Μιχαήλ Γκορμπατσόφ: Όταν διαφήμιζε Pizza Hut και τις Louis Vuitton – Τα σχόλια από τους αντιπάλους του
Ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ διαφήμιζε την Pizza Hut και τις Luis Vuitton - «Σε λίγο θα διαφημίζει και σερβιέτες», τον ειρωνεύτηκαν οι αντίπαλοί του
Το 1997, ένα εντελώς διαφορετικό “μοντέλο” επιλέχτηκε για να διαφημίσει την «Pizza Hut».
Το όνομά του ήταν Μιχαήλ Γκορμπατσόφ και είχε υπάρξει γενικός γραμματέας της Σοβιετικής Ένωσης, δηλαδή επικεφαλής της κομμουνιστικής υπερδύναμης.
Στο πλευρό του εμφανίστηκε η 10χρονη εγγονή του, Αναστασία, η οποία απολάμβανε ένα λαχταριστό κομμάτι πίτσα.
Στο διπλανό τραπέζι βρισκόταν μία κλασική ρώσικη οικογένεια που αναγνώρισε αμέσως τον πολιτικό ηγέτη.
«Εξαιτίας του βρισκόμαστε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής», είπε ο μεσήλικας πατέρας, που δεν καλωσόριζε το άνοιγμα των αγορών.
«Εξαιτίας του έχουμε ελευθερία», ανταπάντησε ο μοντέρνος γιος του.
«Εξαιτίας του είμαστε ελεύθεροι να φάμε την πίτσα μας», κατέληξε η μητέρα και η συζήτηση έκλεισε.
«Χάρις σε αυτόν έχουμε… Pizza Hut»
Η πίτσα ενώνει, είναι το μήνυμα της διαφήμισης και ο Γκορμπατσόφ συμφώνησε:
«Δεν είναι μόνο τροφή, είναι κοινωνικοποίηση. Αν δεν έβλεπα ότι ωφελεί τους ανθρώπους, δεν θα είχα συμμετάσχει».
Βέβαια, την άποψή του δεν τη συμμερίζονταν όλοι.
«Σε λίγο θα διαφημίζει και σερβιέτες», σχολίασαν στη Ρωσία οι πολιτικοί του αντίπαλοι.
Ο Γκορμπατσόφ δήλωσε, σχεδόν απολογητικά: «Βρίσκομαι στη διαδικασία δημιουργίας μιας βιβλιοθήκης και ενός αρχείου της περεστρόικα και το έργο αυτό απαιτεί μεγάλα χρηματικά ποσά».
Luis Vuitton
Το 2007 ο Γκορμπατσόφ επανέλαβε το πείραμα και αυτή τη φορά εμφανίστηκε στη διαφημιστική καμπάνια του οίκου μόδας Luis Vuitton.
Φωτογραφήθηκε στο εσωτερικό πολυτελούς λιμουζίνας, σκεφτικός και προβληματισμένος.
Το μήνυμα της φωτογραφίας ήταν πολύ απλό: ο μεγάλος πολιτικός χρησιμοποιούσε βαλίτσες Luis Vuitton για τα ταξίδια του, που καθόριζαν το μέλλον του κόσμου.
Μέσα στη βαλίτσα φαίνεται ένα περιοδικό. Ο τίτλος στο εξώφυλλο του περιοδικού που ξεπροβάλλει απ’ την ανοιχτή βαλίτσα γράφει στα ρώσικα: «Η δολοφονία του Λιτβινιένκο: Ήθελαν να παραδώσουν τον ύποπτο για 7 χιλιάδες δολάρια».
Αναφερόταν στην υπόθεση του μυστικού πράκτορα Αλεξάντερ Λιτβινιένκο, που είχε διαφύγει στο Λονδίνο, ύστερα από αποκαλύψεις που ενέπλεκαν τον Βλάντιμιρ Πούτιν.
Ο Λιτβινιένκο δηλητηριάστηκε με ραδιενεργή ουσία και κατηγόρησε τον Πούτιν ότι κρυβόταν πίσω από τη δολοφονία του, λίγες ημέρες προτού καταλήξει.
Όταν κυκλοφόρησε η διαφήμιση ήταν προφανές ότι το περιοδικό δεν επιλέχθηκε τυχαία.
Παρ’ όλα αυτά, οι επίσημες δηλώσεις των εκπροσώπων της εταιρείας διαβεβαίωναν ότι οι τίτλοι δεν είχαν καμία σχέση με τη διαφήμιση.
«Αν θέλαμε να περάσουμε κάποιο μήνυμα, δεν θα βάζαμε το περιοδικό ανάποδα και τόσο μικρό ώστε να χρειάζεσαι μεγεθυντικό φακό για να δεις τα γράμματα».
Υποστήριξαν ότι μοναδική τους έγνοια ήταν να φανεί ρεαλιστική η φωτογραφία και η υπόθεση Λιτβινιένκο βρισκόταν στο εξώφυλλο κάθε ενημερωτικού εντύπου.
Ο Γκορμπατσόφ είχε βάλει το χεράκι του; Δεν έχει και πολύ σημασία. Άλλωστε αν ήθελε να διαμαρτυρηθεί για τη δολοφονία ενός πράκτορα μπορούσε να κάνει δηλώσεις και όχι διαφημίσεις.
Πηγή: Μηχανή του Χρόνου
- Ρεάλ Μαδρίτης – Σεβίλλη 4-2: Καταιγιστική η «Βασίλισσα» και -1 από την κορυφή
- Ντόναλντ Τραμπ: «Εθνική Έκτακτη Ανάγκη 2.0» – Γιατί ξεκινάει νέο πόλεμο απέναντι στους μετανάστες στις ΗΠΑ
- Μπενιαμίν Νετανιάχου: «Θα δράσουμε κατά των Χούθι, όπως δράσαμε κατά των τρομοκρατών του Ιράν»
- Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Στο τραπέζι η απόσυρση των ΗΠΑ
- Η αναστηλωμένη Φοντάνα ντι Τρέβι επιστρέφει πάνω στην ώρα για την νέα χρονιά
- Ο Τομ Χάρντι προσφέρθηκε να δώσει 300.000 ευρώ για τους απλήρωτους εργαζόμενους στη νέα του σειρά