Ηλεκτρικά πατίνια: Πώς θα μπει τέλος στην κυκλοφοριακή «αναρχία»
Τα ηλεκτρικά πατίνια κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών που θέλουν να κυκλοφορήσουν στην πόλη
Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των μεγάλων πόλεων κερδίζοντας την προτίμηση ανθρώπων όλων των ηλικιών που θέλουν να μετακινηθούν γρήγορα, φθηνά και αφήνοντας το μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα. Παρόλα αυτά η συχνότητα της χρήσης τους έχει σημάνει και την αύξηση ατυχημάτων που σχετίζονται με αυτά, ενώ προβληματισμό προκαλεί το γεγονός της μη τήρησης του ΚΟΚ από τους αναβάτες τους.
Ιδίως στο δύσκολο ελληνικό οδικό δίκτυο όπου τα ηλεκτρικά πατίνια καλούνται να «συνυπάρξουν» με αυτοκίνητα και άλλα μέσα μεταφοράς είναι λογικό να αυξάνεται και ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων. Τα αίτια για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους είναι η άγνοια και η μη τήρηση του Κ.Ο.Κ. από τους περισσότερους αναβάτες ηλεκτρικών πατινιών. Συγκεκριμένα, πρόκειται κυρίως για τα ανήλικα άτομα που δίχως να γνωρίζουν τους κανόνες και τα μέτρα ασφαλείας βγαίνουν στους δρόμους με το ηλεκτρικό τους πατίνι χωρίς να υπολογίζουν την σοβαρότητα της κατάστασης.
Κανόνες στη χρήση του
Ανησυχία έχει προκαλέσει αυτό το γεγονός στους πολίτες οι οποίοι το βλέπουν καθημερινά και οι ίδιοι. Ωστόσο, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με ακρίβεια πόσοι τηρούν με ευλάβεια τον Κ.Ο.Κ. και σίγουρα όπως αναφέρει ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας Κίμων Λογοθέτης στο ertnews.gr «δεν μπορούμε σε κάθε γωνιά να έχουμε έναν αστυνομικό ο οποίος να επιβάλει τους νόμους στα αυτοκίνητα, στο φορτηγάκι, στα ηλεκτρικά πατίνια και σε ό,τι κινείται στο δρόμο» και πρόσθεσε πως αρχικά «πρέπει να έχουμε ατομική ευθύνη και να γνωρίζουμε πώς θα κινηθούμε, με τι ταχύτητα θα κινηθούμε, να είμαστε πάντοτε προσεκτικοί, να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ και να μην χρησιμοποιούμε κινητά».
Ακόμη, τόνισε πως η κατάσταση αυτή μπορεί να αντιμετωπιστεί «με ένα και μοναδικό τρόπο που ονομάζεται εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση, δηλαδή με πληροφόρηση τόσο στο διαδίκτυο όσο και στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με ένα ολοκληρωμένο εγχειρίδιο και μια ολοκληρωμένη στρατηγική η οποία θα ευαισθητοποιεί και θα ενημερώνει τους χρήστες τόσο αυτών των οχημάτων όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου, έτσι ώστε να μπορέσει αυτό να ενσωματωθεί στη κοινωνία της πληροφορίας».
Εκπαίδευση στο σχολείο
Μέχρι σήμερα, «δεν υπάρχει ουσιαστική ύλη για την εκπαίδευση των μαθητών στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πάνω στη βιωσιμοκινητικότητα, στην οδική ασφάλεια και στη χρήση τέτοιων οχημάτων μικροκινητικότητας» γεγονός που αποδεικνύει πόσο πίσω είμαστε στην χώρα μας, ως κοινωνία, είπε χαρακτηριστικά ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας.
Πρέπει λοιπόν «το κράτος να δείξει τα πιο άμεσα αντανακλαστικά που διαθέτει και να μπορέσει να επικαιροποιήσει αυτή την ύλη, για να μπορέσει να την φτάσει και στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έτσι ώστε εκεί να ευαισθητοποιήσουμε τους νέους» με σκοπό να τους προτρέψουμε να οδηγούν σωστά και με ασφάλεια, πρόσθεσε.
Τα ηλεκτροκίνητα πατίνια είναι «σαφέστατα ένα πολύ χρηστικό εργαλείο που έχει να κάνει με την ηλεκτροκινητικότητα καθώς και κάθε τι που κινείται με ηλεκτρική ενέργεια και αφήνει ένα ελάχιστο ή ένα μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα» σημειώνοντας πως κάθε χρηστικό εργαλείο είναι ωφέλιμο όταν γίνεται σωστή και ορθολογική χρήση του είπε ο κ. Λογοθέτης.
Δεν είναι παιχνίδι
Επειδή, όμως, δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι, αλλά για ένα όχημα που μοιράζεται τους ίδιους δρόμους με τα αυτοκίνητα οφείλουν να το χρησιμοποιούν όλοι οι αναβάτες με σύνεση. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο οδηγός αγώνων κ. Κωνσταντίνος Ιαβέρης τα ηλεκτρικά πατίνια «δεν μπορούν να κυκλοφορούν σε λεωφόρους, σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας» και αυτό γιατί «δεν μπορεί να κινείται ένα αυτοκίνητο με 50 – 60 χλμ. και ένα πατίνι με 25 χλμ., ούτε γίνεται ένα πατίνι να κινείται πάνω στο πεζοδρόμιο με 20 χλμ.» καθώς τότε υπάρχει σημαντικός κίνδυνος να προκληθεί κάποιο «δυστύχημα άνευ προηγουμένου».
Μέτρα ασφαλείας που πρέπει να λαμβάνει ο αναβάτης
Όπως όλα τα τροχοφόρα μέσα, έτσι και τα ηλεκτρικά πατίνια, εγκυμονούν κινδύνους ατυχημάτων, που οφείλονται συνήθως σε λανθασμένους χειρισμούς του ίδιου του αναβάτη, ο οποίος αγνοώντας τα μέτρα ασφαλείας και μη λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις ρισκάρει την ζωή τόσο του ίδιου όσο και των υπολοίπων.
Όπως ανέφερε ο οδηγός αγώνων, κ. Ιαβέρης, ο αναβάτης «πρέπει να φοράει προστατευτικό κράνος και γάντια» ενώ ακόμη τόνισε πως δεν πρέπει να «φοράει σαγιονάρες, πέδιλα, αλλά πρέπει να φοράει αθλητικά παπούτσια» με σκοπό να προφυλαχθεί και να συγκρατηθεί σε κάποια ενδεχόμενη πτώση από το πατίνι.
Επίσης, ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας, κ. Λογοθέτης αναφέρθηκε και αυτός στα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να εφαρμόζει ο αναβάτης πριν και κατά την διάρκεια της οδήγησης ενός τέτοιου ηλεκτροκίνητου μέσου.
«Πρέπει να φοράμε το προστατευτικό κράνος και οπωσδήποτε προστατευτικά για τους αγκώνες, τους ώμους και τα γόνατα ώστε ο αναβάτης να έχει μια στοιχειώδη ασφάλεια σε περίπτωση πτώσης» είπε χαρακτηριστικά. Ακόμη πρόσθεσε πως «για να οδηγήσουμε ένα τέτοιο μέσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και φυσικά χρειάζεται να τηρούμε ευλαβικά τον Κ.Ο.Κ.».
Ακόμη ο κ. Νικήτας Συρμόπουλος, πωλητής ηλεκτρικών πατινιών, ανάμεσα στα προαναφερθέντα μέτρα ασφαλείας, πρόσθεσε πως ο αναβάτης ενός ηλεκτρικού πατινιού πρέπει «να έχει ένα φωτάκι stop στο πίσω μέρος του πατινιού προκειμένου να είναι ορατό και κάποια αξεσουάρ έξτρα, όπως αυτοκόλλητα ακτινοβολίας στο σκοτάδι».
- Σάκοτα: «Είχαμε πει στους παίκτες μου ότι πρέπει να είμαστε σοβαροί» (vid)
- Ντόναλντ Τραμπ: Aνακοίνωσε τον υπουργό Δικαιοσύνης της κυβέρνησή του
- Προκρίθηκαν στη φάση των «16» του FIBA Europe Cup, ΠΑΟΚ και Μαρούσι
- Vardis Vardinogiannis: ‘On a Ship’s Bridge You Always Look Forward’
- Kυπριακό: «Ο ΓΓ του ΟΗΕ παραμένει δεσμευμένος στη συνέχιση του άτυπου διαλόγου»
- H βαθμολογία της Euroleague – Στην τετράδα Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός (pic)