Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
TikTok: Τα αποτελέσματα αναζήτησης βρίθουν από fake news

TikTok: Τα αποτελέσματα αναζήτησης βρίθουν από fake news

Το εργαλείο αναζήτησης της εφαρμογής δείχνει προτίμηση στους παραπλανητικούς ισχυρισμούς.

Το TikTok μπορεί να είναι ιδανική πλατφόρμα για διασκεδαστικά βιντεάκια, όσοι όμως το χρησιμοποιούν για ενημέρωση σχετικά με θέματα όπως η πανδημία, η κλιματική αλλαγή και ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι πιθανό να συναντήσουν παραπλανητικό περιεχόμενο, επιβεβαιώνει νέα έκθεση.

Ερευνητές της εταιρείας διασταύρωσης πληροφοριών NewsGuard αναζήτησαν αναρτήσεις για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας και διαπίστωσαν ότι σχεδόν ένα στα πέντε βίντεο που προτείνει αυτόματα η λειτουργία αναζήτησης περιέχει fake news.

Διαβάστε επίσης: Δεσμεύσεις του TikTok για τις γκρίζες διαφημίσεις και το ακατάλληλο περιεχόμενο

Για παράδειγμα, τα 5 από τα 10 πρώτα αποτελέσματα για τους όρους αναζήτησης «εμβόλια mRNA» περιέχουν ψευδείς πληροφορίες, όπως για παράδειγμα ισχυρισμούς ότι ο εμβολιασμός προκαλεί «μόνιμες βλάβες σε ζωτικά όργανα των παιδιών».

Παρόμοια ήταν η αναλογία των παραπλανητικών βίντεο σε αναζητήσεις για την άμβλωση, τις αμερικανικές εκλογές του 2020, η έφοδος υποστηρικτών του Ντόναλντ Τραμπ στο Καπιτώλιο τον Ιανουάριο του 2021, η παγκόσμια θέρμανση και η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Ο όγκος του παραπλανητικού περιεχομένου είναι ιδιαίτερα ανησυχητικός αν ληφθεί υπόψη η υψηλή δημοφιλία του TikTok μεταξύ παιδιών και νέων, επισήμανε στο Associated Press ο ιδρυτής της NewsGuard Στίβεν Μπριλ.

Σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας online υπηρεσιών Cloudflare, το TikTok είναι σήμερα ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός στο Διαδίκτυο μετά τη μηχανή αναζήτησης της Google.

«Εσκεμμένη τακτική»

Ο Μπριλ δήλωσε πως αμφιβάλλει για το εάν η ByteDance, η κινεζική εταιρεία στην οποία ανήκει η εφαρμογή, κάνει αρκετά για να περιορίσει την καταιγίδα παραπληροφόρησης –δεν αποκλείεται να αφήνει εσκεμμένα την πόρτα ανοιχτή στα fake news για να σπείρει σύγχυση στις ΗΠΑ και γενικά τη Δύση.

«Είτε είναι ανικανότητα είτε κάτι χειρότερο» είπε ο Μπριλ.

Το TikTok, εξάλλου, δεν είναι διαθέσιμο για τους κινέζους χρήστες.

Απαντώντας στην έκθεση της NewsGuard, η διεύθυνση του TikTok εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία επισήμανε ότι οι όροι χρήσης απαγορεύουν το επιβλαβές παραπλανητικό περιεχόμενο, ενώ παράλληλα η εταιρεία σχεδιάζει μέτρα για την προβολή αξιόπιστου περιεχόμενου για σοβαρά θέματα όπως η Covid-19.

«Δεν επιτρέπουμε την επιβλαβή παραπληροφόρηση, συμπεριλαμβανομένης της παραπληροφόρησης για ιατρικά θέματα, και την αφαιρούμε από την πλατφόρμα» διαβεβαίωσε.

Το TikTok έχει λάβει κι άλλα μέτρα που όπως υποστηρίζει κατευθύνουν τους χρήστες σε αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης. Φέτος, για παράδειγμα, δημιούργησε εργαλείο για τις αμερικανικές ενδιάμεσες εκλογές, το οποίο βοηθά τους ψηφοφόρους να αναζητήσουν εκλογικά κέντρα ή να βρουν πληροφορίες για τους υποψηφίους.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020 η πλατφόρμα αφαίρεσε περισσότερα από 102 εκατομμύρια βίντεο που παραβίαζαν τους όρους χρήσης. Όμως ένα πολύ μικρό ποσοστό των αναρτήσεων που απομακρύνθηκαν παραβίαζαν τους κανόνες για την παραπληροφόρηση.

Οι ερευνητές της NewsGuard υποψιάζονται ότι το εργαλείο αναζήτησης του TikTok είναι σχεδιασμένο να οδηγεί σε fake news. Όταν για παράδειγμα εισήγαγαν τους όρους «εμβόλιο Covid», το εργαλείο πρότεινε αναζητήσεις με φράσεις όπως «αποκάλυψη για τα εμβόλια Covid» και «βλάβες από εμβόλιο Covid».

Όταν οι ίδιοι όροι εισήχθησαν στη μηχανή της Google, οι προτάσεις αναζήτησης οδηγούσαν σε πιο αξιόπιστες πηγές.

Η δημοφιλία του TikTok μεταξύ των ανήλικων χρηστών δημιουργούν εδώ και καιρό ανησυχία.

Την Τετάρτη, η διευθύντρια του TikTiok Βανέσα Πάπας κατέθεσε στην Επιτροπή Εσωτερικής Ασφάλειας της αμερικανικής Γερουσίας για τις επιπτώσεις των κοινωνικών δικτύων σε θέματα εθνικής ασφάλειας. Μαζί της κατέθεσαν εκπρόσωποι του YouTube, του Twitter και της Meta, στην οποία ανήκουν το Facebook και το Instragram.

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024