Το Selfridges αλλάζει τον τρόπο που ψωνίζουμε: Μεταπώληση, επισκευή, ενοικίαση ή αναπλήρωση ρούχων
Το πολυκατάστημα του Ηνωμένου Βασιλείου ανταποκρίνεται στη ζήτηση των πελατών για πιο βιώσιμες αγορές.
Το Selfridges έχει ως στόχο σχεδόν οι μισές από τις αλληλεπιδράσεις του με τους πελάτες να βασίζονται στη μεταπώληση, την επισκευή, την ενοικίαση ή την ανανέωση μέχρι το 2030, καθώς το πολυτελές πολυκατάστημα ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμες αγορές.
Ο όμιλος δήλωσε ότι θέλει να εντείνει τη δράση του μετά την αύξηση των πωλήσεων μεταχειρισμένων ειδών κατά 240%, ένα ποσοστό που μεταφράζεται σε 17.771 κομμάτια μέσα σε έναν χρόνο και τη διευκόλυνση 28.000 μεταποιήσεων, στην προσπάθειά του να εμπορεύεται με έναν πιο περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο. Επίσης, νοίκιασε περισσότερα από 2.000 είδη σε πελάτες.
Ο Άντριου Κιθ, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου πολυκαταστημάτων, ο οποίος διαθέτει τέσσερα καταστήματα σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο – στο Λονδίνο, το Μπέρμιγχαμ και δύο στο Μάντσεστερ – δήλωσε ότι η πρωτοβουλία του «Reselfridges» έχει στόχο να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν και θα αποτελέσει τη «ραχοκοκαλιά της επιχείρησης», αποτελώντας το 45% των συναλλαγών στο μέλλον. Έθεσε ως προθεσμία το 2030 για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Let’s Change the Way we Shop | Today #Selfridges is proud to unveil #ProjectEarth, our major sustainability initiative that will transform retail. Discover our targets for the future of shopping here: https://t.co/MQv8Vcjfw5 pic.twitter.com/3vXYesMnIN
— Selfridges (@Selfridges) August 17, 2020
«Πρέπει να δεσμευτούμε για μια σημαντική και θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούμαστε και να χρησιμοποιήσουμε την πλατφόρμα του Selfridges για την αλλαγή», δήλωσε ο Kιθ.
Είπε ότι οι νέοι ιδιοκτήτες του Selfridges, ο όμιλος Central Group από την Ταϊλάνδη και η αυστριακή εταιρεία ακινήτων Signa Holding, οι οποίοι ολοκλήρωσαν την εξαγορά του ομίλου από την οικογένεια Weston έναντι περίπου 4 δισ. λιρών αυτόν τον μήνα, ήταν «πολύ ενθουσιασμένοι» με το πράσινο σχέδιο και η εξαγορά ήταν μια ευκαιρία να επιταχυνθούν ορισμένοι από τους στόχους του με την «υποστήριξη και την ενθάρρυνσή τους».
Είπε ότι τα δύο πρώτα χρόνια του σχεδίου «Project Earth» του Selfridges αφορούσαν πειραματισμούς και πιλοτικές δοκιμές ιδεών, με το 1% των συναλλαγών να βασίζονται σήμερα σε «κυκλικά» μοντέλα, όπως η μεταπώληση ή η επισκευή.
Η μεταπώληση θα γίνει ένα πιο ολοκληρωμένο μέρος της επιχείρησης, ανταποκρινόμενη στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για πλατφόρμες μεταχειρισμένης μόδας όπως η Depop στο Ηνωμένο Βασίλειο και η The RealReal στις ΗΠΑ. Η αγορά secondhand αναμένεται να αναπτυχθεί ταχύτερα από την fast fashion τα επόμενα χρόνια. Στην επίπλωση, η Ikea και η John Lewis έχουν ξεκινήσει υπηρεσίες μεταπώλησης και ενοικίασης.
Οι υπηρεσίες επισκευής θα προσφέρονται πλέον και εκτός Λονδίνου και θα είναι ευκολότερο να κλείνονται επισκευές μέσω διαδικτύου. Η ενοικίαση, η οποία, όπως παραδέχεται το Selfridges, είχε αρκετά περιορισμένη αποδοχή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, θα επεκταθεί επίσης σε νέες κατηγορίες, όπως παιδικά ρούχα, αξεσουάρ, κοσμήματα και ανδρικά ρούχα, ενώ οι υπηρεσίες αναπλήρωσης θα γίνουν πιο εμφανώς διαθέσιμες.
«Το σημαντικό είναι να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να σκεφτούν πώς μπορούν να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής ενός προϊόντος», δήλωσε ο Kιθ. «Δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες να προσθέσουν ζωή στις ντουλάπες τους πέρα από την αγορά καινούργιων».
*Με στοιχεία από theguardian.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις