Ομάδες σε αναβρασμό
πτωτική πορεία της Mercedes και το γεγονός ότι η υπερπρωταθλήτρια ομάδα στη Formula 1 φέτος έχει βγει… εκτός κάδρου για τη διεκδίκηση ενός πρωταθλήματος, αποτελεί μάλλον κίνητρο για τον 37χρονο Λιούις Χάμιλτον ώστε να επαναφέρει το «σπίτι» του, όπως το έχει ονομάσει και στο παρελθόν σε τροχιά νικών. Ο βρετανός πιλότος μπορεί φέτος να μην […]
- Η ιστορία του αέναου ομολόγου που εδώ και 400 χρόνια πληρώνει τον τόκο
- Τρόμος στην Ξάνθη το βράδυ των Χριστουγέννων - Μπούκαραν σε σπίτι με όπλο και άρπαξαν χρήματα και λίρες
- Πώς θα τα πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας χωρίς πρόστιμο - Έως τις 31 Δεκεμβρίου η προθεσμία
- Σε λειτουργία το πιο «απότομο» τελεφερίκ στην Ελβετία - Κόβει την ανάσα
πτωτική πορεία της Mercedes και το γεγονός ότι η υπερπρωταθλήτρια ομάδα στη Formula 1 φέτος έχει βγει… εκτός κάδρου για τη διεκδίκηση ενός πρωταθλήματος, αποτελεί μάλλον κίνητρο για τον 37χρονο Λιούις Χάμιλτον ώστε να επαναφέρει το «σπίτι» του, όπως το έχει ονομάσει και στο παρελθόν σε τροχιά νικών.
Ο βρετανός πιλότος μπορεί φέτος να μην κατάφερε να διεκδικήσει τον όγδοο τίτλο του, όμως, το 2023, ευελπιστεί ότι τα λάθη και οι τεχνικές «ατασθαλίες» θα εξαλειφθούν και θα επανέλθει δριμύτερο με γνώμονα την πρωτιά και την πιο συχνή του παρουσία στα βάθρα – που τόσο πολύ του έλειψαν.
Ο Χάμιλτον δηλώνει παρών για το επόμενο καλεντάρι, όμως οι απώλειες, οι μεταγραφές και τα… παζάρια καλά κρατούν αυτή την περίοδο που παραδοσιακά αρχίζουν οι αλλαγές στα μονοθέσια με νέους πιλότους, παραιτήσεις, απολύσεις και θριαμβευτικές μεταγραφές. Ηδη, ένας μέτριος σε απόδοση πιλότος, ο Νικόλα Λατίφι, όπως ανακοίνωσε η ομάδα του η Williams, θα διακόψει τη συνεργασία του στα τέλη του έτους.
Ο καναδός πιλότος είναι 27 ετών, έχει λάβει μέρος σε 55 γκραν πρι, όμως οι «φτωχοί» επτά βαθμοί δεν του έδωσαν τα πολύτιμα αβαντάζ ώστε να κερδίσει ένα νέο συμβόλαιο με την ομάδα του. Οπότε, η Williams παραμένει ζωντανή, έχοντας «κλειδωμένο» μόνο έναν οδηγό για το 2023, τον αποδοτικό Αλμπον, ενώ χωρίς να κωλυσιεργεί έχει ήδη ξεκινήσει να κάνει ραντεβού με νέους οδηγούς που θα αντικαταστήσουν τον Λατίφι.
Ανεργος ο Ρικιάρντο
Αλλά και η McLaren αναμένεται να πάρει διαζύγιο από τον Ντανιέλ Ρικιάρντο, για το επόμενο πρωτάθλημα. Η βρετανική ομάδα… έσπασε το συμβόλαιο με τον 33χρονο Αυστραλό, ώστε να τοποθετήσει από του χρόνου κιόλας τον Οσκαρ Πιάστρι δίπλα στον Λάντο Νόρις. Προς το παρόν, ο Ντανιέλ Ρικιάρντο θα είναι, από του χρόνου, και τυπικά άνεργος. Ο Πιερ Γκασλί το πιθανότερο είναι να βρίσκεται από του χρόνου με τα μονοθέσια της Alpine ή εναλλακτικά στον Νικ ντε Βρις έπειτα από το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Ολλανδού στο GP Ιταλίας με τη Williams.
Πάντως, η Alpha Tauri δείχνει να είναι «περιέργως» ικανοποιημένη από την απόδοση του Γιόκι Τσουνόντα, μιας και προσφάτως ανακοίνωσε επίσημα την ανανέωση του συμβολαίου του ιάπωνα οδηγού, ώστε να οδηγήσει και τρίτη χρονιά μαζί τους στη Formula 1. Σε αριθμούς, ο Τσουνόντα έχει συλλέξει, μετά βίας, μόλις 11… νωχελικούς βαθμούς, τη στιγμή που πέρσι είχε 32, παρά την απειρία του.
Σιγκαπούρη, το ειδυλλιακό γκραν πρι
Τα μάτια όλων, όμως, αύριο θα είναι στραμμένα στο γκραν πρι Σιγκαπούρης. Στο ειδυλλιακό γκραν πρι – που στη συνέχεια διεξάγεται υπό το φως των προβολέων – είναι ιδιαίτερα επίπονο για τους οδηγούς, μιας και η ζέστη αλλά και τα υψηλά επίπεδα υγρασίας θα δυσκολέψουν το έργο των πιλότων.
Μάλιστα, είναι άξιο αναφοράς το γεγονός ότι οι πιλότοι για να συνηθίσουν την υγρασία στη συγκεκριμένη πίστα, επισκέπτονταν την περασμένη εβδομάδα, σε καθημερινή βάση, σάουνες, ώστε να συνηθίσουν το περιβάλλον που τους περιμένει αύριο!
Ο πρωτοπόρος του φετινού πρωταθλήματος, Μαξ Φερστάπεν, θα προσπαθήσει να πετύχει μια ακόμη νίκη. Αν αυτό συμβεί – και εφόσον οι αντίπαλοί του βγουν εκτός τριάδας – τότε, ο Ολλανδός κλειδώνει και μαθηματικά ένα νέο τίτλο – τον δεύτερο της καριέρα του.
Τέλος οι ηλεκτρικές κουβέρτες
Στις πιο σημαντικές αλλαγές, που προβληματίζουν τους οδηγούς το τελευταίο διάστημα, είναι η κατάργηση των ηλεκτρικών κουβερτών, που προθερμαίνουν τα ελαστικά, πριν από την εκκίνηση και στα πιτ στοπ (ευεργετικός κανόνας ώστε να αποδίδουν τα ελαστικά από τα πρώτα μέτρα). Τέλος, λοιπόν, οι ηλεκτρικές κουβέρτες για τα ελαστικά των μονοθεσίων από το 2024.
Η κατάργηση θα συμβεί σταδιακά, μιας και φέτος, το ανώτατο όριο προθέρμανσης έπεσε στους 70 βαθμούς Κελσίου – από 100 που ήταν το 2021 – ενώ για το 2023 η μέγιστη θερμοκρασία προθέρμανσης στις επιφάνειες των εμπρός και πίσω ελαστικών θα πέσει στους 50°C.
Παρόλο που οδηγοί διαμαρτύρονται για χαμηλή πρόσφυση κατά την αλλαγή των ελαστικών στα πιτ στοπ, η FIA δείχνει να μην υποχωρεί στην απόφασή της και αλλάζει μια παραδοσιακή συνήθεια, που εφαρμόζεται εδώ και πολλά, πολλά χρόνια από τις ομάδες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις