Στην τελική ευθεία το ηλεκτροκίνητο Tesla Semi
Το πολυαναμενόμενο αμιγώς ηλεκτροκίνητο φορτηγό που η Tesla παρουσίασε το 2017 μπήκε στις γραμμές παραγωγής της αμερικανικής φίρμας με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν την 1η Δεκεμβρίου
Μετά από πάμπολλες καθυστερήσεις και πισωγυρίσματα που οφείλονταν σε διάφορες ελλείψεις ο Elon Musk, ανακοίνωσε μέσω social media, την έναρξη παραγωγής του αμιγώς ηλεκτροκίνητου φορτηγού της Tesla, Semi. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Tesla, οι πρώτες μονάδες παραγωγής του Semi θα παραδοθούν την 1η Δεκεμβρίου στην PepsiCo η οποία ήταν από τις πρώτες εταιρείες που έσπευσαν να υποβάλουν παραγγελίες για το ηλεκτρικό φορτηγό.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, το Semi υιοθετεί ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύνολο με την Tesla να φιλοδοξεί να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των βαρέων οχημάτων, υποσχόμενη μεταφορικές δυνατότητες αντίστοιχες των συμβατικών εκπροσώπων του είδους αλλά καλύτερες επιδόσεις και επιταχύνσεις.
Ειδικότερα, βάσει των όσων έχει ανακοινώσει η Tesla, το Semi υπόσχεται επιτάχυνση από 0-96 χλμ./ώρα σε 5,0 δευτερόλεπτα χωρίς φορτίο. Με φορτίο –και με το μεικτό βάρος σε αυτήν την περίπτωση να φτάνει έως και τους 36 τόνους- το παραπάνω sprint όπως είναι φυσικό απαιτεί 20 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι με κλίση 5%, το Semi μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα που υπερβαίνει οριακά τα 100 χλμ./ώρα όταν τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα φορτηγά ξεπερνούν μετά βίας τα 70 χλμ./ώρα.
Επίσης, χάρη στο εντυπωσιακό για το είδος αεροδυναμικό συντελεστή του 0.36 το Semi υπόσχεται αυτονομία 805 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 96 χλμ./ώρα και πλήρες φορτίου.
Σε όρους φόρτισης, η αναπλήρωση της ενέργειας που απαιτείται για διαδρομές 644 χλμ. απαιτεί μόλις μισή ώρα με την συνδρομή των megachargers της Tesla.
To Semi αξιοποιεί τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ που τοποθετούνται σε κάθε ένα από τους πίσω τροχούς ενώ όλοι οι τροχοί συνδυάζονται με πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση που υπόσχεται σαφώς περισσότερη σε σχέση με τους συμβατικούς εκπροσώπους του είδους.
Αναμενόμενα, βάσει των συνήθων προτύπων της Tesla, το Semi διαθέτει μια υπερσύγχρονη καμπίνα η οποία επωφελείται από δύο οθόνες ένθεν και ένθεν του τιμονιού για περισσότερη ασφάλεια και αποτελεσματικότερη επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου. Επίσης, δεδομένης της απουσίας κινητήρα εσωτερικής καύσης και όσων αυτός απαιτεί υπάρχει ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος στο μπροστινό τμήμα.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον εξοπλισμό ασφαλείας καθώς εκτός από τις οθόνες στην καμπίνα που τροφοδοτούνται με εικόνα από κάμερες, το Semi διαθέτει σύστημα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας καθώς προειδοποίησης για ενδεχόμενο ατύχημα.
Να σημειωθεί ότι στις δικλείδες ασφαλείας του Semi συγκαταλέγεται και η δυνατότητα να κινηθεί με τη συνδρομή μόνο των δύο από τα τέσσερα μοτέρ σε περίπτωση που υπάρξει κάποια βλάβη.
- Παναθηναϊκός – Άρης 126-74: Ισοπεδωτικοί οι «πράσινοι» κόντρα σε 8 παίκτες
- Τέσσερις κόκκινες κάρτες, ο Ζίνι, οι «δανεικοί» και 4+1 νίκες στο γκολ: Η επανάληψη στα ματς του Παναθηναϊκού, έγινε… συνήθεια (vids)
- Σερβία: Διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς και της αδιαφάνειας στον κρατικό μηχανισμό
- Σε επιφυλακή η Ελλάδα μετά τη σοκαριστική επίθεση στο Μαγδεμβούργο – Τα μέτρα που λαμβάνει
- ΑΕΚ – Λεβαδειακός: Οι σπουδαίες επεμβάσεις του Γκαραβέλη στο πρώτο ημίχρονο στην «OPAP Arena» (vids)
- Ο πόλεμος στις στέπες της Ουκρανίας, μπορεί να λήξει στα παγωμένα νερά στην Αρκτική