Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ποιος πληρώνει τον λογαριασμό για το FSU της Ρεβυθούσας;

Ποιος πληρώνει τον λογαριασμό για το FSU της Ρεβυθούσας;

Ερωτήματα για τις επιλογές του ΔΕΣΦΑ

Εδεσε στη Ρεβυθούσα, στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού LNG του ΔΕΣΦΑ, το δεξαμενόπλοιο που θα χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση πρόσθετων φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Η εγκατάσταση του πλοίου αυξάνει τον αποθηκευτικό χώρο, ενώ η υποδομή επιθεωρήθηκε την περασμένη Τετάρτη 3 Αυγούστου από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι.

Το ερώτημα όμως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι ποιος πληρώνει το έργο για τη ναύλωση του πλοίου της Gaslog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού. Ο ΔΕΣΦΑ διεξήγαγε έναν διαγωνισμό που αφήνει πολλά ερωτηματικά ως προς την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Ανάδοχος αναδείχθηκε η Gaslog. Και το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι πως οι καταναλωτές, ενόψει μάλιστα ενός δύσκολου οικονομικά χειμώνα, και το δημόσιο ταμείο θα πληρώσουν τις ακριβές αποφάσεις του Διαχειριστή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο project υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και πληροφορίες επιμένουν ότι είχαν κατατεθεί και χαμηλότερες προσφορές, αλλά ο ΔΕΣΦΑ επέλεξε περιέργως την ακριβότερη πρόταση. Κάποια στιγμή δεν θα πρέπει να διευκρινιστεί επακριβώς το γιατί;

Τα ερωτήματα

Διότι προφανώς το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους άλλους εφοπλιστές που κατέθεσαν προσφορές και μαθαίνουμε ότι έχουν ήδη κινηθεί νομικά κατά του ΔΕΣΦΑ και της επιλογής του.

Μερικά από τα ερωτηματικά που μένουν αναπάντητα για τον διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ, όπως παρατηρούν πηγές της αγοράς, είναι:

1. Γιατί επιλέχθηκε ως διάρκεια μίσθωσης ο ένας χρόνος, ενώ για λόγους ενεργειακής ασφάλειας απαιτούνται τουλάχιστον πέντε έτη; Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η επέκταση της μίσθωσης σε πολυετή θα σήμαινε μείωση κατά 7 εκατ. ευρώ του κόστους.

2. Γιατί ο ΔΕΣΦΑ αρχικά προέκρινε τη ναύλωση μεγάλου δεξαμενόπλοιου, 160.000 κυβικών μέτρων, που θα αποτελούσε ακριβή επιλογή; Μόνο όταν έγιναν προσφορές πλοίων μικρότερης δυναμικότητας κατέβασε κατά 15% το ζητούμενο μέγεθος, με αποτέλεσμα το κόστος να μειωθεί κατά 50%.

3. Γιατί δεν συνυπολογίστηκε στην τελική αξία των προσφορών, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των συμβούλων του διαγωνισμού, το δικαίωμα αγοράς του δεξαμενόπλοιου;

Πηγή: Εντυπη έκδοση ΝΕΑ

Must in

Πλημμύρισε το ΣΕΦ, μεγάλες ζημίες σε παρκέ, cube και γυμναστήριο

Άσχημα τα νέα για τον Ολυμπιακό, αφού η έντονη βροχόπτωση είχε ως αποτέλεσμα να πλημμυρίσει το ΣΕΦ και να γίνουν ζημιές.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο