Πόλεμος στην Ουκρανία: Πώς ο Ερντογάν επωφελείται από τη σύρραξη
Το σχέδιο της χώρας προβλέπει μέσα σε μία δεκαετία όλα τα λιμάνια και όλα τα αεροδρόμια της χώρας να συνδέονται σιδηροδρομικά
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Τον Φεβρουάριο του 2022 οι άμεσες ξένες επενδύσεις στην Τουρκία ανέρχονταν συνολικά σε μόλις 464 εκατ. δολάρια, όμως η αξία τους αυξήθηκε σημαντικά μήνα με το μήνα εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Handelblatt, αντί για τη φθηνή αλλά αβέβαιη παράδοση εμπορευμάτων από τη μία άκρη της Γης στην άλλη, το ζητούμενο πλέον είναι οι μικρές αποστάσεις.
Διαβάστε επίσης: Γιατί οι στρατιωτικές επιτυχίες της Ουκρανίας «αγχώνουν» τον Μπάιντεν
Και καθώς πολλές τουρκικές επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν από νωρίς -ήδη από τις αρχές της πανδημίας- τις δυνατότητές τους για αύξηση των συναλλαγών, ίδρυσαν νέα παραρτήματα.
Αντί να μπουν σε lockdown λόγω της Covid-19, αναζήτησαν τα κενά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τα γέμισαν με τουρκικά προϊόντα.
Παρόμοια τακτική ακολουθήθηκε και εν μέσω των αναταράξεων που προκάλεσε στην παγκόσμια οικονομία ο πόλεμος στην Ευρώπη. Αποτελεί γεγονός, άλλωστε, ότι οι εξαγωγές της Τουρκίας αυξάνονται σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια, παρ’ όλο που ο πληθωρισμός έχει δυσκολέψει την επιχειρηματική δραστηριότητα.
Ο ρόλος της Γερμανίας
Σε αυτό το πλαίσιο, όπως επισημαίνει η εφημερίδα, γερμανικές επιχειρήσεις ελπίζουν σε νέες συναλλαγές με την Τουρκία, τα λιμάνια της οποίας γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά στη Μαύρη Θάλασσα.
Στην Τουρκία οδηγεί και ο «Μεσαίος Διάδρομος» του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, ο οποίος συνδέει σιδηροδρομικά την Κίνα με την Ευρώπη, μέσω Καζακστάν, Κασπίας Θάλασσας, Αζερμπαϊτζάν και Γεωργίας.
Αλλωστε η τουρκική κυβέρνηση -μαζί με τους Κινέζους- έχει επενδύσει πολλά στον «Μεσαίο Διάδρομο». Το 2016 ολοκλήρωσε τη σήραγγα Μαρμαράι, μήκους 31 χιλιομέτρων στα νότια της Κωνσταντινούπολης, η οποία συνδέει σιδηροδρομικά την Ασία και την Ευρώπη, ενώ, συνολικά τα τελευταία 20 χρόνια, η Τουρκία κατασκεύασε 1.085 χιλιόμετρα νέων σιδηροδρομικών γραμμών.
Το ίδιο διάστημα, περισσότερα από 6.400 χιλιόμετρα παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών ανανεώθηκαν.
Διαβάστε επίσης: Ο Ερντογάν «εκτοπίζει» τον Πούτιν – Γιατί οι ρωσικές απώλειες στην Ουκρανία είναι κέρδος για την Τουρκία
Το σχέδιο της χώρας προβλέπει μέσα σε μία δεκαετία όλα τα λιμάνια και όλα τα αεροδρόμια της χώρας να συνδέονται σιδηροδρομικά. Σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα, η Αγκυρα αξιοποιεί το διευρυνόμενο αυτό δίκτυο και επωφελείται τόσο από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, και τις συνέπειές του, όσο και από τα προβλήματα της Κίνας με την εφοδιαστική αλυσίδα.
Μαζί της επωφελούνται και γερμανικές εταιρείες του κλάδου των logistics, για τις οποίες η χώρα που βρίσκεται στην «πόρτα» της ΕΕ γίνεται πολύ σημαντική για την προμήθεια αγαθών.
Ωστόσο, εάν το χειμώνα υπάρξουν ελλείψεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη, η πολιτική πίεση από τις Βρυξέλλες προς τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να προσχωρήσει στις χώρες που επέβαλαν κυρώσεις στη Μόσχα ενδέχεται να αυξηθεί. «Και τότε οι γερμανικές επιχειρήσεις στη χώρα θα πρέπει να σκεφτούν προσεκτικά το πόσο προσοδοφόρα είναι η δραστηριοποίησή τους εκεί».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις