Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κρουαζιέρα: Ολική επαναφορά με 5.000 προσεγγίσεις

Κρουαζιέρα: Ολική επαναφορά με 5.000 προσεγγίσεις

Ο κλάδος της κρουαζιέρας στην καλύτερη χρονιά του, το 2019, άφησε πάνω από 550 εκατ. ευρώ στην οικονομία, τα οποία φέτος ενδέχεται να ξεπεράσει

Μπορεί σε κάποιες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως η Βενετία ή η Βαρκελώνη, να αναπτύσσεται ένα «κίνημα κατά των κρουαζιεροπλοίων», γιατί «δεν αφήνουν χρήματα και προκαλούν προβλήματα συμφόρησης και ρύπανσης», η Ελλάδα όμως πόρρω απέχει από μια τέτοια κατάσταση.

Αντίθετα, προσδοκά πολλά από την ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος στην καλύτερη χρονιά του, το 2019, άφησε πάνω από 550 εκατ. ευρώ στην οικονομία, τα οποία φέτος ενδέχεται ξεπεράσει.

«Εχοντας διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου λειτουργίας των κρουαζιεροπλοίων στη χώρα μας και μπαίνοντας στον Σεπτέμβρη, που είναι ιστορικά ο μήνας με τον υψηλότερο αριθμό προσεγγίσεων πλοίων και επισκεπτών κρουαζιέρας, μπορούμε να πούμε ότι η κρουαζιέρα κινήθηκε σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα στη χώρα μας» σημειώνει ο Γιώργος Κουμπενάς, πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΚΦΝ).

Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της CLIA (Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας) για την Ανατολική Μεσόγειο, Μαρία Δεληγιάννη, αυτή τη στιγμή πλέουν στις ελληνικές θάλασσες σχεδόν 90 κρουαζιερόπλοια, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 5.000 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων σε ελληνικά λιμάνια.

Ικανοποίηση υπάρχει και για τις πληρότητες. Αν και ξεκίνησαν χαμηλά – περίπου στο 60% τον Ιούνιο -, τους επόμενους μήνες, Ιούλιο και Αύγουστο, διακυμάνθηκαν από 80% έως 90%. Περίπου την ίδια εικόνα παρουσιάζει και η κυρία Δεληγιάννη, η οποία θεωρεί ότι η φετινή χρονιά αποτελεί προοίμιο για ένα εντυπωσιακό 2023.

Οι άλλοι προορισμοί

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει και η σημαντική αύξηση των πλοίων που ξεκινούν από τα ελληνικά λιμάνια, πολλά εκ των οποίων είναι μικρότερα πλοία τα οποία απευθύνονται σε επιβάτες με υψηλότερα εισοδήματα και προσεγγίζουν
μικρότερους προορισμούς.

Ετσι, ενώ φέτος τα λιμάνια της Σαντορίνης και της Μυκόνου εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, δυναμικό παρών δηλώνουν και μικρότερα λιμάνια, όπως η Μήλος, η Υδρα, το Γύθειο, η Μονεμβασιά, που πλέον υποδέχονται κρουαζιερόπλοια. Ετσι, ο αριθμός των λιμένων που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα φθάνει πλέον σε 48 από 40 πέρυσι.

Ειδικά για τον Πειραιά, ενώ το 2019, μια χρονιά ρεκόρ, είχαμε 622 προσεγγίσεις με 1.098.091 επιβάτες, φέτος μέχρι και το τέλος Αυγούστου είχαμε 417 προσεγγίσεις. Το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 επιβιβάστηκαν στον Πειραιά 113.509 επιβάτες, ενώ ο αριθμός των τράνζιτ επιβατών ανήλθε στους 289.068 (σύνολο 402.577 επιβατών ή περίπου το 40% των επιβατών όλου του 2019).

Ωστόσο, ο κλάδος αντιμετωπίζει ακόμη πρόβλημα από την έλλειψη υποδομών σε πολλά λιμάνια, την έλλειψη ξεναγών και λεωφορείων αλλά και την έλλειψη προσωπικού στους συνοριακούς ελέγχους. Αγκάθι αποτελεί και το υψηλό κόστος καυσίμων και το διεθνές κλίμα αβεβαιότητας (σχετικά με COVID-19 και ενέργεια) που συγκρατούν την αύξηση των κρατήσεων. Οσον αφορά τα προβλήματα συνωστισμού κρουαζιεροπλοίων και επιβατών που παρατηρούνται σε ορισμένους προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, οι ειδικοί του κλάδου τονίζουν την ανάγκη ρύθμισης των αφίξεων κρουαζιεροπλοίων.

Υψηλή δαπάνη σε κάθε λιμάνι

Με σημαντικό συνάλλαγμα γεμίζει τα κρατικά ταμεία η κρουαζιέρα σύμφωνα με ανθρώπους του κλάδου, επισημαίνοντας ότι κάθε επιβάτης κρουαζιέρας υπολογίζεται ότι ξοδεύει περίπου 400 ευρώ σε κάθε λιμάνι επιβίβασης (homeport) και 60 ευρώ σε ενδιάμεσα λιμάνια. Μάλιστα ύστερα από δύο καταστροφικές σεζόν λόγω πανδημίας (το 2021 ήρθαν 1,5 εκατομμύριο επιβάτες και το 2020 μόλις 65.000), πραγματοποιεί το μεγάλο come back και ετοιμάζεται για νέο ιστορικό ρεκόρ το 2023.

Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»

Must in

Το νέο όπλο του Κιμ Γιονγκ Ουν απέναντι στη Νότια Κορέα - Ανυπόφορος θόρυβος και απόκοσμοι ήχοι

Η Βόρεια Κορέα χρησιμοποιεί τεράστια μεγάφωνα για να εκπέμπει ανυπόφορο θόρυβο προς τη Νότια Κορέα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024