαρου. Θα πλαισιωθούν από τετραμελή ορχήστρα λαϊκών τραγουδιστών και οργανοπαικτών αποτελούμενη από τους Πένυ Γεωργοπούλου, Σωτήρη Παπαγεωργίου, Αργύρη Νικολάου και Δημήτρη Κρανίδα.
- Δίδυμες πήγαν να κάνουν το «κόλπο γκρόσο» στη δουλειά, τις πήραν χαμπάρι και έγιναν viral
- Για αυτό τον λόγο η βασίλισσα Ελισάβετ αντιπαθούσε τον Ντόναλντ Τραμπ
- Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια των millenials που δεν κάνουν παιδιά
- Τι φταίει και δεν φτάνει ο προϋπολογισμός για φάρμακα στα νοσοκομεία
- Έρωτες, χρήματα και τραγωδίες: Η πολυτάραχη ζωή της Gloria Vanderbilt
- Τζάστιν Σαν: Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μπανάνα για 6,2 εκατ. δολάρια