Αυτοκίνητο: «Δημιουργική λογιστική» στον υπολογισμό των ρύπων
Οι εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης είναι πολύ ψηλότερες από ό,τι υποστηρίζουν οι κατασκευαστές, δείχνει ευρωπαϊκή έκθεση.
Οι εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο είναι κατά μέσο όρο 50% υψηλότερες από αυτές που αναφέρουν επίσημα οι αυτοκινητοβιομηχανίες, δείχνει έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E).
Σύμφωνα με την ανάλυση της T&E, η Huyndai-Kia ξεπερνά κατά 116% από τις αναφερόμενες τιμές, ενώ η BMW κατά 91%. Ακολουθεί η Toyota με 69%, η Mercedes με 62%, η συνεργασία Renault-Nissan-Mitsubishi με 61% και η Volkswagen με 58%.
Διαβάστε επίσης: Κυψέλες υδρογόνου προσπερνούν τους ντιζελοκινητήρες σε οικονομία
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο σύνολό τους επικρίνονται στην έκθεση ότι χρησιμοποιούν επιλεκτικά δεδομένα για να φτάσουν σε χαμηλότερα επίπεδα ποσοστό εκπομπών. Για παράδειγμα, η Toyota βασίζει υπολογίζει τις μέσες εκπομπές ρύπων για 100.000 χιλιόμετρα, ενώ οι περισσότερες εταιρείες βασίζονται σε ιδανικές συνθήκες οδήγησης, που στην πραγματικότητα δεν είναι εφικτές.
Σύντομα πάντως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κληθούν να προσγειωθούν στην πραγματικότητα: μέσα στο 2023 αναμένεται να καταστεί υποχρεωτική η γνωστοποίηση των εκπομπών ρύπων για όλο το χρονικό διάστημα που το αυτοκίνητο θα βρίσκεται σε κίνηση, κάτι που θα αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάξουν τρόπο υπολογισμούς και να μειώσουν περαιτέρω τους ρύπους.
«Για να είναι αποτελεσματικές οι πράσινες επενδύσεις, χρειαζόμαστε ακριβή δεδομένα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να ρίξουν τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων τους κατά το διάστημα που τα αυτοκίνητα βρίσκονται σε κίνηση» αναφέρει ο διευθυντής βιώσιμων οικονομικών της T&E Λούκα Μπονακόρσι,.
«Σύμφωνα με επίσημες έρευνες κάθε ευρώ που επενδύεται σε μια εταιρεία αυτοκινήτων χρηματοδοτεί ουσιαστικά την ίδια ποσότητα άνθρακα με ένα ευρώ σε μια εταιρεία πετρελαίου».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις