Επιστρέφει με αλλαγές ο Δακτύλιος
Οι αλλαγές στον δακτύλιο θα αφορούν κυρίως τους ιδιοκτήτες οχημάτων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021
Με αλλαγές αναμένεται να επανέλθει από τον Οκτώβριο ο «Δακτύλιος της Αθήνας», ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ έως και τον Ιούλιο του 2023.
Οι αλλαγές θα αφορούν κυρίως τους ιδιοκτήτες οχημάτων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, από τότε δηλαδή που ξεκίνησε ο νέος τρόπος υπολογισμού των μέσων εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα.
Διαβάστε επίσης: Αδιανόητο ρεκόρ στη Λεωφόρο Κηφισού: 1 ώρα για απόσταση… 5 χλμ
Τι προβλέπει το σχέδιο
Ειδικότερα, το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει την ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο των οχημάτων με εκπομπές έως και 145 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο, υπό την προϋπόθεση ότι η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους εκδόθηκε μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.
Με τον τρόπο αυτό θα διορθωθεί ένα σημαντικό λάθος που είχε γίνει πέρυσι, καθώς οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως και τον Δεκέμβριο του 2020 κινούνταν ελεύθερα στον Δακτύλιο, ενώ τα ίδια ακριβώς οχήματα που οι άδειες κυκλοφορίας τους είχαν εκδοθεί λίγες ημέρες αργότερα, κινούνταν στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών!
Μάλιστα, στο Δακτύλιο θα εισέρχονται πλέον όλα τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου-Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP).
Επίσης, ελεύθερα θα κινούνται καθημερινά στο Δακτύλιο και όλα τα παλαιότερα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6, εφόσον εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./CO2 το χιλιόμετρο, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα φυσικού αερίου εκ κατασκευής και τα οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.
Υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών θα κινούνται όλα τα υπόλοιπα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 120 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο, ενώ σε κανένα όχημα δεν θα επιβάλλεται καθολική απαγόρευση της κίνησης στο κέντρο.
Κανονικά θα κυκλοφορούν στο Δακτύλιο και τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων της Αθήνας που η κατοικία τους βρίσκεται εντός των ορίων του Δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται σε προκαθορισμένες ζώνες, αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το Δακτύλιο).
Ελεύθερα θα κινούνται τα ταξί και τα ελαφρά φορτηγά τροφοδοσίας, ενώ αντίθετα θα υπάρξει και νέα δραστική περικοπή στις ισχύουσες εξαιρέσεις συνολικά κατά 50%.
Οι παραβάτες των περιοριστικών μέτρων, θα τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου