Σημαντικές αλλαγές στην πιστοποίηση αναπηρίας προωθεί η κυβέρνηση
Τα υπουργεία Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσίασαν τα Ψηφιακά ΚΕΠΑ και την Εθνική Πύλη Αναπηρίας.
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Την υψηλή ιεράρχηση των προβλημάτων των αναπήρων για την κυβέρνηση, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος παρέστη το απόγευμα στην εκδήλωση για την έναρξη λειτουργίας των Ψηφιακών Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) και της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας από τα υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα νέα ψηφιακά εργαλεία που συνθέτουν μία «υπηρεσία μίας στάσης» για την πιστοποίηση της αναπηρίας, αντικαθιστώντας τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που ίσχυαν μέχρι πρότινος.
Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση σκοπεύει να λύσει τα χρόνια προβλήματα που επιβάρυναν τους πολίτες με παρατεταμένες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στις αρμόδιες υπηρεσίες.
O κ. Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια συζήτησης που είχε με άτομα με αναπηρία επισήμανε μεταξύ άλλων: «Πολύ ψηλά στην ιεράρχηση των προβλημάτων μας βρισκόταν η πραγματικότητα την οποία αντιμετώπιζαν τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειές τους, ως προς τον τρόπο λειτουργίας των ΚΕΠΑ, που -παρά τις πολύ φιλότιμες προσπάθειες των εργαζόμενων στα κέντρα αυτά- στη συνείδηση των ατόμων με αναπηρία, λόγω διαδικαστικών ελλείψεων, είχαν μετατραπεί από κέντρα πιστοποίησης αναπηρίας σε κέντρα περιφρόνησης αναπήρων».
«Ακριβώς αυτή τη σημαντική αλλαγή στις διαδικασίες των ΚΕΠΑ είχαμε τη δυνατότητα να δρομολογήσουμε, κάνοντας μια σειρά από αλλαγές οι οποίες μου φαίνονται εκ των υστέρων απολύτως αυτονόητες» συμπλήρωσε.
Ο πρωθυπουργός τόνισε, επίσης, πως το ζητούμενο ήταν να υλοποιηθούν αλλαγές που θα διευκόλυναν στην πράξη τους πολίτες, καταπολεμώντας διεγνωσμένα προβλήματα.
«Γιατί να πρέπει να περνάει κάποιος από επαναλαμβανόμενες εξετάσεις για ένα πρόβλημα που τον συνοδεύει για μία ζωή; Γιατί να μην μπορούμε να επιστρατεύσουμε την ψηφιακή τεχνολογία, όπως το κάνουμε σε τόσες άλλες εκφάνσεις της σχέσης του κράτους με τον πολίτη ή την επιχείρηση, για να μπορέσουμε να απλοποιήσουμε τη ζωή αυτών των συμπολιτών μας που θα έπρεπε πρώτα και πάνω απ΄ όλα να νοιαζόμαστε περισσότερο να τους εξυπηρετήσουμε; Διότι, εξ ορισμού, αυτοί και οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα προβλήματα στην επικοινωνία τους με το κράτος. Πώς είναι δυνατόν να ζητάμε από συμπολίτες μας να έρθουν σε μία δημόσια υπηρεσία που αφορά άτομα με αναπηρία και οι Υπηρεσίες αυτές να μην είναι προσβάσιμες;» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στις προτεραιότητες της κυβέρνησης σε αυτή την κατεύθυνση είπε ότι πρώτη προτεραιότητα ήταν να τεθούν στην υπηρεσία των πολιτών τα νέα εργαλεία του ψηφιακού κράτους, μέσω των οποίων μειώνεται και το γραφειοκρατικό κόστος για τους πολίτες.
Μιλώντας για την πλήρη κατάργηση του παραβόλου για τα ΚΕΠΑ σημείωσε: «Επιστρατεύουμε τα εργαλεία που έχουμε πια στη διάθεσή μας, ώστε αυτή η επικοινωνία να γίνεται με απρόσκοπτο τρόπο και βέβαια μειώνοντας και ένα κόστος το οποίο είναι σημαντικό. Δεν είναι ευκαταφρόνητο. Μου είχε κάνει πάρα πολύ εντύπωση το ύψος του παραβόλου, δεν είναι ένα αμελητέο ποσό αυτό, 250.000 συμπολίτες μας να δίνουν 46 ευρώ για μια διαδικασία που θα έπρεπε, όπως είναι τώρα πια, να είναι δωρεάν».
Ο πρωθυπουργός επισήμανε, επίσης, πως είχε θέσει τον στόχο της αναβάθμισης των υπηρεσιών για τους πολίτες με αναπηρίες ήδη προ τετραετίας, πάντα σε συνεννόηση με εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών. «Το Δεκέμβριο του 2018, πριν από τις εθνικές εκλογές του 2019, είχα δεσμευθεί ότι θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σχετικά σύντομα σε ένα συγκροτημένο και ολιστικό σχέδιο αντιμετώπισης πολλών χρόνιων προβλημάτων των ατόμων με αναπηρία» σημείωσε.
O πρωθυπουργός τόνισε επίσης «πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινωνία η οποία να είναι πραγματικά ανεκτική και να αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου σε όλες της τις εκφάνσεις» και προσέθεσε: «Διότι μόνο με αυτό τον τρόπο, αν βάλουμε για λίγο τον εαυτό μας στα παπούτσια ενός ατόμου με αναπηρία, ενός νέου ανθρώπου που κινείται στο φάσμα των δυσκολιών μάθησης, τότε θα μπορούμε να αντιληφθούμε λίγο τον τρόπο με τον οποίο και εμείς πρέπει να τους φερόμαστε».
Τέλος, διαβεβαίωσε τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους ότι αυτή η προσπάθεια δεν είναι μια φωτοβολίδα προσωρινή, είναι μια πολιτική που έχει διάρκεια με πόρους οι οποίοι είναι εξασφαλισμένοι από πολλές διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης.
Χατζηδάκης: Τα Ψηφιακά ΚΕΠΑ και η Εθνική Πύλη Αναπηρίας θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία
«Τα Ψηφιακά ΚΕΠΑ και η Εθνική Πύλη Αναπηρίας έρχονται να βελτιώσουν στην πράξη την καθημερινότητα χιλιάδων ατόμων με αναπηρία» δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας μεταρρύθμισης.
Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ήταν συνυφασμένα με την ταλαιπωρία, την αγανάκτηση και τις καθυστερήσεις στην έκδοση των αποφάσεων πιστοποίησης.
«Η Δημόσια Διοίκηση εξαντλούσε διαχρονικά τη γραφειοκρατική της εμμονή πάνω στους πλέον ευάλωτους συμπολίτες μας. Έβρισκε χίλιους δύο τρόπους να ταλαιπωρεί εκείνους τους πολίτες που κανονικά θα έπρεπε να υποστηρίζει με κάθε τρόπο και κάθε φορά που είχαν ανάγκη την πιστοποίηση της αναπηρίας τους» σημείωσε ο υπουργός Εργασίας και τόνισε ότι, «μπροστά σε αυτόν τον παραλογισμό, «δεν μπορούσαμε να μείνουμε αδρανείς. Γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή που ήρθα στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θέλησα να εστιάσω στο πώς οι συμπολίτες μας με αναπηρία θα μπορέσουν να δουν εμπράκτως την καθημερινότητα και τη σχέση τους με τον ΕΦΚΑ, τον ΟΠΕΚΑ και τα ΚΕΠΑ, να βελτιώνεται» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις