Pagani Utopia: Η αυτοκίνηση στην ιδανική της εκδοχή
H ιταλική φίρμα αποκαλύπτει το νέο της δημιούργημα το οποίο υιοθετεί μια παραδοσιακή προσέγγιση, απεμπολώντας τα αυτόματα κιβώτια, τα ηλεκτρονικά και τις πολλαπλές οθόνες προς όφελος μιας σειράς εξωπραγματικών πλην «μηχανικών» κατασκευαστικών προδιαγραφών
Tα Pagani αποτελούν από τα σπανιότερα και τα πλέον επίζηλα τετράτροχα και το τελευταίο δημιούργημα του ιταλού κατασκευαστή δεν πρόκειται να αποτελέσει εξαίρεση –μάλλον το αντίθετο.
Εξάλλου, η Pagani επέλεξε ένα αρκούντως βαρύγδουπο όνομα για το νέο της τετράτροχο το οποίο, σύμφωνα με τις συστάσεις, έχει δανειστεί από την Ουτοπία του Sir Thomas More και από το ουτοπικό φιλοσοφικό εφεύρημα περί δημιουργίας ενός ιδανικού κόσμου, δημιουργώντας ακόμα υψηλότερες προσδοκίες για την υπόσταση του ιταλικού coupe.
Πλην της ονομασίας του, όπως ενημερώνει η Pagani, άτυπο «οδηγό» για την εξέλιξη των χαρακτηριστικών του Utopia αποτέλεσαν οι υποδείξεις των ήδη υφιστάμενων ιδιοκτητών του μοντέλου οι οποίοι απαίτησαν «απλότητα, χαμηλό βάρος και οδηγική ευχαρίστηση».
Στο επίκεντρο του Utopia βρίσκεται ο twin-turbo V12 των 6,0 λίτρων δια χειρός Mercedes-AMG ο οποίος αποδίδει 865 ίππους και 1.100 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 2.500 σ.α.λ. Να σημειωθεί ότι κατά δήλωση του κατασκευαστή, παρά το… διαμέτρημά του ο κινητήρας προσφέρει υποδειγματική αποδοτικότητα που του επιτρέπει ακόμα και την συμμόρφωση με τις ιδιαίτερες αυστηρές προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων που επικρατούν στην πολιτεία της Καλιφόρνιας.
Οι αγοραστές θα μπορούν να συνδυάσουν το παραπάνω επιβλητικό μοτέρ είτε με αυτοματοποιημένο κιβώτιο επτά σχέσεων το οποίο υπόσχεται την τις ταχύτερες αλλαγές σχέσεων στην κατηγορία των οδοντωτών κιβωτίων είτε με μηχανικό κιβώτιο επτά σχέσεων. Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει η παρουσία ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα.
Αφετηρία για το Utopia αποτελεί ένα monocoque πλαίσιο από τιτάνιο και carbon ενώ τα υποπλαίσια μπροστά και πίσω αποτελούνται από χάλυβα. Το αμάξωμα κατασκευάζεται από ένα νέο τύπο υψηλής ποιότητας ανθρακονήματος το οποίο υπόσχεται κατά 38% περισσότερη ακαμψία σε σχέση με το τυπικό ανθρακόνημα.
Από τιτάνιο αποτελείται και το σύστημα εξαγωγής το οποίο φέρει κεραμική επίστρωση περιορίζοντας το συνολικό βάρος της κατασκευής σε μόλις έξι κιλά. Χάρη σε όλα τα παραπάνω το βάρος του Utopia διαμορφώνεται σε μόλις 1.280 κιλά.
Το παζλ συμπληρώνουν η ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια από σφυρηλατημένο αλουμίνιο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ένα σύστημα πέδησης από carbon κεραμικά δισκόφρενα της Brembo και εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά.
Οι τροχοί προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής διαμετρήματος τροχών μεταξύ 21 και 22 ιντσών με σχεδιασμό που ευνοεί την απαγωγή θερμότητας από τα φρένα.
Στο εσωτερικό το Utopia απορρίπτει την σύγχρονη τάση για πληθώρα ψηφιακών οθονών, υιοθετώντας μία και μοναδική οθόνη που τοποθετείται ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Απουσία infotainment στο κέντρο του ταμπλό παρεπιδημούν μια σειρά από όργανα και διακόπτες συμπεριλαμβανομένου των χειριστηρίων του κλιματισμού. Επίσης, σύμφωνα με τις συνήθεις της Pagani, το τιμόνι και τα πεντάλ έχουν σμιλευτεί από μονοκόμματο κομμάτι μετάλλου.
Πέρα από το γεγονός ότι το Utopia θα κατασκευαστεί σε 99 αντίτυπα η Pagani δεν ανακοινώνει την τιμή αν και προδιαγράφεται ιδιαιτέρως υψηλή.
- Ο Παναμάς διακόπτει τις διπλωματικές σχέσεις με την επονομαζόμενη «Αραβική Λαϊκή Δημοκρατία της Σαχάρας»
- Συνταξιούχοι: Συλλαλητήριο στην Αθήνα για «επαρκείς συντάξεις και αξιοπρεπή διαβίωση»
- «Maestro»: Backstage από τα γυρίσματα της 3ης σεζόν
- Λαγκάρντ: Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
- Λίβερπουλ: Ο Σλοτ δεν υπολογίζει για την επόμενη σεζόν τον Αλισον
- Το SailGP και η Rolex, ως Χορηγός Τίτλου, ανακοινώνουν τη νέα συνεργασία τους, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων