Πέγκυ Τρικαλιώτη στο in: Οι άνθρωποι είναι σκληροί με τις γυναίκες, ακόμη και εμείς οι γυναίκες είμαστε πιο σκληρές με το φύλο μας
Η Πέγκυ Τρικαλιώτη, η αγαπημένη ηθοποιός μας εκμυστηρεύεται ότι ο τρόπος που αντιμετωπίζει όλους τους ρόλους της, μικρούς και μεγάλους, πετυχημένους ή όχι, είναι πάντα ο ίδιος.
Η Πέγκυ Τρικαλιώτη διανύει μια από τις πιο δημιουργικές καλλιτεχνικές φάσεις της. Μια ηθοποιός που προσέχει και μελετά το κάθε της βήμα. Όπως δηλώνει, βαθιά επιθυμία της και στόχος της είναι να καταφέρνει μέσα από τις ερμηνείες και τους ρόλους της να «μετακινεί» εσωτερικά τους θεατές που επιλέγουν να δουν τα έργα της. Φέτος, πρωταγωνιστεί για τέταρτη χρονια στο ρόλο της Μαρί Κιουρί, μιας γυναίκας συμβόλου που τη εξελίσσει υποκριτικά.
Παράλληλα, θα ερμηνεύσει την Μαρίκα Κοτοπούλη, στη νέα σειρά της κρατικής τηλεόρασης με τίτλο «Φλόγα και Άνεμος», έναν ρόλο για εκείνη «όνειρο», όπως μας λέει αυθόρμητα και πηγαία. Μιλήσαμε μαζί της για το θέατρο, την τέχνη, τη μητρότητα, τις ανησυχίες της, τους φόβους της και τα όνειρα της.
Διαβάστε επίσης: Όλια Λαζαρίδου στο in: «Ο άνθρωπος είναι μισός ψυχή και μισός κτήνος. Δεν ξέρεις πότε θα σου βγει το κάθε πρόσωπο»
Ανεβάζετε για 4η χρονιά την «Απολογία της Μαρί Κιουρί». Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο λόγος που έχει ξεχωρίσει το θεατρικό κοινό αυτήν την παράσταση;
Πρώτα από όλα πιστεύω πάρα πολύ ότι, ο κόσμος έχει ανάγκη να βλέπει αληθινές ιστορίες στο θέατρο, γιατί ταυτίζεται περισσότερο με μια πραγματική προσωπικότητα. Βεβαίως πιστεύω ακράδαντα ότι η Μαρί Κιουρί, πέρα από το ότι ήταν ένα σύμβολο για την επιστημονική κοινότητα, υπήρξε και ένα γυναικείο σύμβολο με τον τρόπο που έζησε τη ζωή της και τοποθέτησε τον εαυτό της μέσα σε μία εντελώς ανδροκρατούμενη κοινωνία και καθημερινότητα.
Πως αισθάνεστε που μέσα από αυτόν τον ρόλο έχετε βραβευθεί δύο φορές; Νιώθετε ότι σας έχει εξελίξει υποκριτικά;
Τα βραβεία για μένα είναι πάντα καλοδεχούμενα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δίνω κάτι περισσότερο ή λιγότερο σε άλλους ρόλους για τους οποίους δεν έχω βραβευτεί. Νιώθω πραγματικά ότι ο ρόλος της Μαρί Κιουρί με έχει εξελίξει υποκριτικά γιατί είναι ένα κείμενο το οποίο απαιτεί όλα σχεδόν τα υποκριτικά εργαλεία μου να λειτουργούν επί καθημερινής βάσης σε καταιγιστικούς ρυθμούς.
Μελετώντας τη συγκεκριμένη προσωπικότητα, ποιο είναι τα στοιχεία που σας κέντρισαν τόσο ως ηθοποιό, όσο ως γυναίκα και μητέρα; Βρίσκετε κοινά;
Είμαι σίγουρη ότι όλες οι γυναίκες που θα δουν αυτή την παράσταση θα βρούνε κοινά με αυτή την προσωπικότητα. Από τη μία πρόκειται για μια κανονική γυναίκα που έχει να αντιμετωπίσει την εργασία της, τα παιδιά της, τον σύζυγό της, το σπίτι της και τον ελάχιστο χρόνο που μπορεί να έχει για όλα αυτά, μαζί με τις ενοχές που δημιουργούνται επειδή δεν μπορεί να τα καλύψει όλα.
Από την άλλη είναι μία σπουδαία επιστήμων που προσπαθεί να διεκδικήσει τον αυτονόητο χώρο που θα έπρεπε να κατέχει ανάμεσα σε μία αντρική, επιστημονική κοινότητα. Οι γυναίκες σήμερα καθημερινά κάνουμε τις ίδιες διαδρομές με τους άντρες και σε προσωπικό οικογενειακό επίπεδο και σε επαγγελματικό με 10πλάσια εμπόδια, με χαμηλότερους μισθούς και με δυστυχώς όχι με την ίδια αναγνώριση.
Φανταστείτε λοιπόν τί συνέβη στην Μαρί Κιουρί που γεννήθηκε το 1867 και προσπάθησε να υπάρχει κάτω από αυτές τις κοινωνικές συνθήκες. Αύτη η γυναίκα βγήκε από όλο αυτό με 2 Νόμπελ και δυο παιδιά, έχοντας ζήσει τη ζωή της στα κόκκινα, και έχοντας εκπληρώσει απόλυτα το στόχο της. Δεν μπορώ να μη θαυμάζω αυτή την προσωπικότητα.
Θεωρείτε ότι η παράσταση δίνει έναυσμα για να προβληματιστούμε τι συμβαίνει με την ισότητα των δύο φύλων στις μέρες μας;
Ενώ είναι η ιστορία μιας γυναίκας, είναι μια παράσταση που αφορά την ίδια στιγμή και άντρες και γυναίκες. Αυτό συμβαίνει γιατί μπροστά τους βλέπουν επάνω στην σκηνή καθαρά την κοινωνική διαφοροποίηση των δύο φύλων.
Έχετε δηλώσει σε συνέντευξη σας ότι οι «άνθρωποι είναι σκληροί με τις γυναίκες».
Ναι, πιστεύω ότι οι άνθρωποι είναι σκληροί με τις γυναίκες. Ακόμη και εμείς οι γυναίκες είμαστε πιο σκληρές με τις γυναίκες.
Μετρώντας 3 δεκαετίες στο θέατρο με ποιο κριτήριο επιλέγετε πλέον ένα έργο ή έναν ρόλο;
Επιθυμώ έστω και ένας από τους θεατές να «μετακινηθεί» εσωτερικά από το ρόλο μου. Μου δίνει μεγάλη χαρά και οι ρόλοι και τα έργα που συμμετέχω, να μου δίνουν τη δυνατότητα να «μετακινώ» με τη δουλειά μου τα πράγματα και παράλληλα, να δίνουν τη δυνατότητα στο θεατή να βλέπει μπροστά του καινούργια μονοπάτια.
Να καταλαβαίνει ότι έχει πάντα και μια άλλη επιλογή. Η αλλαγή έρχεται μέσα από όλους μας, δεν πρέπει να την περιμένουμε από τους άλλους. Ας δοκιμάσουμε να την φέρουμε ανάλογα με τις δυνατότητές του ο καθένας μας και με τη δική του δουλειά.
Πως λειτούργησε για εσάς η εποχή της πανδημίας και πως σχολιάζετε ότι το συγκεκριμένο διάστημα ξεπήδησε το κίνημα του metoo και στην Ελλάδα;
Για εμένα προσωπικά η εποχή της πανδημίας λειτούργησε με μία έντονη ενδοσκόπηση και με έφερε πιο κοντά στην οικογένειά μου. Ένοιωσα έντονα τις επιθυμίες τους, είδα και τις δικές μου αντοχές και τις δικές τους και κοίταξα κατάματα σε τί έχω κάνει τα στραβά μάτια κάποιες φορές, σε σχέση με τον εαυτό μου και τη συμπεριφορά μου προς αυτούς.
Όσον αφορά το κίνημα «me too», πιστεύω ότι ακριβώς για τους ίδιους λόγους που προανέφερα, αντιληφθήκαμε ότι φτάσαμε στο σημείο μηδέν με τις ανθρώπινες σχέσεις. Καταλάβαμε ότι έπρεπε να πάρουμε γενναίες αποφάσεις, να κοιτάξουμε τα λάθη μας, τις φορές που εθελοτυφλούσαμε και να ξεκινήσουμε μία νέα εποχή.
Πόσο σας έχει αλλάξει η μητρότητα;
Η μητρότητα δεν άλλαξε ουσιαστικά κάτι μέσα μου, απλώς διεύρυνε το νου και την ψυχή μου. Μου πρόσθεσε καινούργιες εικόνες, συναισθήματα και πηγές ευτυχίας.
Ποια είναι τα καλλιτεχνικά σας όνειρα; Υπάρχουν ρόλοι που θέλετε να ερμηνεύσετε;
Υπάρχουν ρόλοι που θα ήθελα να παίξω αλλά πια σε αυτό το σημείο της ζωής μου έχω όλο και περισσότερη εμπιστοσύνη στη ροή των πραγμάτων. Νιώθω ότι κάθε φορά βρίσκομαι εκεί που θα έπρεπε να βρεθώ.
Θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση. Ποιες στιγμές της καλλιτεχνικής διαδρομής σας θα ξεχωρίζατε από το κάθε είδος;
Ο τρόπος που εγώ αντιμετωπίζω όλους μου τους ρόλους μικρούς και μεγάλους, πετυχημένους ή όχι, είναι πάντα ο ίδιος. Απόλυτη αγάπη, πολλή δουλειά και προσήλωση στο στόχο μου για ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι δεν μπορώ να διαφοροποιήσω κανένα ρόλο ως σημαντικό ή ασήμαντο.
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος σας φόβος;
Να μην καταλάβω κάποια στιγμή ότι δεν υπάρχει πραγματικός φόβος.
Ένα ταξίδι που θέλετε να κάνετε
Σίγουρα θέλω να πάω σε πολιτισμούς που δεν μου είναι οικείοι. Αυτά είναι τα ταξίδια που με γεμίζουν περισσότερο.
Μιλήστε μας για τον ρόλο σας στη σειρά της ΕΡΤ «Φλόγα και άνεμος».
Όνειρο ζωής, που υποδύομαι την υπέροχη, σπουδαία ηθοποιό, Μαρίκα Κοτοπούλη. Η Κοτοπούλη που όλοι την ξέρουμε σαν μία από τις σπουδαιότερες ελληνίδες ηθοποιούς και τραγωδός, επίσης είχε μία πολύ έντονη και εντυπωσιακή ζωή. Θα έλεγα ότι έζησε μία πραγματικά μυθιστορηματική ζωή.
Πως σχολιάζετε την δυναμική επιστροφή της μυθοπλασίας στην ελληνική τηλεόραση;
Φυσικά και είμαι πολύ χαρούμενη με την επιστροφή της μυθοπλασίας στην ελληνική τηλεόραση. Αυτό που με χαροποιεί ακόμη πιο πολύ, είναι ότι, βλέπουμε πλέον και πολλούς θεατρικούς ηθοποιούς, έτσι ώστε να τους γνωρίσουν και όλοι όσοι ζουν εκτός Αθηνών.
Πληροφορίες παράστασης
Πρεμιέρα 8 Οκτωβρίου 2022
Θέατρο Αποθήκη
Σαρρή 40, Ψυρρή
Κείμενο – Μουσική: Ευσταθία
Δραματουργική επεξεργασία- Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή
Στο ρόλο της Μαρί Κιουρί, η Πέγκυ Τρικαλιώτη
Μαζί της, η ηθοποιός Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά και ο χορευτής Κωνσταντίνος Παπανικολάου.
Σκηνικά – Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Άλεξ Αλεξάνδρου
Κίνηση: Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Βοηθός σκηνοθέτη :Λητώ Τριανταφυλλίδου
Επιστημονική Σύμβουλος: Παρή Ράπτη
Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας
Προπώληση: viva.gr
Παραστάσεις: Δευτέρα 20.00, Τρίτη 21.00, Σάββατο 18.00 & Κυριακή 21.00
- LIVE: Παναθηναϊκός – Άρης
- Ζαχαράκη για νέα σύλληψη αστυνομικού της Βουλής: Δεν γίνεται ανεκτή οποιαδήποτε μορφή βίας από οποιονδήποτε
- Το γκολ του Γερεμέγεφ που έδωσε τη νίκη στον Παναθηναϊκό (vid)
- Με «σπρώξε σπρώξε» προχωράει ο ΠΑΟ – Την Καλλιθέα με το ζόρι 1-0
- Σε έξαρση οι ψυχώσεις στις ΗΠΑ – Μαθαίνουν να ζουν ακούγοντας «φωνές»
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Υποδέχθηκε τον Σλοβάκο πρωθυπουργό Ρόμπερτ Φίτσο στο Κρεμλίνο