Phishing: Τι πρέπει να προσέχετε για να μην πέσετε θύμα
Μέτρα πρόληψης και προστασίας
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- «Παλιάνθρωπε…» - Οργή λαού έξω από την Εισαγγελία, νέες μαρτυρίες για τον αστυνομικό της Βουλής
- Έντεκα νεκροί μετά από εμπρησμό σε μπαρ στο Βιετνάμ - «Φωνάζαμε στα παγιδευμένα θύματα»
Χρήσιμες οδηγίες για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ιδιωτικότητας των πολιτών καθώς το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται αυξημένες αναφορές για αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων τύπου smishing (SMS phishing) απευθύνει η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας.
Το Smishing (γνωστό και ως phishing μέσω SMS) συνιστά μια μορφή απόπειρας ηλεκτρονικής απάτης η οποία πραγματοποιείται μέσω σύντομων μηνυμάτων κειμένου (SMS) μέσω κινητού τηλεφώνου.
- Διαβάστε επίσης: «Με τρεις κινήσεις μου πήραν όλα τα χρήματα» – Αποκαλυπτικές καταγγελίες θυμάτων για phishing
Μια επίθεση τύπου smishing εξελίσσεται ως εξής:
• Το θύμα λαμβάνει ένα μήνυμα SMS στο οποίο ο αποστολέας υποδύεται μία αξιόπιστη οντότητα, οργανισμό ή πρόσωπο.
• Το SMS είναι σύντομο, και περιέχει ένα σύνδεσμο (link).
• Κάνοντας κλικ ο ανυποψίαστος χρήστης κατεβάζει στη συσκευή του κακόβουλο λογισμικό (malware) ή ανακατευθύνεται σε παραπλανητική ιστοσελίδα (malicious website) όπου του ζητείται να παραχωρήσει δεδομένα του, όπως ευαίσθητα ιδιωτικά στοιχεία, κωδικούς, στοιχεία ταυτότητας ή διαβατηρίου, τραπεζικό λογαριασμό, τραπεζική κάρτα και άλλα.
Περιστατικά τύπου smishing αντιμετωπίζονται σε παγκόσμια κλίμακα. Ειδικά για την Ελληνική επικράτεια έχουν αναφερθεί κακόβουλα μηνύματα που φαίνεται να αφορούν δήθεν κάποια έκδοση εγγράφου από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (Gov.gr), ή να έχουν περιεχόμενο φορολογικού ενδιαφέροντος (όπως επιστροφή φόρου), η να προέρχονται από τραπεζοπιστωτικά ιδρύματα, ή ακόμα και από εταιρείες εντοπισμού/παράδοσης δεμάτων.
Μέτρα πρόληψης και προστασίας
Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας στην ανακοίνωσή της καλεί τους πολίτες να διαχειρίζονται με προσοχή και υπομονή τα SMS και γενικότερα τα μηνύματα που λαμβάνουν ακόμα και αν με μια πρώτη ματιά φαίνονται αληθή.
Ειδικότερα συστήνονται τα ακόλουθα μέτρα πρόληψης και προστασίας:
• Δεν θα πρέπει να πατήσετε κανένα σύνδεσμο (link) που περιλαμβάνεται μέσα στο μήνυμα.
• Δε θα πρέπει να απαντάτε και να αντιδράτε βιαστικά σε τέτοια μηνύματα ακόμα και αν παρουσιάζονται ως επείγοντα. Αφιερώστε λίγο χρόνο αναζήτησης στο διαδίκτυο για να διερευνήσετε την γνησιότητα του μηνύματος. Αν είναι δυνατό επικοινωνήστε με τον φερόμενο ως αποστολέα για να επιβεβαιώσετε τη γνησιότητα του.
• Μην δίνετε προσωπικά στοιχεία όπως κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς/PIN καρτών, όνομα χρήστη κλπ.
• Σε κάθε περίπτωση η πρόσβαση στον εκάστοτε φορέα δεν πρέπει να πραγματοποιείται μέσω συνδέσμων από κάποιο SMS μήνυμα ή email που λάβατε. Θα πρέπει να γίνεται μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας (ή μέσω της επίσημης εφαρμογής στο κινητό).
• Διατηρείτε τη συσκευή σας και τις εφαρμογές σας ενημερωμένες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις