Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-AMG C 63 S E-Performance: Υψηλά ηλεκτρικά φορτία

Mercedes-AMG C 63 S E-Performance: Υψηλά ηλεκτρικά φορτία

Στην αρχή της υπήρξε το σημείο πρόσβασης στην γκάμα της AMG και στους V8 κινητήρες, πλέον επιστρέφει με τετρακύλινδρο turbo κινητήρα σε plug-in υβριδική διαμόρφωση και το status του υπερόπλου

Για την νέα ισχυρότερη έκφραση της C-Class, η Mercedes-AMG αξιοποίησε την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από τις τάξεις της F1, εφοδιάζοντας την εξαρχής διαθέσιμη σε τετράθυρες και station wagon εκδόσεις, C 63 S E-Performance με ένα plug-in υβριδικό σύνολο συνδυαστικής ισχύος 680 ίππων και 1.020 Nm ροπής, μεγέθη που την τοποθετουν αυτομάτως στην κορυφή του είδους που εκπροσωπεί αλλά και όλων όσων έχουν προηγηθεί στην ιστορία της C 63 και του Affalterbach.

Σε ό,τι αφορά τα «συστατικά» που εκτόξευσαν την ισχύ του συνόλου τον πρώτο λόγο έχει ο γνωστός από άλλες εφαρμογές της AMG, turbo τετρακύλινδρος κινητήρας των 2,0 λίτρων ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 6,1 KWh. Μπορεί η διαμόρφωση να ακούγεται κοινή για το είδος των plug-in υβριδικών, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση ο προσανατολισμός της έκδοσης στις επιδόσεις έχει οδηγήσει σε ορισμένες όχι και τόσο κοινές παραμέτρους.

Αρχικά ο turbo κινητήρας η απόδοση του οποίου ανέρχεται σε 476 ίππους επωφελείται από ένα καινοτόμο σύστημα ηλεκτρικής υπερτροφοδότησης όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στα μονοθέσια της F1 και η οποία έγκειται στην παρουσία ενός ηλεκτρικού μοτέρ, μόλις 4,0 εκ, το οποίο καθιστά την διαδικασία υπερσυμπίεσης ηλεκτροκινούμενη εξαλείφοντας με αυτόν τον τρόπο πλήρως την υστέρηση του turbo.

H μικρή μπαταρία των μόλις 6,1 kWh με βάρος 89 κιλών, διαθέτει ένα καινοτόμο κύκλωμα ψύξης χωρητικότητας 14 λίτρων το οποίο αναλαμβάνει να ψύχει ξεχωριστά κάθε μία από τις 156 συστοιχίες που την συναποτελούν, προς όφελος της σταθερότητας της απόδοσής της και τροφοδοτεί με ενέργεια ένα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 204 ίππων.

Να σημειωθεί ότι το ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετείται στον πίσω άξονα, κινώντας κατά προτεραιότητα τους πίσω τροχούς κάτι που σημαίνει ότι η C 63 είναι και τετρακίνητη για πρώτη φορά στην ιστορία της. Η ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία περιορίζεται σε μόλις 13 χλμ. ωστόσο, είναι σαφές στην προκειμένη περίπτωση ότι το plug-in υβριδικό σύνολο σχεδιάστηκε για να προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις και όχι να αποτελέσει την επιτομή της αποδοτικότητας.

Για του λόγου το αληθές, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα τόσο για την τετράθυρη όσο και για την πρακτικότερη έκδοση της C 63 απαιτεί μόλις 3,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας ή σε 280 χλμ./ώρα (Sedan) και 270 χλμ./ώρα (Station Wagon) με την επιλογή του προαιρετικού σπορ πακέτου AMG Driver’s Package.

Εκτός από την τετρακίνηση, η νέα C-63 διαθέτει και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο στρέφοντας του πίσω τροχούς αντιστρόφως από τους μπροστινούς, κατά 2,5 μοίρες στις χαμηλές ταχύτητες, εξασφαλίζει περισσότερη ευελιξία. Σε ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 100 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρέφονται έως και κατά 0,7 μοίρες στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς, καθιστώντας πιο άμεση την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης αλλά και ενισχύοντας τη δυναμική ευστάθεια.

Προκειμένου να είναι καλύτερη διαχειρίσιμη η θηριώδης ροπή των 1.020 Nm το σύστημα τετρακίνησης 4ΜΑΤΙC+ ενισχύεται και από διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα. Παράλληλα για τους ίδιους ακριβώς λόγους η C 63 διαθέτει ενεργή ανάρτηση με αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και ελατήρια από χάλυβα. Φυσικά η χαρτογράφηση της ανάρτησης όσο και του κινητήρα του συστήματος διεύθυνσης, της κατανομής της ροπής ή ακόμα και του ήχου με βάση την εκάστοτε επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης αλλά και των παραμέτρων του AMG Dynamic Control.

Να σημειωθεί ότι εκτός από το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων AMG Speedshift MCT που αναλαμβάνει να κατανέμει την ροπή του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα ακόμη κιβώτιο δύο σχέσεων συνοδεύει το ηλεκτρικό μοτέρ φροντίζοντας να κατανέμει την ισχύ ανάμεσα στους δύο άξονες όταν το απαιτούν οι συνθήκες, εξισορροπώντας τα όποια φαινόμενα σπινιαρίσματος με δεδομένη την αμεσότερη απόδοση ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα. Παράλληλα το σύστημα τετρακίνησης ενσωματώνει ρύθμιση για drift η οποία ενεργοποιείται με την επιλογή των πιο σπορ προγραμμάτων οδήγησης.

Tην ισχύ πέδησης εξασφαλίζουν κεραμικά δισκόφρενα με εξαπίστονες δαγκάνες ενώ σε αυτό συμβάλλει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση με το οποίο εφοδιάζεται η C 63. Να σημειωθεί ότι και το σύστημα ανάκτησης προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης βάσει τεσσάρων διαφορετικών επιπέδων, με το ανώτερο να καθιστά εφικτή την οδήγηση με ένα πεντάλ όπως συνηθίζεται στο plug-in υβριδικό είδος, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού ή αποτελώντας ιδανικό σύμμαχο στο φρενάρισμα, σε μια απαιτητική χάραξη με υψηλές ταχύτητες.

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024