Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κυριάκος Μητσοτάκης: Στη ΔΕΘ με διπλό στόχο

Κυριάκος Μητσοτάκης: Στη ΔΕΘ με διπλό στόχο

Το διήμερο 10 και 11 Σεπτεμβρίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν επιθυμεί απλά να ανοίξει το πατροπαράδοτο «καλάθι»

γράφει η Καρολίνα Παπακώστα

Οι κατά τις πρωθυπουργικές οδηγίες «περιορισμένες» διακοπές των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου, οι οποίες ξεκίνησαν τη Δευτέρα, σηματοδοτούν το τέλος αυτής της πολιτικής σεζόν. Αλλά ταυτόχρονα – επειδή ως τα τέλη Αυγούστου θα πρέπει όλοι να είναι έτοιμοι για τη φθινοπωρινή επικοινωνιακή αντεπίθεση της κυβέρνησης – σημαίνουν και την αρχή της επόμενης, η οποία θα κηρυχθεί επίσημα με την παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ το διήμερο 10-11 Σεπτεμβρίου.

Από το βήμα της φετινής Εκθεσης Θεσσαλονίκης, βέβαια, ο τελευταίος δεν θα ανοίξει απλά το πατροπαράδοτο «καλάθι». Προτίθεται να δώσει μια κατατοπιστική ιδέα όσων διακυβεύονται την επόμενη τετραετία, μια και, όπως λένε και στενοί του συνεργάτες, «βρισκόμαστε πλέον στο τελευταίο, όχι ημερολογιακά, έτος της κυβερνητικής θητείας». Κι όχι μόνο. Επιθυμεί να αναδείξει τη λεγόμενη «κοινωνική ατζέντα» της κυβέρνησης.

Διαβάστε επίσης: Ασκήσεις ισορροπίας εν μέσω εκλογολογίας

Διπλός στόχος

Ο στόχος, λοιπόν, είναι διπλός. Από τη μια να παρουσιαστεί το «όραμα» για την «Ελλάδα του 2030», για την οποία μιλάει συχνά δημόσια ο Πρωθυπουργός – κι έτσι το κυβερνών κόμμα να κατορθώσει να απευθυνθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες και μεγαλύτερες ομάδες του εκλογικού σώματος με ένα θετικό αφήγημα. Κι από την άλλη, να καθησυχαστούν οι ανησυχίες των πολιτών ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα με μέτρα που θα μπορούσαν να μετριάσουν τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων.

Οι πληροφορίες θέλουν το οικονομικό επιτελείο να αναζητά πέρα από τυχόν έκτακτες παρεμβάσεις και ποιες δυνατότητες υπάρχουν τη δεδομένη χρονική στιγμή ή θα υπάρξουν μετά το τέλος ενός αρκετά επιτυχημένου καλοκαιριού για τη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, για παροχές μόνιμου χαρακτήρα – χωρίς φυσικά να προκύψει ο κίνδυνος ενός δημοσιονομικού εκτροχιασμού.

Τα target groups που επιθυμεί να προσεγγίσει η κυβέρνηση με τα παραπάνω μέτρα είναι η μεσαία τάξη, οι νέοι, οι συνταξιούχοι, καθώς και οι εργαζόμενοι – πρόκειται, φυσικά, για εκλογικές ομάδες στις οποίες δεν έχει κρύψει ότι στοχεύει και η αξιωματική αντιπολίτευση. Το μείγμα των παρεμβάσεων που εξετάζονται τους αφορά όλους: φοροαπαλλαγές από την επόμενη χρονιά, αύξηση των συντάξεων και λύση στο θέμα των αναδρομικών των συνταξιούχων, στεγαστική πολιτική για τη νεολαία, αλλά και μια νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό.

Απολογισμός οκταμήνου

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη ζητήσει, σημειώνουν πηγές του Μαξίμου, έναν απολογισμό του περασμένου οκταμήνου από τους υπουργούς του, όπως και μια γραπτή αποτύπωση των στόχων κάθε υπουργείου για τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του, σκοπός είναι να βρεθεί στη συμπρωτεύουσα με όσο το δυνατόν λιγότερες μεταρρυθμιστικές εκκρεμότητες – ειδικά, μάλιστα, σε τομείς όπου ο ίδιος έχει φροντίσει να αναδείξει την προσήλωση της κυβέρνησής του στις μεταρρυθμίσεις.

Με το βλέμμα στις κάλπες

Στη φετινή ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός δεν θα αποπειραθεί μόνο να περιγράψει τη δεύτερη τετραετία της διακυβέρνησής του, θα επιχειρήσει να καταχωρίσει στη συνείδηση των ψηφοφόρων και τις κοινωνικές πολιτικές που έχουν ήδη υλοποιηθεί, ενώ παράλληλα θα προσπαθήσει να πείσει τους πολίτες ότι στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις επόμενες κάλπες θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση σ’ αυτές.

Ενόψει, άλλωστε, της διπλής εκλογικής αναμέτρησης, κανείς στο κυβερνητικό στρατόπεδο δεν θα ήθελε ο ΣΥΡΙΖΑ να εμφανιστεί ως το κόμμα στο οποίο μπορούν να στραφούν τα πιο ευάλωτα οικονομικά στρώματα της κοινωνίας. Αντίθετα, θέλουν να «επικοινωνήσουν» τη μείωση των φορολογικών βαρών, τη στήριξη ευάλωτων και μη κατά τη διάρκεια των κρίσεων, τις αναπτυξιακές πολιτικές, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους. Κι η Θεσσαλονίκη στις αρχές φθινοπώρου είναι ο τόπος απ’ όπου οι πολιτικοί ακούγονται στο ευρύ ακροατήριο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Must in

Ολυμπιακός – Μαρούσι 106-94: Ο Πίτερς μοίρασε τα… δώρα στο ΣΕΦ

Σε ένα παιχνίδι διαφήμιση για το επιθετικό μπάσκετ, ο Ολυμπιακός επιβλήθηκε του Αμαρουσίου με το εντυπωσιακό 106-94 στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο