Mercedes-Benz A-Class: Ανανέωση εφ΄όλης της ύλης
Ήπια υβριδική τεχνολογία, αναβαθμισμένο MBUX, στοχευμένες αισθητικές παρεμβάσεις καθώς και προσθήκες σε εξοπλισμό όσο σε θέαμα το οποίο υπηρετούν οι κορυφαίες εκδόσεις με την φροντίδα της AMG
Η Mercedes-Benz αποκαλύπτει την ανανεωμένη εκδοχή της A-Class η οποία αφήνει κατά μέρος το θέαμα εστιάζοντας στα ουσιώδη με δεδομένο και ότι το πρώτο παρέχεται σε άφθονες δόσεις από τις εξίσου ανανεωμένες εκδόσεις Α 35 και Α 45.
Η σημαντικότερη αλλαγή προκύπτει από την προσθήκη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σε όλες τις βενζινοκίνητες εκδόσεις πλην της κορυφαίας Α 45 ΑΜG. Εξίσου σημαντικές βελτιώσεις έχουν υλοποιηθεί και στις plug-in υβριδικές εκδόσεις οι οποίες ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα και το περιβαλλοντικό προφίλ του μικρότερου μοντέλου της γερμανικής φίρμας.
Η Mercedes-Benz δεν θα μπορούσε βέβαια να αφήσει τις παραπάνω αλλαγές χωρίς οπτικό όσο και ψηφιακό αντίκρισμα, με την γκάμα της A-Class να υιοθετεί και τις απαραίτητες αισθητικές αναβαθμίσεις καθώς και την τελευταία εκδοχή του MBUX.
Ξεκινώντας από την αναβαθμισμένη εμφάνιση, στις αλλαγές περιλαμβάνεται ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας ο οποίος συνδυάζεται με νέα κεντρική όσο και κατώτερη γρίλια αλλά και ένα νέο καπό με δύο χαρακτηριστικά νεύρα που ενισχύουν τον δυναμισμό των εκδόσεων της A-Class ανεξαρτήτως έκδοσης αμαξώματος η ισχύος. Στο πίσω τμήμα διακρίνονται ο ανασχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης και το οριζόντιο φως φρένου ενώ την εικόνα συμπληρώνουν νέου σχεδιασμού τροχοί 19 ιντσών.
Το εσωτερικό υποδέχεται την τελευταία βελτιωμένη εκδοχή του MBUX (Mercedes-Benz User Experience το οποίο εξακολουθεί να φιλοξενείται σε δύο οθόνες των 7,0 και 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων όσο και για το infotainment ή προαιρετικά 10,25 ιντσών και για τις οθόνες.
Ανάμεσα στις νέες δυνατότητες του MBUX συγκαταλέγεται μια ευρύτερη γκάμα επιλογών για την διαμόρφωση των οθονών καθώς ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε Classic, Sport και Discreet τα οποία, προσφέρουν μια ψηφιακή εμπειρία και πληροφόρηση που να ταιριάζει στο εκάστοτε στυλ οδήγησης και στην προτιμήσεις του οδηγού.
Το ΜΒUX επωφελείται από μια νέα έκδοση του ψηφιακού βοηθού η οποία υπόσχεται πιο αποτελεσματική αναγνώριση των φωνητικών εντολών και αυξημένες ικανότητες εκμάθησης. Το ψηφιακό οπλοστάσιο συμπληρώνεται από την παρουσία Apple CarPlay και Android Auto ενώ προστίθεται μια ακόμα θύρα USB-C αλλά και σύστημα αναγνώρισης δακτυλικού αποτυπώματος.
Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης καθώς το πακέτο Driver Assistance Package, ελέγχει πλέον ενεργά την παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορίας, παρεμβαίνοντας στο τιμόνι εφόσον εντοπίσει εκτροπή από αυτήν.
Επιπλέον, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Parking Package εμπλουτίζεται με κάμερα περιμετρικής θέασης με 3D απεικόνιση.
Η σημαντικότερη προσθήκη προκύπτει από την γκάμα κινητήρων καθώς όλες οι εκδόσεις βενζίνης 1,3 και 2,0 λίτρων της ανανεωμένης A-Class συνδυάζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt. Το σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας εκτός από την εξοικονόμηση ενέργειας, συνεισφέρει και με 14 ίππους επιπλέον οι οποίοι υπόσχονται να λειτουργούν επικουρικά στην εκκίνηση.
Αφετηρία για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις εξακολουθεί να αποτελεί η mild hybrid πλέον A 180 η οποία συνδυάζει τον turbo κινητήρα του 1,3 λίτρου με το παραπάνω κύκλωμα των 48 Volt, αποδίδoντας 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Ο ίδιος κινητήρας είναι διαθέσιμος και σε εκδοχή 163 ίππων στην έκδοση Α 200. Η A 200 δίνει την σκυτάλη στη δίλιτρη έκδοση Α 220 με απόδοση 190 ίππους και 300 Nm ροπής η οποία συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης. Το ίδιο ισχύει και για την A 250 που αποδίδει 224 ίππους και 350 Nm ροπής και υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα.
Παρά την έμφαση στην υβριδική τεχνολογία και στην αποδοτικότητα η A-Class δεν απεμπολεί το δικαίωμα στους diesel κινητήρες, ούσα διαθέσιμη σε τρεις αντίστοιχες επιλογές με δίλιτρο diesel μοτέρ σε εκδοχές ισχύος 116, 150 και 190 ίππων.
Σημαντικές βελτιώσεις επιφυλάσσουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της A-Class, A 250 e οι οποίες επωφελούνται από περισσότερη ισχύ η οποία αυξάνεται σε 163 ίππους και 270 Nm ροπής με αποτέλεσμα την μείωση του χρόνου επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα για την hatchback έκδοση.
Ακόμα σημαντικότερη ωστόσο η βελτίωση στην αποδοτικότητα των plug-in υβριδικών εκδόσεων καθώς με την συνδρομή μιας μπαταρίας 15,6 kWh η ηλεκτρική αυτονομία αυξάνεται έως και κατά 82 χλμ. μειώνοντας ταυτόχρονα τα μεγέθη κατανάλωσης και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ξεκινούν από 0,8 λίτρο/100 χλμ. και τα 17 γρ./χλμ. Να σημειωθεί ότι η διαδικασία φόρτισης πραγματοποιείται πλέον με την συνδρομή ενός φορτιστή 11 kW αν και δεν υπάρχουν αλλαγές στον χρόνο φόρτισης ο οποίος σε υπόσχεται την αναπλήρωση του 80% της ενέργειας σε 25 λεπτά.
Στην περίπτωση των κορυφαίων εκδόσεων οι παραπάνω αλλαγές σε εμφάνιση αλλά και ψηφιακό εξοπλισμό μεταφέρονται εξίσου και στις A 45 και A 35 με τη διαφορα ότι στην περίπτωση των εκδόσεων AMG τα αποτελέσματα είναι σαφώς πιο πληθωρικά σε επίπεδο εμφάνισης αλλά και εξοπλισμού.
Ξεκινώντας από την πιο ακραία έκδοση A 45 S, η γερμανική φίρμα εμπλουτίζει τις επιλογές της με μια νέα ειδική περιορισμένη έκδοση ονόματι AMG Street Style Edition. Η νέα έκδοση διατίθεται αποκλειστικά στην γκρι απόχρωση Grey Magno η οποία συνδυάζεται με πορτοκαλί στοιχεία εντός και εκτός. Πλην της νέας πολεμικής απόχρωσης η Street Style η νέα έκδοση διαθέτει ως standard το Aerodynamic Package το οποίο προσθέτει στην εξίσωση ένα νέο σετ αεροδυναμικών βοηθημάτων που καθιστούν την εμφάνισή της ακόμα πιο απειλητική.
Οι ευρείας παραγωγής εκδόσεις των A 35 και A 45 ΑΜG επωφελούνται ως standard πλέον από τα σπορ τιμόνι και καθίσματα που αποτελούν μέρος του πακέτου AMG Performance.
Η σημαντικότερη αλλαγή ωστόσο αφορά την A 35 η οποία εναρμονίζεται στο ήπιο υβριδικό μοτίβο των «απλών» βενζινοκίνητων εκδόσεων, προσθέτοντας στον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα το παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt.
To σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, αν και όπως ισχύει και για τις συμβατικές εκδόσεις δεν μεταβάλλει την απόδοση του κινητήρα η οποία παραμένει ανέπαφη στους 306 ίππους και 400 Nm ροπής, λειτουργεί κατά τον ίδιο τρόπο συμβάλλοντας στην εκκίνηση και στους ελιγμούς στάθμευσης, καθώς συνεισφέρει με 14 ίππους.
Αμετάβλητο παραμένει το σύνολο της A 45 το οποίο εξακολουθεί να αποδίδει 421 ίππους και 500 Nm ροπής εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 270 χλμ./ώρα, μεγέθη που εν συνόλω την τοποθετούν στην κορυφή του είδους των hot-hatch.
- Κλιματική αλλαγή: «Απολύτως απαραίτητο να δράσουμε τώρα για να αποφύγουμε την καταστροφή», λέει ο ΟΗΕ
- Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (8/11): Πού θα δείτε το Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός
- Αυστραλία: Εξερράγη μηχανή κατά τη διάρκεια απογείωσης – Το αεροσκάφος έκανε αναγκαστική προσγείωση
- Johnson & Johnson στην Ελλάδα: 50 χρόνια καινοτομίας στην υγειονομική περίθαλψη
- Κασσελάκης: Αν είμαι υποψήφιος εκλέγομαι από τον 1ο γύρο – Δεν πρόκειται να μείνω σε αντιδημοκρατικό κόμμα
- Α. Τζιτζικώστας: Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες κράτησαν όρθια την κοινωνία