Nissan X-Trail: Ψήφος εμπιστοσύνης στην υβριδική τεχνολογία
Η νέα γενιά του ιαπωνικού SUV ασπάζεται την τεχνολογία e-Power, βελτιώνοντας παράλληλα κάθε πτυχή του
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Ποια είναι η Κριστίν Καβαλάρι: Τα ριάλιτι, το toy boy και το «πιο καυτό σεξ» με τον Τζέισον Στέιθαμ
- Κουτσουρεμένος ο προϋπολογισμός του «Διατηρώ»
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με τη νέα γενιά του X-Trail η οποία εκτός από τα υπόλοιπα νέα χαρακτηριστικά της, ενσωματώνει στις επιλογές της την υβριδική τεχνολογία e-Power η οποία προσθέτει στην εξίσωση του του πληθωρικού επταθέσιου SUV δύο μοτέρ και ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE.
Aφετηρία για τη νέα γενιά του μεγαλύτερου στην Ευρώπη SUV της Nissan αποτελεί η πλατφόρμα CMF-C η οποία εκτός από την είσοδο της υβριδικής τεχνολογίας έχει επιτρέψει μια αποδοτικότερη διάταξη που με τη σειρά της εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη ευρυχωρία, στοιχείο κρίσιμο για την συγκεκριμένη κατηγορία SUV.
H νέα πλατφόρμα φιλοξενεί επίσης μπαταρία ιόντων λιθίου 2,1 kWh την φόρτιση της οποίας αναλαμβάνει ο turbo κινητήρας 1,5 λίτρου όπως ισχύει και για το Qashqai e-Power, εξασφαλίζοντας και στο X-Trail, μια εμπειρία που προσιδιάζει περισσότερο σε ηλεκτρικό όχημα παρά σε υβριδικής τεχνολογίας.
Για την ακρίβεια ο παραπάνω βενζινοκινητήρας δεν κινεί ποτέ τους τροχούς αναλαμβάνοντας αποκλειστικά την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Την κίνηση αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 204 ίππων και 330 Nm ροπής στην έκδοση με το μονό ηλεκτρικό μοτέρ. Σύμφωνα με τις συστάσεις, η συγκεκριμένη έκδοση εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε οκτώ δευτερόλεπτα και σημαντικότερα εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 131 γρ./χλμ. Όπως και το Qashqai e-Power, το X-Trail επωφελείται από σύστημα ανάκτησης ενέργειας που καθιστά εφικτή την οδήγηση με ένα πεντάλ και συμβάλλει στην περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας ιδίως σε αστικές συνθήκες.
Η δεύτερη e-Power έκδοση στην οποία θα είναι διαθέσιμο X-Trail προσθέτει στα παραπάνω ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ, τοποθετημένο στον πίσω άξονα το οποίο αυξάνει την συνδυαστική ισχύ σε 213 ίππους και κυριότερα, εισαγάγοντας στο λεξιλόγιο του SUV τα διακριτικά e-4ORCE που μεταφράζονται σε τετρακίνηση. Στην πενταθέσια έκδοση του SUV το παραπάνω σύνολο εξασφαλίζει στο Χ-Trail τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα ενώ τα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα συνοψίζονται σε 6,3 λίτρα/100 χλμ. και 143 γρ./χλμ.
Διαθέσιμη θα είναι ακόμα μια έκδοση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με πρωταγωνιστή τον turbo κινητήρα 1,5 λίτρου με απόδοση 163 ίππων και 300 Nm ροπής σε συνδυασμό με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. H συγκεκριμένη έκδοση υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 161 γρ./χλμ. και κατανάλωση καυσίμου 7,1 λίτρων/100 χλμ.
Εκτός από τα παραπάνω εκτεταμένη είναι η αναβάθμιση του συστήματος διεύθυνσης το οποίο υπόσχεται μεγαλύτερη αμεσότητα και καλύτερη πληροφόρηση ενώ, σύμφωνα με τις συστάσεις, σημαντικές είναι και οι αναβαθμίσεις στην ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα και από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω, μεγιστοποιώντας τα οφέλη του δεδομένου επιπλέον δυναμισμού της νέας γενιάς του X-Trail, χάρη στην αμεσότητα στην απόδοση ροπής που εγγυάται η φύση της υβριδικής τεχνολογίας με την οποία εφοδιάζεται η πλειονότητα των εκδόσεων του ιαπωνικού SUV.
Aνάμεσα στις τεχνολογικές προδιαγραφές του Χ-Trail συγκαταλέγεται η τελευταία εκδοχή του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης ProPilot Assist το οποίο περιλαμβάνει μια ευρεία σουίτα τεχνολογιών επιτήρησης (κάμερες και ραντάρ) για την ενεργή υποβοήθηση του οδηγού.
Σε επίπεδο ψηφιακού εξοπλισμού το X-Trail εφοδιάζεται με δύο οθόνες 12,3 ιντσών για το infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων οι οποίες επωφελούνται από τις τελευταίες εξελίξεις σε όρους συνδεσιμότητας και διασύνδεσης. Το εξοπλιστικό παλμαρέ συμπληρώνει η παρουσία head-up display 10,8 ιντσών.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στη διάταξη με την Nissan να υπόσχεται περισσότερο άνετη φιλοξενία ακόμα και για τους επιβαίνοντες στην τρίτη σειρά καθισμάτων ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν πλέον υπό γωνία 85 μοιρών για ευκολότερη πρόσβαση. Σαφή είναι τα πλεονεκτήματα της επιπλέον ευρυχωρίας και στον χώρο αποσκευών ο οποίος υπερβαίνει κατά 20 λίτρα την χωρητικότητα της προηγούμενης γενιάς του X-Trail. Έτσι, με την αναδίπλωση της τρίτης σειράς καθισμάτων ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 585 λίτρα. Παράλληλα, ο θάλαμος επιβατών εκτός από τη συνολικά βελτιωμένη εικόνα σε επίπεδο υλικών και σχεδίασης διαθέτει άφθονες λύσεις αποθήκευσης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις