(So) Easy Peasy Lemon Squeezy
Κι αν ζούσαμε σε έναν κόσμο που τέτοιου είδους ατάκες μετά τις πανελλήνιες ή τις εξετάσεις για το Proficiency δεν ήταν υλικό για viral βίντεο, αλλά ειλικρινέστατες απαντήσεις; Το in εξετάζει τις νέες μεθόδους διδασκαλίας που κάνουν τη μάθηση παιχνιδάκι, είτε οι μαθητές είναι 4 είτε 94 ετών.
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
1.
Πρώτα ζούνε και μετά γράφουν… τις ασκήσεις των αγγλικών
Την παπαγαλία πολλοί εμίσησαν. Τη γνώση ουδείς.
Ποιος είπε ότι τα παιδιά δεν έχουν όρεξη για μάθηση; Απεναντίας: όλοι οι άνθρωποι γεννιόμαστε με μια φυσική περιέργεια που μας ωθεί να ανακαλύψουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει – επομένως και κάθε πληροφορία που θα βρεθεί στον δρόμο μας. Οι δυσκολίες ξεκινούν όταν αυτή η παιχνιδιάρικη ανθρώπινη τάση αναγκάζεται να στριμωχτεί στα ασφυκτικά πλαίσια των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας. Άλλωστε, απαντήστε με το χέρι στην καρδιά: ποια ήταν η τελευταία φορά που σας φάνηκε ευχάριστη η στείρα απομνημόνευση οποιασδήποτε πληροφορίας;
Η λύση δεν μας είναι άγνωστη: ήδη από τη δεκαετία του 1930, θεωρίες όπως εκείνη του John Dewey είχαν θέσει τις βάσεις για αυτό που σήμερα αποκαλούμε «βιωματική» ή «εμπειρική» μάθηση – δηλαδή εκπαίδευση μέσα από την πράξη και την αλληλεπίδραση. Έκτοτε, έχει φανεί ξανά και ξανά μέσα από έρευνες, αλλά και τη βιωμένη εμπειρία παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών, ότι οι γνώσεις που αποκτιούνται με βιωματικό τρόπο δεν είναι απλώς σκόρπιες ψηφίδες της μνήμης, αλλά γίνονται πραγματικά «κτήμα» των μαθητών.
Τι σημαίνει βιωματική εκπαίδευση
Στο πλαίσιο της βιωματικής μάθησης, τα βιβλία έχουν υποστηρικτικό ρόλο, αντί να γίνονται κυρίαρχο μέσο διδασκαλίας. Ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει να συντονίσει και να καθοδηγήσει τους μαθητές, παροτρύνοντάς τους σε βιωματικές δραστηριότητες, στο πλαίσιο των οποίων καλούνται να δημιουργήσουν, να αυτενεργήσουν και να δοκιμάσουν στην πράξη τις γνώσεις που αποκτούν.
Μέσα από αυτές τις διαδικασίες, τα παιδιά αποκτούν καλύτερες σχέσεις με τους δασκάλους τους, κοινωνικοποιούνται πιο αποτελεσματικά, βλέπουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους να ενισχύεται, ενώ η και η φαντασία τους αναπτύσσεται περαιτέρω, αντί να καταπνίγεται. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι αφομοιώνουν καλύτερα τις γνώσεις, καθώς μαθαίνουν να τις εφαρμόζουν στην πράξη.
Πιο easy από ποτέ
Αν όλα αυτά σας ακούγονται πολύ καλά για να είναι αληθινά, είναι πιθανό να μην γνωρίζετε ότι αποτελούν τον βασικό πυλώνα της φιλοσοφίας του ομίλου So easy Education – στον οποίο ανήκουν τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών SO EASY, με μαθήματα σε 9 γλώσσες και τμήματα για όλες τις ηλικίες, και το Αρειμάνιο φροντιστήριο Σχολικής Μελέτης και Μέσης Εκπαίδευσης. Κάθε χρόνο, στα 101 εκπαιδευτήρια σε Ελλάδα και Κύπρο, περισσότεροι από 20.000 σπουδαστές συστήνονται με την εναλλακτική – και εξαιρετικά αποτελεσματική – μέθοδο διδασκαλίας μέσω των 952 ακαδημαϊκών συνεργατών του ομίλου, οι οποίο δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και στην ξεχωριστή προσωπικότητα του κάθε μαθητή.
.
Αντανακλάσεις της πραγματικής ζωής
Η επιμονή των So easy στη μάθηση μέσω της εμπειρίας γίνεται πιο εμφανής από ποτέ στη νέα μέθοδο διδασκαλίας «Real Life Reflection» που στηρίζεται στις αρχές της Βιωματικής και της Θεματικής Μάθησης, συνδέοντας τις ξένες γλώσσες με την πραγματική ζωή.
Οι μαθητές των ολιγομελών τμημάτων των So easy, χρησιμοποιούν τη νέα τους γλώσσα τόσο εντός όσο και εκτός της αίθουσας διδασκαλίας για να συζητήσουν για θέματα που τους απασχολούν. Καταστάσεις της καθημερινής ζωής, αλλά και διάφοροι φαινομενικά άσχετοι τομείς γνώσης (όπως η επιστήμη, η τεχνολογία, η τέχνη και η σωματική άσκηση) γίνονται η αφορμή για ενδιαφέρουσες και ταυτόχρονα διδακτικές αλληλεπιδράσεις στο εσωτερικό ενός learning community που ξεφεύγει από τα στενά όρια της αίθουσας.
Η επιτυχία της μεθόδου έχει φανεί και ερευνητικά, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι επιταχύνει τον ρυθμό αφομοίωσης της ύλης κατά 32%. Ακόμη, όμως, και αν οι πληροφορίες αποθηκεύονταν με την ίδια ταχύτητα όπως και στις συμβατικές μεθόδους, τα κέρδη θα ήταν και πάλι σημαντικά. Και αυτό γιατί οι μαθητές δεν μαθαίνουν απλώς τη γλώσσα. Μαθαίνουν να αγαπούν τη γλώσσα, αντί να εξαντλούνται σε επαναλήψεις ξερών γραμματικών τύπων και λεξιλογίου.
Η δική τους νέα γλώσσα
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μαθητές μαθαίνουν να τραγουδούν στη νέα τους γλώσσα ήδη από το πρώτο μάθημα, ενώ πολύ σύντομα έρχεται και η σωστή ανάγνωση και γραφή, με τρόπο φυσικό και οργανικό. Σε κάθε στάδιο της μαθησιακής διαδικασίας, καλούνται να διατυπώσουν την κριτική τους σκέψη, στο πλαίσιο που συνάδει με την πνευματική και συναισθηματική τους ηλικιακή ωριμότητα και να εξασκήσουν δεξιότητες που συνήθως αφήνονται να μουδιάζουν μέσα στην τάξη, ενώ γνωρίζουν τις εξετάσεις και την αξιολόγηση με θετικό τρόπο που τα βοηθά να αισθάνονται σιγουριά και αυτοπεποίθηση όταν έρχεται η ώρα του πτυχίου.
Το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας, που ουσιαστικά μιμείται τον φυσικό τρόπο εκμάθησης της μητρικής μας γλώσσας, είναι πραγματικά εντυπωσιακό: τα παιδιά παίρνουν το Lower στα 13 και το Proficiency στα 15 τους χρόνια, ενώ ταυτόχρονα αποκτούν ερεθίσματα και ικανότητες με αμέτρητες εφαρμογές στον πραγματικό κόσμο. Ένα εκπαιδευτικό «θαύμα» που ξεκινά όταν η αποστήθιση αφήνεται πίσω.
2.
Κι όμως, ήταν μάθημα
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψουμε να αντιμετωπίζουμε το παιχνίδι ως «διάλειμμα» και να το κάνουμε μέρος της μαθησιακής διαδικασίας;
Είναι σίγουρο ότι σας έχει συμβεί. Τη στιγμή που αδυνατείτε να ανακαλέσετε σημαντικές πληροφορίες, τις οποίες κοπιάσατε για να απομνημονεύσετε, μπορείτε να θυμηθείτε στο λεπτό έναν τυχαίο Νόμο της Φυσικής, μια λατινική φράση ή μια ιστορική ημερομηνία, που αναφέρονταν σε κάποιο αγαπημένο video game ή κόμιξ. Η επιστημονική βιβλιογραφία υποστηρίζει ότι δεν θα έπρεπε να σας φαίνεται παράξενο: η διασκέδαση και το παιχνίδι είναι η καλύτερη εκπαιδευτική μέθοδος. Για αυτό και τα εκπαιδευτήρια που καταφέρνουν να την υιοθετήσουν με επιτυχία, κατακτούν σε σταθερή βάση σημαντικές διακρίσεις και πρωτιές.
Παίζοντας έρχεται η όρεξη… για γνώση
Πρόκειται για μια πραγματικότητα που αφορά τους ενήλικες και ακόμη περισσότερο τα παιδιά, με τα μεγάλα αποθέματα ενέργειας και τη μικρή υπομονή. Μαθαίνοντας μέσα από το παιχνίδι, οι μαθητές δεν επιδιώκουν να αποστηθίσουν παθητικά τις πληροφορίες, αλλά τις απορροφούν δρώντας – σκεπτόμενοι ενεργά και βάζοντας τη φαντασία τους να δουλέψει.
Το γεγονός αυτό όχι μόνο κρατά την κούραση μακριά, αφού η εκπαιδευτική διαδικασία βιώνεται ως διασκέδαση, αλλά και ενισχύει τη συγκέντρωση αυξάνοντας το ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα οι μαθητές να συγκρατούν πιο αποτελεσματικά και για περισσότερο καιρό τις νέες γνώσεις. Ταυτόχρονα, τους δίνεται η ευκαιρία να εξερευνήσουν πτυχές των γνωστικών πεδίων που δεν συμπεριλαμβάνονται απαραιτήτως στα σχολικά εγχειρίδια και να προχωρήσουν με τους δικούς τους ρυθμούς, χωρίς άγχος και πίεση.
Let the games begin
Πώς μπορεί μια τέτοια εκπαιδευτική φιλοσοφία να εφαρμοστεί πρακτικά σε μια τάξη; Μια σειρά από καινοτόμα εργαλεία, ψηφιακά και… αναλογικά, καταφέρνουν να εντάξουν την ύλη των μαθημάτων σε παιχνίδια και δημιουργικές διαδικασίες, με αποτέλεσμα οι συμμετέχοντες να μαθαίνουν, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι διδάσκονται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα εκπαιδευτικά εργαλεία που χρησιμοποιούν τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών So Easy, που έχουν λάβει για δυο συνεχείς χρονιές το Βραβείο Καινοτομίας στη Διδασκαλία στο πλαίσιο των Education Leaders Awards. Καλύπτοντας κάθε ηλικιακή κατηγορία των περισσότερων από 20.000 σπουδαστών που περνούν σε ετήσια βάση από τις αίθουσες των εκπαιδευτηρίων του ομίλου So Easy, οι πρωτοποριακές μέθοδοι που εφαρμόζονται δεν θυμίζουν σε τίποτα μάθημα. Κι όμως, φέρνουν εξαιρετικά και μετρήσιμα αποτελέσματα στο τέλος της κάθε χρονιάς.
.
Ξεκινώντας από τη νηπιακή και πρώτη σχολική ηλικία, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα αγγλικά εξερευνώντας την εξειδικευμένη εκπαιδευτική πλατφόρμα So easy Moomin Language School. Σχεδιασμένη βάσει των αρχών της διάσημης φινλανδικής εκπαίδευσης, η πλατφόρμα καλεί τους μαθητές των Νηπιακών και Παιδικών Τμημάτων να μάθουν παίζοντας, δίνοντας έμφαση στην ακρόαση και τον προφορικό λόγο και βοηθώντας τους να αναπτύξουν όχι μόνο τις γλωσσικές τους δεξιότητες, αλλά και τη δημιουργικότητα, τη μνήμη, τη μαθηματική σκέψη και τις κοινωνικές δεξιότητες.
Προσεγγίζοντας την εφηβεία και κατά τη διάρκειά της, θα έρθουν σε επαφή με την καινοτόμο ηλεκτρονική βιβλιοθήκη So easy English Literature. Εκεί δεν θα βρουν απλώς περισσότερους από 80 διαφορετικούς τίτλους online βιβλίων για κάθε χρονιά, αλλά θα έχουν την ευκαιρία να γράψουν και τα δικά τους βιβλία, να αναπτύξουν ενεργητικές συνήθειες ακρόασης και να συνομιλήσουν με συγγραφείς και μαθητές από όλο τον κόσμο.
Όσο για τα μεγαλύτερα παιδιά και τους ενήλικες, μπορούν να αλληλεπιδράσουν εξίσου οργανικά με τη γλώσσα, αυτή τη φορά μέσω της μεθόδου So easy CLIL. Στο πλαίσιο της μεθόδου αυτής, η γλώσσα δεν διδάσκεται ως στείρα πληροφορία, αλλά αξιοποιείται ως αυτό ακριβώς που είναι: ένα εργαλείο για την ανταλλαγή πληροφοριών.
Έτσι, μια γλώσσα πέρα από τη μητρική χρησιμοποιείται για τη διδασκαλία ή τη συζήτηση διάφορων γνωστικών αντικειμένων (Μαθηματικά, Ιστορία, Τέχνες, κλπ). Εστιάζοντας στο νέο αντικείμενο, οι σπουδαστές χρησιμοποιούν τη γλώσσα σχεδόν ασυναίσθητα, με αποτέλεσμα να την κάνουν πραγματικά δική τους, χωρίς να βαριούνται. Ταυτόχρονα, είναι σε θέση να ακονίσουν άλλες δεξιότητες, όπως αυτές της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας – αλλά και να απολαύσουν μια ευχάριστη συζήτηση.
Το αποτέλεσμα είναι κοινό ανεξάρτητα από την ηλικία και το εκπαιδευτικό εργαλείο: οι μαθητές των So easy μαθαίνουν να αγαπούν τη μαθησιακή διαδικασία, αισθάνονται σιγουριά για τις γνώσεις τους και δεν φοβούνται τις εξετάσεις – επομένως, αποδίδουν και καλύτερα σε αυτές.
3.
Ο πιο καλός ο μαθητής… έχει προσωπικότητα
Δεν μαθαίνουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο, ούτε για τους ίδιους σκοπούς. Όμως όλοι μπορούμε να μάθουμε αποτελεσματικότερα μέσα από την κατάλληλη μέθοδο.
Δεν είναι καθόλου σπάνιο. Ένας μαθητής που υστερούσε σημαντικά σε ένα μάθημα, συναντά τον κατάλληλο καθηγητή, και ξαφνικά καταλήγει να το λατρεύει. Άλλες φορές πάλι, μπορεί να είναι η ευγενής άμιλλα μέσα στην τάξη ή κάποιο τυχαίο ερέθισμα που οδηγεί σε μια τέτοια ραγδαία αλλαγή. Όμως για πολλά παιδιά, αυτού του είδους οι ευτυχείς συμπτώσεις δεν έρχονται ποτέ – με αποτέλεσμα να καταλήγουν με την ψευδαίσθηση ότι δεν μπορούν να καταλάβουν την ύλη της φυσικής ή των αρχαίων.
Οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που θέτουν στο επίκεντρο την προσωπικότητα των μαθητών, αφαιρούν από την εξίσωση την παράμετρο της τύχης, δημιουργώντας την κατάλληλη μαθησιακή εμπειρία για τον καθένα. Λαμβάνοντας υπόψη τους ρυθμούς με τους οποίους απορροφούν την ύλη, τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, αλλά και τις αδυναμίες και τις ιδιαιτερότητες που θα μπορούσαν να φέρουν εμπόδια στην προσπάθειά τους να αναπτύξουν τις γνώσεις τους, καθιστούν το μάθημα όχι απλώς κατανοητό, αλλά και ελκυστικό.
.
Ένα ευχάριστο τεστ
Σε αυτή τη φιλοσοφία στηρίζονται τα εκπαιδευτήρια του ομίλου So Easy Education, στον οποίο ανήκουν τα So Easy Κέντρα ξένων γλωσσών, με νηπιακά, παιδικά, εφηβικά και τμήματα ενηλίκων σε 9 γλώσσες και το Αρειμάνιο φροντιστήριο Σχολικής Μελέτης και Μέσης Εκπαίδευσης που χρησιμοποιούν τη βιωματική εκπαίδευση και την προσωποκεντρική προσωποποιημένη διδασκαλία ως κεντρικές μεθόδους για τους περισσότερους από 20.000 σπουδαστές που υποδέχονται ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.
Και σε αυτή την περίπτωση, η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Για αυτό και ο Όμιλος So Easy, ανέπτυξε σε συνεργασία με τον ψυχολόγο Γεώργιο Λούκας, το Loukas Play, το πληρέστερο online screening test αξιολόγησης μαθησιακού προφίλ, το οποίο απέσπασε Gold βραβείο Καινοτομίας στη Διδασκαλία, στο πλαίσιο των Education Leaders Awards.
Οι μαθητές καλούνται να συμμετέχουν σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι/serious game, βάσει του οποίου εξάγονται ορισμένα πρώτα συμπεράσματα για πτυχές της σκέψης τους όπως η μνήμη, η αντίληψη, η προσοχή, η παρορμητικότητα, η δημιουργικότητα, η γλωσσική και μαθηματική αντίληψη, η προσωπικότητα και ο ηθικός συλλογισμός, αλλά και η μουσική ικανότητα. Βάσει των στοιχείων που προκύπτουν από το τεστ, οι εκπαιδευτικοί είναι σε θέση να γνωρίζουν πράγματα για τους μαθητές τους πριν καν τους γνωρίσουν από κοντά και να προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους στις δικές τους, συγκεκριμένες ανάγκες.
Διαβάζοντας αρειμανίως
Σε οποιοδήποτε πλαίσιο, η προσωποποιημένη διδασκαλία δεν ακούγεται εύκολη υπόθεση. Όμως όταν αφορά ένα φροντιστήριο όπως το Αρειμάνιο, που μεταξύ άλλων αναλαμβάνει να προετοιμάσει τους μαθητές για τις πανελλαδικές εξετάσεις (φέρνοντας μάλιστα και εντυπωσιακά αποτελέσματα), μας γίνεται δύσκολο να φανταστούμε πώς ακριβώς μπορεί να εφαρμοστεί.
Το εξαιρετικά επιτυχημένο φροντιστήριο έχει πολλές απαντήσεις να προτείνει – και μάλιστα ήδη από την κατάταξη των μαθητών στα ολιγομελή του τμήματα. Οι εκπαιδευτικοί, έχοντας στα χέρια τους και τα αποτελέσματα του Loukas Play, συζητούν με τους γονείς που τους ενημερώνουν για τα πλήρη προφίλ των παιδιών τους. Έπειτα, οι μαθητές τοποθετούνται για δυο εβδομάδες σε τμήματα – τα οποία στη συνέχεια αναδιαμορφώνονται με βάση την εικόνα που έχουν σχηματίσει ο σύμβουλος καθηγητής και ο σύμβουλος του μαθητή. Ο τελευταίος είναι ένας νεαρός απόφοιτος του Αρειμάνιου που επιλέγεται από την κεντρική διοίκηση του φροντιστηρίου για να καθοδηγεί τον μαθητή και να αφουγκράζεται τα προβλήματά του σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με τη μεγαλύτερη άνεση που προσφέρει η ηλικιακή εγγύτητα.
Ο μαθητής στο επίκεντρο
Φυσικά, οι ανάγκες των μαθητών παραμένουν προτεραιότητα και εντός της αίθουσας. Στα ολιγομελή τμήματα, όπου όλοι κάθονται στο πρώτο θρανίο, είναι αδύνατον να «χαθεί» κάποιος μαθητής, ενώ οι καθηγητές είναι πάντα πρόθυμοι να λύσουν απορίες και να καλύψουν κενά.
Πολύτιμο εργαλείο στα χέρια τους, η σύγχρονη τεχνολογία που επιτρέπει τη μέγιστη διάδραση των μαθητών, την οπτικοποίηση δύσκολων εννοιών, αλλά και τις προσομοιώσεις στη φυσική, τη χημεία και τη βιολογία. Με τη χρήση μοντέρνων μαθησιακών εργαλείων, όπως η ηλεκτρονική τάξη, οι διαδραστικές ασκήσεις, η προβολή ντοκιμαντέρ και η διαθεματική προσέγγιση των ενοτήτων, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μάθουν δρώντας, αντί να υποχρεώνονται να αποστηθίσουν στείρα γνώση.
Επί του πρακτέου
Και τι συμβαίνει με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Το πρώτο βήμα σε αυτό το ταξίδι, είναι ο ορισμός του σωστού στόχου για το κάθε παιδί. Το Αρειμάνιο αυτό το γνωρίζει καλά, και έτσι διοργανώνει σεμινάρια επαγγελματικού προσανατολισμού και διαθέτει ομάδα καταρτισμένων συμβούλων, που ασχολούνται με τον κάθε μαθητή ξεχωριστά για να τον στρέψουν προς την κατάλληλη για εκείνον κατεύθυνση.
Πέρα από τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του κάθε υποψηφίου, οι ειδικοί, που γνωρίζουν εις βάθος τις τάσεις της αγοράς εργασίας, λαμβάνουν υπόψη τους και τις ανάγκες της εποχής και προτείνουν λύσεις που θα εξασφαλίσουν ότι οι κόποι του θα έχουν αντίκρισμα. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες, οι μαθητές ορίζουν έναν στόχο που τους εμπνέει, και το Αρειμάνιο είναι σε θέση να παρέχει στους μαθητές του εξειδικευμένα προγράμματα, ανάλογα με τη σχολή της επιλογής τους, ήδη από τη Β’ Λυκείου.
Η ομάδα των συμβούλων παραμένει στο πλευρό του κάθε μαθητή μέχρι και την επιτυχημένη εισαγωγή του στο Πανεπιστήμιο – με τελευταία, αλλά εξίσου σημαντική, συμβολή την υποστήριξη στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, για την αποφυγή λαθών που θα μπορούσαν να στοιχίσουν.
.
Ο ένας και το όλον
Επιστέγασμα στα παραπάνω, είναι το γεγονός ότι το Αρειμάνιο συνδυάζει την προσωποκεντρική, προσωποποιημένη εκπαίδευση με την ισχύ και το εύρος ενός ομίλου, ικανού να προσφέρει στους μαθητές του μια επιτυχημένη μεθοδολογία, και ο οποίος έχει στο ιστορικό του χιλιάδες αριστούχους.
Στο σύνολό τους, οι καθηγητές στο Αρειμάνιο διαθέτουν βαθιά γνώση των αντικειμένων τους, μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και ειδίκευση στην αντιμετώπιση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ συνεχίζουν να επιμορφώνονται διαρκώς μέσα από συνέδρια και ημερίδες – και να αξιολογούνται συνεχώς, βάσει των διαγωνισμάτων των μαθητών.
Οι μαθητές από την πλευρά τους, έχουν την ευκαιρία να συγκρίνουν τις επιδόσεις τους όχι μόνο με τον μικρό αριθμό των συμμαθητών με τους οποίους φοιτούν στην ίδια τάξη αλλά και με τους μαθητές όλου του ομίλου, κατανοώντας καλύτερα τις αδυναμίες και τις ελλείψεις τους. Και ίσως το σημαντικότερο: μαθαίνουν μέσα από ειδικά σεμινάρια να διαχειρίζονται το άγχος τους, ώστε να μην «θολώσουν» την κρίσιμη στιγμή και να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.
Μάθετε περισσότερα για τα εκπαιδευτήρια του Ομίλου So Easy εδώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις