Η Audi εισέρχεται στο σύμπαν της F1
Μετά από χρόνια αντίστοιχης φημολογίας η γερμανική φίρμα επιβεβαίωσε την είσοδό της στην κορυφαία διοργάνωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπου θα συμμετέχει από το 2026
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Ο Τραμπ διορίζει τον παραγωγό του «Apprentice», ως ειδικό απεσταλμένο στη Μεγάλη Βρετανία
H Audi ανακοίνωσε και επισήμως την συμμετοχή της στο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2026 οπότε και αναμένεται να τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες, συνθήκη που θα καταστήσει τις μονάδες ισχύος ακόμη αποδοτικότερες σε ενεργειακό επίπεδο αλλά και θα μεταβάλει το κόστος εξέλιξής τους.
Την ανακοίνωση έκανε ο επικεφαλής της Audi, Markus Duesmann σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε τις παραμονές του βελγικού GP, δηλώνοντας ότι: «Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNΑ της Audi. Η Formula 1 είναι για εμάς μια κεντρική σκηνή παγκόσμιας εμβέλειας αλλά και ένα εργαστήριο εξέλιξης υψηλών απαιτήσεων. Ο συνδυασμός υψηλών επιδόσεων και του ανταγωνισμού υπήρξε πάντα οδηγός για την επιδίωξη της καινοτομίας και της εφαρμογής της σε ευρεία κλίμακα στην βιομηχανία μας. Με τους νέους κανονισμούς, θεωρούμε ότι είναι το σωστό χρονικό σημείο για εμάς να εμπλακούμε. Εξάλλου η Formula 1 και η Audi επιδιώκουν ξεκάθαρους στόχους βιωσιμότητας».
Οι νέοι κανονισμοί που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 προβλέπουν αλλαγές τόσο στην δομή των κινητήρων ιδίως σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό τους σκέλος και την περίπλοκη διάταξη MGU-H και MGU-K των υβριδικών V6 συνόλων όσο και στην διαδικασία εξέλιξής τους καθώς οι κατασκευαστές κινητήρων θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χρόνο δοκιμών αλλά και μεγαλύτερο προϋπολογισμό.
Επίσης αναμένεται να επιτραπεί στους νέους κινητήρες να προσφέρουν περισσότερη ισχύ καθώς το ηλεκτρικό σκέλος τους θα μπορεί να προσφέρει αντίστοιχη ισχύ με τον turbo κινητήρα του 1,6 λίτρου (544 ίπποι) ενώ ο δεύτερος θα κινείται με βιώσιμα καύσιμα στοιχείο που αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στην απόφαση της Audi να εμπλακεί στην Formula 1.
Ένας άλλος λόγος που βάρυνε στην απόφασή της γερμανικής φίρμας είναι η αυξημένη προβολή καθώς όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της: «το 2021 περισσότεροι από 1,5 δισεκατομμύριο τηλεθεατές παρακολούθησαν τους αγώνες. Η Formula 1 είναι δημοφιλής σε αγορές-κλειδιά όπως η Κίνα και η HΠΑ όπου αποκτά ολοένα και περισσότερο κοινό και δη νεότερο».
Η Audi έχει ήδη ανακοινώσει ότι σκοπεύει να εξελίξει το δικό της σύνολο το οποίο μάλιστα θα εξελιχθεί στην έδρα της στο Ingolstadt και παρά ό,τι ίσως θα υπέθετε κανείς, θα είναι το πρώτο κινητήριο σύνολο F1 που θα κατασκευάζεται στη Γερμανία εδώ και μια δεκαετία.
«Για την εξέλιξη και την κατασκευή του κινητήριου συνόλου για την F1, θα αξιοποιήσουμε την πολύτιμη τεχνογνωσία του δυναμικού μας από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ενώ σκοπεύουμε να προσλάβουμε και νέους υψηλής εξειδίκευσης επαγγελματίες», δήλωσε ο νέος αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Julius Seebach o οποίος αναλαμβάνει πλήρη καθήκοντα από τον Σεπτέμβριο.
Παράλληλα με την ανακοίνωση, η Audi έδωσε στη δημοσιότητα και μια σειρά εικόνων που αποτυπώνουν τους πιθανούς χρωματισμούς του μονοθεσίου της. Εκτός από τα παραπάνω, η Audi αναμένεται να επιδιώξει την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στην Sauber, στοχεύοντας στην αλλαγή της ονομασίας της και υποκαθιστώντας φυσικά την Alfa Romeo ως προμηθευτής κινητήρων η οποία ανακοίνωσε τη λήξη της συνεργασίας με την Sauber το 2023.
Να σημειωθεί ότι η Audi δεν αναμένεται να είναι η μοναδική φίρμα του ομίλου VW που θα εμπλακεί στην F1 καθώς ανάλογες επιδιώξεις φέρεται να έχει εκφράσει και η Porsche η οποία επιδιώκει την συμμετοχή της στην κορυφαία διοργάνωση μηχανοκίνητου αθλητισμού από την θέση του προμηθευτή κινητήρων με την Red Bull να αποτελεί την επικρατέστερη υποψήφια συνεργάτη της.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις