Το ντεμπούτο της σχεδιάστριας Karoline Vitto ήταν μια σεισμική στιγμή από «καμπυλωτά» μοντέλα
Η πρώτη επίδειξη της Βραζιλιάνας σχεδιάστριας στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου παρουσίασε ένα πραγματικά διαφορετικό καστ, απολύτως εναντιωμένο στο body shaming.
- Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ 19χρονος που εμπλέκεται στη δολοφονία του 5χρονου στο Μαρκόπουλο
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Έκλεβε τα παπούτσια των παιδιών στο νηπιαγωγείο και πιάστηκε στα πράσα (βίντεο)
- Έβαλαν κουτάβια σε τσουβάλια, τα έδεσαν και τα πέταξαν στον Αλφειό
Όπως έγραψε ο συντάκτης και μουσικός, Tom Rasmussen (ο οποίος επιλέγει την ουδέτερη αντωνυμία ως προσδιορισμό) στην πρόσφατη ωδή του στην άγρια δημιουργικότητα και την απαράμιλλη ατμόσφαιρα του Fashion Week του Λονδίνου, «η καλή μόδα πρέπει να έχει τη δύναμη να σε συγκινεί, και δεν νομίζω ότι με έχει συγκινήσει ποτέ τόσο πολύ ένα show όσο το ντεμπούτο της Karoline Vitto στο Fashion East. Τα δάκρυα ξεχείλισαν όταν κρατούσα σημειώσεις της επίδειξης και κατέληξα στα παρασκήνια σε μια ζεστή, συγχαρητήρια αγκαλιά με τη Βραζιλιάνα σχεδιάστρια».
Η Vitto μεγάλωσε στη Βραζιλία και, δεδομένου του καθιερωμένου ιδεώδους ομορφιάς της χώρας, είχε υπερσυνειδητότητα για το σώμα της από νεαρή ηλικία. Τα πράγματα άλλαξαν όταν μετακόμισε στο Λονδίνο για να σπουδάσει μόδα στο Central Saint Martins. Η σχεδιάστρια άρχισε να γδύνεται και να βγάζει selfies στον καθρέφτη, στις οποίες παραμορφωνόταν έτσι ώστε να δημιουργεί πτυχώσεις και τσακίσεις σε όλο της το σώμα. Αυτό έγινε αναπόσπαστο μέρος της σχεδιαστικής της πρακτικής: χρησιμοποιώντας χυτευτά μεταλλικά πλαίσια σε συνδυασμό με τα υφάσματα, η Vitto άρχισε να προβάλλει τα μαλακά σημεία του σώματός μας, που έχουμε μάθει να μισούμε, μετατρέποντάς τα σε σημεία ομορφιάς που δημιουργούν μια σειρά από αισθησιακές εκπλήξεις.
View this post on Instagram
Από τότε που αποφοίτησε από το Royal College of Art, η Vitto δουλεύει σκληρά στην εταιρεία της, κατασκευάζοντας κυρίως κατά παραγγελία εφαρμοστά φορέματα, pencil φούστες και cut out τοπ που φέρουν αυτά τα μοναδικά ατσάλινα ενθέματα. Ωστόσο, η συλλογή της για το καλοκαίρι του 2023 σηματοδότησε την πρώτη της, πλήρως υλοποιημένη συλλογή. Το ντεμπούτο της στηνη Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου έμοιαζε με μια πραγματικά σεισμική στιγμή για τη βιομηχανία της μόδας, καθώς φόρεσε τα ρούχα της σε ένα καστ που αποτελούνταν εξ ολοκλήρου από μοντέλα με «καμπύλες».
View this post on Instagram
Αν και υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά να γίνει, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η βιομηχανία έχει σημειώσει τεράστια πρόοδο όσον αφορά τη φυλετική και έμφυλη ποικιλομορφία, αλλά όταν πρόκειται για την εκπροσώπηση του μεγέθους, η μόδα είναι απρόθυμη να κάνει αλλαγές. Τα μοντέλα με καμπύλες στην πασαρέλα εξακολουθούν να είναι σπάνιο φαινόμενο, ενώ έχουμε δει πολλές φορές «συμβολισμούς» της πρώτης ανάγνωσης πίσω από μεγαλύτερης ηλικίας μοντέλα ή άλλου ύφους διαφορετικότητας, μια λέξη που ακούγεται τελευταία ακόμα κι αν δεν γίνεται αντιληπτή στο βάθος της.
Το να είσαι μια μεγαλόσωμη γυναίκα που εργάζεται στον χώρο της μόδας είναι δύσκολο: όχι μόνο πρέπει να παρακολουθείς ατελείωτες επιδείξεις στις οποίες κανείς δεν σου μοιάζει ούτε κατά διάνοια, αλλά και οι δικαιολογίες που πρέπει να ακούσεις από τις μάρκες και τους σχεδιαστές που αρνούνται να συμπεριλάβουν μοντέλα με σώματα που ξεπερνούν το μέγεθος του δείγματος ή να δημιουργήσουν ρούχα πάνω από το medium είναι πραγματικά εξαντλητικές.
Ωστόσο η νέα σχεδιάστρια Karoline Vitto, με περιορισμένους πόρους, απέδειξε ότι τίποτα δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται. Ακριβώς επειδή μιλάμε για μόδα.
Και όπως το έθεσε επιγραμματικά αλλά τόσο μεστά η στιλίστρια Jeanie-Annan Lewin: «Προστατέψτε την Karoline Vitto με κάθε κόστος».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις