Το Σάββατο με τα «Νέα»: «Οι Επτά Σοφοί», ένα σπουδαίο βιβλίο
Αποφθέγματα, ρήσεις και γνωμικά, τα οποία δίνουν μαθήματα κοινωνικής και πολιτικής ζωής.
ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ
επιστρέφουν στη σκέψη των αρχαίων Ελλήνων και παρουσιάζουν
Οι Επτά Σοφοί
Θαλής ο Μιλήσιος, Σόλων ο Αθηναίος, Βίας ο Πριηνεύς, Πιττακός ο Μυτιληναίος, Χίλων ο Λακεδαιμόνιος, Κλεόβουλος ο Ρόδιος, Περίανδρος ο Κορίνθιος.
Αποφθέγματα, ρήσεις και γνωμικά, τα οποία δίνουν μαθήματα κοινωνικής και πολιτικής ζωής.
Από τους Επτά σοφούς, που εδώ και αιώνες, αποτελούν θρύλο του δυτικού πολιτισμού.
Τα αυθεντικά κείμενα με τη μετάφρασή τους, επεξηγηματικά σχόλια και διαφωτιστικές αναλύσεις.
Οι Επτά Σοφοί, εδώ και είκοσι πέντε αιώνες, αποτελούν θρύλο του δυτικού πολιτισμού. Ονομάστηκαν «σοφοί» για τις αποφθεγματικές ρήσεις τους, τα γνωμικά με τα οποία έδιναν μαθήματα κοινωνικής και πολιτικής ζωής στους συμπολίτες τους. Στην έκδοση αυτή έχουν συγκεντρωθεί τα σωζόμενα κείμενα από τους αρχαίους συγγραφείς που παραδίδουν τις συστηματικότερες σχετικές πληροφορίες (τον Διογένη Λαέρτιο, τον Ιωάννη Στοβαίο και τον Πλούταρχο). Τα κείμενα παρατίθενται στην πρωτότυπη μορφή τους και μεταφράζονται στα νέα ελληνικά, ενώ τα εισαγωγικά σημειώματα και τα διαφωτιστικά σχόλια του Δημητρίου Λυπουρλή καθιστούν το έργο επωφελές για όλους τους αναγνώστες.
Αρκετούς αιώνες πριν από τον Διογένη Λαέρτιο είχαν αρχίσει να γράφονται έργα -εμείς θα τα λέγαμε σήμερα- «ιστορίας της φιλοσοφίας» (όχι, βέβαια, ακόμη στον τύπο της γενικής ιστορίας της φιλοσοφίας). Την αρχή πρέπει να την έκανε ο Περιπατητικός φιλόσοφος και βιογράφος Σωτίων από την Αλεξάνδρεια (γνωστός με το παρωνύμιο ο πρεσβύτερος), που στον 2ο αιώνα π.Χ. (μεταξύ 200 και 170;) έγραψε ένα βασικό για την ιστορία της ελληνικής φιλοσοφίας έργο, το οποίο και δημιούργησε τον τύπο για μια ολόκληρη σειρά μεταγενέστερων έργων, που στόχο τους είχαν να παρουσιάσουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη, αλλά και τις αμοιβαίες επιδράσεις των διάφορων φιλοσοφικών σχολών (των αιρέσεων, όπως έλεγαν τότε): Aκολουθώντας των τύπο των συλλεκτικών εργασιών του Αριστοτέλη και του Θεόφραστου ο Σωτίων χώριζε τους φιλοσόφους σε ομάδες, με επικεφαλής στην κάθε ομάδα τον πρώτο δάσκαλο, τον αρχηγό της συγκεκριμένης σχολής. Τη βιογραφία του κάθε φιλοσόφου τη συνόδευε και με τον κατάλογο των έργων του.
Στο έργο του (που πρέπει να αποτελούνταν από περισσότερα από 13 βιβλία) ο Σωτίων είχε δώσει τον τίτλο Διαδοχές των φιλοσόφων, έναν τίτλο με τον οποίο ήθελε να δηλώσει ότι στο έργο του παρακολουθούσε τη διαδοχή των διευθυντών της κάθε σχολής, τη γενεαλογία της, ας πούμε. Μαζί με τον τύπο της συγγραφής ο Σωτίων κληροδότησε στους μεταγενέστερους και τον τίτλο του έργου του. Αργότερα ο Ηρακλείδης ο Λέμβος, υπάλληλος στην υπηρεσία του Πτολεμαίου του Στ’, του βασιλιά της Αιγύπτου που έμεινε στην ιστορία γνωστός με το παρωνύμιο Φιλομήτωρ, εξέδωσε το έργο του Σωτίωνα σε μια συντομευμένη μορφή (σε 6 βιβλία)· σε συντομευμένη επίσης μορφή εξέδωσε τις βιογραφίες φιλοσόφων του Σάτυρου από την Κάλλατη του Πόντου (γύρω στο 200 π.Χ.). Γύρω στο 200 π.Χ.
Διαδοχές των φιλοσόφων είχε γράψει και ο Ροδίτης Αντισθένης, ενώ ο Διοκλής από τη Μαγνησία (στον 1ο αιώνα π.Χ.) έγραψε βιογραφίες των φιλοσόφων (με άφθονο δοξογραφικό υλικό, με παράθεση δηλαδή των βασικότερων διδασκαλιών τους) κάτω από τον τίτλο Επιδρομή των φιλοσόφων, πράγμα που δηλώνει ότι το έργο του Διοκλή είχε τον χαρακτήρα συνοπτικού σχεδιαγράμματος.
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο αναβάλει τη συνεδρίασή του
- Μπενιαμίν Νετανιάχου: Μίλησε για νέα «δίκη του Ντρέιφους» μετά το ένταλμα του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου
- Τρίτο κόμμα με τη βούλα, μίκρυνε η παρεούλα
- Τις ακριβότερες υπηρεσίες υγείας στην περιοχή έχει η Ελλάδα
- Συνταγή: Λαχταριστό κιουνεφέ
- Αθηνά Λινού: Κάνει μήνυση στον Πολάκη – Καταθέτει δεκάδες κούτες με χιλιάδες έγγραφα στην εισαγγελία