Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Maserati GranTurismo: Υπερπλήρης επιλογών

Maserati GranTurismo: Υπερπλήρης επιλογών

Η νέα γενιά της GranTurismo αποκαλύφθηκε περιλαμβάνοντας στις επιλογές της δύο V6 και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη που εγκαινιάζει μια νέα εποχή

Αποκαλυπτήρια για τη νέα γενιά της GranTurismo η οποία, πιστή στην υπόσχεσή της, θα είναι διαθέσιμη εξαρχής σε δύο V6 και μία ηλεκτροκίνητη έκδοση η οποία θα αποτελέσει την αρχή για την νέα εποχή ηλεκτροκίνησης για την φίρμα της Modena όσο και για το μοντέλο αυτό καθ΄αυτό.

Αφετηρία τόσο για τις συμβατικές όσο και την ηλεκτροκίνητη έκδοση αποτελεί μια νέα πλατφόρμα η οποία είναι συμβατή τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και με ηλεκτρική τεχνολογία, φροντίζοντας, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών όπως το αλουμίνιο και το μαγνήσιο που στην περίπτωση των συμβατικών εκδόσεων συμβάλλουν στον περιορισμό του βάρους σε 1.795 κιλά.

Στην περίπτωση των V6 εκδόσεων, επίκεντρο αποτελεί ο ήδη γνωστός από το supercar της Maserati, ΜC20, V6 Nettuno των 3,0 λίτρων. Βέβαια στην περίπτωση της GranTurismo χρησιμοποιούνται δύο εκδοχές του με χαμηλότερη ισχύ από το supercar της ιταλικής φίρμας με απόδοση 630 ίππων.

Ειδικότερα, η GranTurismo θα προσφέρεται σε δύο εκδοχές ισχύος 490 και 550 ίππων οι οποίες θα εφοδιάζουν τις εκδόσεις Modena και Trofeo αντίστοιχα, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης.

Σε επίπεδο επιδόσεων η έκδοση Modena των 490 ίππων και των 600 Nm ροπής, υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της προσδιορίζεται σε 300 χλμ./ώρα.

Η ισχυρότερη έκδοση Trofeo των 550 ίππων και των 650 Nm καθιστά εφικτή τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται σε 330 χλμ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αμφότερες τις περιπτώσεις, ο κινητήρας V6 επωφελείται από σύστημα αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται η συνδρομής αλλά, και τεχνολογία που βελτιστοποιεί τη διαδικασία καύσης με προέλευση τον μηχανοκίνητο αθλητισμό η οποία αναμένεται να προσφέρει αυξημένη αποδοτικότητα, αν και προς το παρόν, η ιταλική φίρμα δεν δίνει στη δημοσιότητα τα μεγέθη κατανάλωσης ισχύος και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Βέβαια ο τίτλος της αποδοτικότερης από κάθε άποψη έκδοσης, ανήκει αυτοδικαίως στην ηλεκτροκίνητη παραλλαγή του μοντέλου η οποία προσθέτει στην ονομασία του τα διακριτικά Folgore και, αρχικά τουλάχιστον, συνδυαστική ισχύ 760 ίππων και 1.350 Νm ροπής.

Την τριπλέτα των ηλεκτρικών μοτέρ τροφοδοτεί μια μπαταρία με χωρητικότητα 92,5 kWh εκ των οποίων οι 83 kWh είναι αξιοποιήσιμες, προσφέροντας αυτονομία 450 χλμ. ενώ να Οι συστοιχίες ιόντων λιθίου συνοδεύονται από κύκλωμα 800 Volt το οποίο επιτρέπει την φόρτιση με 270 kW κάτι που μεταφράζεται σε αναπλήρωση της ενέργειας που απαιτείται για διαδρομή 100 χλμ. σε μόλις πέντε λεπτά. Το κύκλωμα συνδυάζεται και από ευφυές σύστημα το οποίο αναλαμβάνει να προετοιμάζει τις μπαταρίες, εξασφαλίζοντας τις ιδανικές συνθήκες για τη  διαδικασία φόρτισης.

Αν και η έκδοση Folgore έχει αυξημένο βάρος (2.260 κιλά) σε σχέση με τις V6 η επιπλέον ισχύς και η αμεσότητα στην απόδοση ροπής, καθιστά εφικτή την δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 318 χλμ.

Ανεξαρτήτως κινητήριου συνόλου, η ανάρτηση της GranTurismo αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκει το σύστημα αερανάρτησης με αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Στην περίπτωση της έκδοσης Modena η εικόνα  συμπληρώνεται από ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και στην Trofeo από  ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

Το σύστημα πέδησης φέρει την υπογραφή της Brembo και αποτελείται από δισκόφρενα 380 χιλ. μπροστά και 350 χιλ. πίσω σε συνδυασμό με εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα και για τις τρεις εκδόσεις. Βέβαια στην περίπτωση της ηλεκτροκίνητης έκδοσης πλέον στη διαδικασία πέδησης συμβάλει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο προσφέρει τέσσερες διαβαθμίσεις οι οποίες είναι επιλέξιμες μέσω των paddles στο τιμόνι.

Κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων αποτελούν τα προγράμματα προγράμματα οδήγησης Comfort, GT, Sport και Corsa που αναλόγως τις απαιτήσεις του οδηγού διαμορφώνουν τις παραμέτρους του συστήματος μετάδοσης, της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης αλλά και τον ήχο της εξάτμισης. Αντί του προγράμματος Comfort, η ηλεκτροκίνητη έκδοση διαθέτει το πρόγραμμα GranTurismo αλλά και ένα ακόμα με την ονομασία Max Range το οποίο μεγιστοποιεί την παρέμβαση του συστήματος ανάκτησης, περιορίζει την μέγιστη ταχύτητα σε 130 χλμ./ώρα, αλλά και τη λειτουργία του κλιματισμού ενώ μειώνει την απόκριση του δεξιού πεντάλ προς όφελος της εξοικονόμησης ενέργειας.

Επίσης, αναμενόμενα στην περίπτωση της ηλεκτροκίνητης έκδοσης ο ήχος που παράγεται είναι τεχνητός και σύμφωνα με τις συστάσεις της ιταλικής φίρμας αποτελεί μια μείξη του παραδοσιακού V8 και του φυσικού ήχου των ηλεκτροκινητήρων προς όφελος μιας πιο συμμετοχικής εμπειρίας.

Η Maserati δεν έχει δώσει στη δώσει στη δημοσιότητα από τον εσωτερικό κόσμο της νέας GranTurismo όπου θα κυριαρχούν μια κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών η οποία συνδυάζεται με μια μικρότερη 8,8 ιντσών χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα. Στο οπτικό πεδίο του οδηγού θα παρεπιδημεί ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,2 ιντσών αλλά και head-up display.

Στις λειτουργίες του infotainment συμπεριλαμβάνεται ψηφιακός βοηθός ο οποίος ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών ενώ το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης επιδέχεται Over-The-Air Updates και ενσωματώνει λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto.

Στην περίπτωση της ηλεκτροκίνητης έκδοσης το σύστημα πλοήγησης ενσωματώνει δύο επιπλέον λειτουργίες EV Routing 2.0 και Dynamic Range Mapping 2.0 οι οποίες αποσκοπούν να συνδράμουν τον οδηγό να αξιοποιήσει καλύτερα τη διαθέσιμη αυτονομία αλλά και να ενημερώνεται real-time για την διαθέσιμη ενέργεια βάσει του τρόπου που οδηγεί. Να σημειωθεί ότι η έκδοση Folgore αξιώνει και τον παράδοξο τίτλο της χαμηλότερης θέσης οδήγησης για ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάρη στη διάταξη αλλά και την συνολική σχεδίαση του μοντέλου.

Αναμενόμενα, η ηλεκτροκίνητη έκδοση διαθέτει επίσης και διαφορετικές επενδύσεις που εστιάζουν στη βιωσιμότητα των υλικών που αξιοποιούνται ενώ στον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ανεξαρτήτως συνόλου, περιλαμβάνεται ψηφιακός καθρέφτης.

Τις προδιαγραφές της GranTurismo συμπληρώνει μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ενεργό cruise control με σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομη πέδηση και κατά την οπισθοπορεία, σύστημα περιμετρικής θέασης αλλά και σύστημα δυναμικής, 3D απεικόνισης του περιβάλλοντος.

Επίσης πιστή στην κατηγορία όπου ανήκει η GranTurismo διαθέτει τέσσερα καθισματα στο εσωτερικό της καθώς και ένα πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 310 λίτρων.

Must in

Κύριε Λανουά πως το λένε στα γαλλικά; Ποτέ ξανά τον Ολυμπιακό, Παπαπέτρου και Τσέτσιλας (vid)

Όσα συνέβησαν απόψε στο Φάληρο με VAR (Παπαπέτρου) και AVAR (Τσέτσιλας) δημιουργούν δεδικασμένο. Και…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο