Tesla: Καταργούνται οι αισθητήρες υπερήχων, χάνεται η λειτουργία αυτόματης στάθμευσης
Το φιλόδοξο σχέδιο «Tesla Vision» δεν προβλέπει κανένα αισθητήρα εκτός από τις κάμερες.
Επιμένοντας στην ανορθόδοξη απόφαση να χρησιμοποιεί αποκλειστικά κάμερες για τις λειτουργίες υποβοηθούμενης και αυτόνομης οδήγησης, η Tesla ανακοίνωσε ότι καταργεί τους 12 αισθητήρες υπερήχων στους προφυλακτήρες.
Οι αισθητήρες αυτοί γενικά χρησιμεύουν για την ανίχνευση κοντινών αντικειμένων όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα.
Όπως επισήμανε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, τα οχήματα που θα παράγονται στο εξής χωρίς τους αισθητήρες προσωρινά δεν θα υποστηρίζουν τις λειτουργίες αυτόματης στάθμευσης και κλήσης του οχήματος από το app της Tesla.
Διαβάστε επίσης: Ο Έλον Μασκ επαναφέρει την πρόταση εξαγοράς του Twitter
Οι λειτουργίες αυτές θα καταστούν ξανά διαθέσιμες με ενημέρωση λογισμικού τελειοποιηθεί το σύστημα που χρησιμοποιεί μόνο κάμερες, διαβεβαίωσε η εταιρεία του Έλον Μασκ.
Η αλλαγή θα ισχύσει από αυτό τον μήνα για τα μοντέλα Model 3 και Model Y που παράγονται για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και την Ταϊβάν. Από το 2023 θα ισχύει και για τα Model S και Model X.
Η ανακοίνωση έρχεται μετά την περυσινή απόφαση της Tesla να καταργήσει τους αισθητήρες ραντάρ, εν μέσω παγκόσμιας έλλειψης τσιπ, και να παρουσιάσει το σχέδιο Tesla Vision, το οποίο δεν προβλέπει κανένα αισθητήρα εκτός από τις κάμερες.
Η προσέγγιση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις πρακτικές άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με όλο και περισσότερους αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων LIDAR που ο Έλον Μασκ έχει απορρίψει ως υπερβολικά ακριβά.
Διαβάστε επίσης: Τα συστήματα ανίχνευσης πεζών πασχίζουν να δουν στο σκοτάδι
Από οικονομική άποψη, η κατάργηση των αισθητήρων δεν φαίνεται να προσφέρει σημαντικό κέρδος για την Tesla, δήλωσε στο Reuters ο Σαμ Αμπιουλσάμιντ, αναλυτής της Guidehouse Insights. «Θα γλιτώσουν μερικά δολάρια, είναι πολύ φτηνά εξαρτήματα» είπε. «Θα γλιτώσουν επίσης μερικά τσιπ».
«Μένει να δούμε αν θα είναι ‘δύο βήματα μπροστά και ένα πίσω, ή το ανάποδο» σχολίασε ο Ρατζ Ράτζκουμαρ, καθηγητής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Κάρνεγκι Μέλλον.
«Το ερώτημα είναι πόσο καλά βλέπουν οι κάμερες τα κοντινά αυτοκίνητα, κάτι που ορισμένες φορές είναι περιορισμένο» είπε ο Φίλιπ Κούπμαν, επίσης καθηγητής του Κάρνεγκι Μέλον.Η
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις