Mπορεί να ξεμείνει από ενέργεια η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων πριν καν αυτή ξεκινήσει πραγματικά;
Πολύ πιθανό, λόγω έλλειψης μπαταριών
- Κύμα οργής από τους κατοίκους της Μαγιότ εναντίον του Μακρόν - «Δεν φταίω εγώ για τον κυκλώνα!»
- Πώς αμοίβονται οι αργίες Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
- Πώς συνδέεται η χρόνια λοίμωξη του εντέρου με το Αλτσχάιμερ - Τι είναι ο κυτταρομεγαλοϊός
- Η Ουγγαρία δίνει άσυλο σε πρώην υφυπουργό της Πολωνίας - Σε βάρος του ισχύει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης
Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) φαίνονται ασταμάτητα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεπερνούν τους εαυτούς τους όσον αφορά τους στόχους παραγωγής. Οι αναλυτές του κλάδου αγωνίζονται να προλάβουν τις εξελίξεις.
Σύμφωνα με το BloombergNEF, τα αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρίες ενδέχεται να φτάσουν από το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων το 2021 στο 40% έως το 2030. Ανάλογα με το ποιον ρωτάτε, αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε πωλήσεις μεταξύ 25 και 40 εκατ EV το χρόνο. Αυτά τα οχήματα και τα δεκάδες εκατομμύρια που θα κατασκευάζονται από τώρα μέχρι και τότε, θα χρειαστούν πολλές μπαταρίες. Η Bernstein υπολογίζει ότι η ζήτηση για EV θα εξαπλασιαστεί έως το 2030 (βλ. διάγραμμα 1), στις 2.700 γιγαβατώρες (GWh). Η Rystad ανεβάζει το ποσό αυτό στα 4.000 GWh.
Τέτοιες προβλέψεις εξηγούν την ξέφρενη δραστηριότητα σε όλη την αλυσίδα των μπαταριών. Η ζύμωση εκτείνεται από τις αλυκές της ερήμου Ατακάμα της Χιλής, όπου εξορύσσεται λίθιο, μέχρι τις πεδιάδες της Ουγγαρίας όπου στις 12 Αυγούστου η CATL της Κίνας, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, ανακοίνωσε επένδυση 7,3 δισ. ευρώ για να κατασκευαστεί δεύτερο ευρωπαϊκό «γιγαεργοστάσιο» μπαταριών.
Ωστόσο, φαίνεται όλο και περισσότερο σαν η δραστηριότητα να μην είναι αρκετά φρενήρης, ειδικά για τις δυτικές εταιρείες αυτοκινήτων που θέλουν απεγνωσμένα να μειώσουν την εξάρτησή τους από την κορυφαία βιομηχανία μπαταριών της Κίνας εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων. Οι τιμές των μετάλλων των μπαταριών έχουν εκτοξευθεί (βλ. διάγραμμα 2) και αναμένεται να ανεβάσουν το 2022 κόστος των μπαταριών για πρώτη φορά σε περισσότερο από μια δεκαετία.
Τον Ιούνιο, το BloombergNEF αμφισβήτησε προηγούμενη πρόβλεψή του ότι το κόστος αγοράς και λειτουργίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα ήταν έως το 2024 τόσο χαμηλό όσο το κόστος για ένα αυτοκίνητο που κινείται με ορυκτά καύσιμα. Πιο μακρινοί στόχοι, όπως η επερχόμενη απαγόρευση της ΕΕ έως το 2025 για νέες πωλήσεις αυτοκινήτων που θα καίνε ορυκτά καύσιμα, ενδέχεται να μην εκπληρωθούν. Θα μπορούσε να μείνει από ενέργεια η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων πριν καν αυτή ξεκινήσει πραγματικά;
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις