Νοθεία βενζίνης: Πολλοί και ίσως μη ανιχνεύσιμοι οι διαλύτες – Οι ζημιές που προκαλούν και τι μπορούμε να κάνουμε
«Στο τέλος θα πληρώσουμε ακριβά τις χαμηλές τιμές»
Περισσότερους ελέγχους και αυστηροποίηση ποινών για όλους όσοι νοθεύουν τα καύσιμα κίνησης ζητάει ο Απόστολος Καλαντζόπουλος, γενικός γραμματέας της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής.
Τι λένε οι ειδικοί
Σε σχετικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ αναδεικνύεται το πρόβλημα παρουσιάζοντας τις απόψεις μηχανικών, βενζινοπωλών και ειδικών του χώρου του αυτοκινήτου.
«Τα νοθευμένα καύσιμα έχουν επιπτώσεις και επικαθήσεις στον κινητήρα. Φθίνουν αρκετά μέρη του αυτοκινήτου (τσιμούχες, μπεκ, βαλβίδες, σύστημα τροφοδοσίας κ.ά.) δήλωσε ο Βασίλης Τόνας, μηχανικός αυτοκινήτων στο Ίλιον Αττικής, τονίζοντας ότι «με το πέρασμα του καιρού (το νοθευμένο καύσιμο) φθείρει εσωτερικά τον κινητήρα και διαβρώνει το σύστημα τροφοδοσίας» με το κόστος επιδιόρθωσης να αγγίζει και τα 1.000 ευρώ.
«Η χαμηλή τιμή στα καύσιμα συνήθως δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα και στην τσέπη των ιδιοκτητών, οι οποίοι θα αναγκαστούν να οδηγηθούν στο συνεργείο είτε με την οδική βοήθεια είτε με προβλήματα με το κόστος επισκευής του οχήματος να είναι υπέρογκο» υποστήριξε ο δημοσιογράφος Γιώργος Ανδρής, καλώντας τους καταναλωτές να μην κοιτάνε τις χαμηλές τιμές γιατί στο τέλος θα το πληρώσουν ακριβά.
«Οι καταναλωτές με το που θα αντιληφθούν ότι κάτι συμβαίνει στη συμπεριφορά του κινητήρα θα πρέπει να το ακινητοποιούν γιατί όσο κινούνται με νοθευμένο καύσιμο δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα, κάτι που σημαίνει αυξημένο κόστος επισκευής» πρόσθεσε ο κ. Ανδρής. «Αν το όχημα είναι πολύ σύγχρονο σε προειδοποιεί το ίδιο το αυτοκίνητο, το οποίο μπαίνει σε safe mode για να μην προκληθεί μεγάλη ζημιά» συμπλήρωσε.
Από την πλευρά του ο Απόστολος Καλαντζόπουλος, γενικός γραμματέας Ένωσης Βενζινοπωλών νομού Αττικής μιλώντας για το φαινόμενο που έχει λάβει τον τελευταίο καιρό τεράστιες διαστάσεις, δήλωσε ότι «πρέπει να ξέρουμε που βάζουμε βενζίνη. Να αποφεύγουμε τα πρατήρια που εγκυμονούν κινδύνους». Ο ίδιος, μέσω του θεσμικού του ρόλου, κάλεσε την Πολιτεία να κάνει περισσότερους ελέγχους στη διακίνηση των καυσίμων. «Οι διαλύτες που αναμειγνύουν σήμερα με τα καύσιμα είναι πάρα πολλοί και ίσως μη ανιχνεύσιμοι σε σχέση με το ποσοστό που αναμειγνύονται» παραδέχτηκε ο κ. Καλατζόπουλος.
Ο ίδιος δήλωσε ότι κλάδος των βενζινοπωλών δεν μπορεί να διώξει τους παραβάτες αλλά αντίθετα το Κράτος πρέπει να κάνει δειγματοληπτικούς ελέγχους και να αυστηροποιήσει τις ποινές.
Τι… συμπτώματα εμφανίζει το όχημα
Στην περίπτωση που γεμίσουμε το ρεζερβουάρ με κακής ποιότητας ή νοθευμένο καύσιμο, η «αντίδραση» από τον κινητήρα μας θα σχετικά άμεση με την «απάντηση» να αντιστοιχεί σε αρρυθμία ήδη από το ρελαντί, αργό και ακανόνιστο ανέβασμα στροφών ή ακόμη και σβήσιμο, κάτι που μπορεί να συμβεί και εν κινήσει.
Τα παραπάνω φαινόμενα μπορεί να είναι λιγότερο ή περισσότερο έντονα και σχετίζονται άμεσα με το πόσο κακή είναι η ποιότητα του καυσίμου ή πόσο νοθευμένο είναι το καύσιμο που βρίσκεται πλέον στο ρεζερβουάρ μας. Το αυτοκίνητο, που φέρει φυσικά το δικό σύστημα «προστασίας» μπορεί επίσης να μας προειδοποιήσει και με σχετική λυχνία που μπορεί να ανάψει στον πίνακα πληροφοριών -συνήθως το γενικό «Check Engine»-, η οποία δεν αποκλείεται να συνοδεύεται και από κάποιο μήνυμα στην ψηφιακή οθόνη.
Σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω περιπτώσεις αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς είναι να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο μας όσο πιο γρήγορα γίνεται -ακόμη και αν είναι σε θέση να κινηθεί- και να καλέσουμε την οδική βοήθεια.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις