Λαμπερές επιδόσεις για τα luxury brands στην Ελλάδα
Τι πούλησαν Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Dior, Prada, Lalaounis, Swatch και Καλογήρου
Γράφει η Ξανθή Γούναρη
Τι και αν ο πληθωρισμός κάνει δυσκολότερη τη ζωή για τον περισσότερο κόσμο, οι πωλήσεις των διάσημων οίκων ειδών πολυτελείας αποδεικνύονται ανθεκτικότερες ακόμη και από εκείνες της βιομηχανίας τροφίμων.
Οι πελάτες ειδών πολυτελείας παραμένουν πιστοί στα ακριβά γούστα τους πληρώνοντας πρόθυμα για υψηλής ποιότητας παπούτσια, ρούχα, κοσμήματα, ρολόγια, αρώματα και καλλυντικά, παρά την αύξηση των τιμών, με την παγκόσμια luxury αγορά να αναμένεται να ανέβει από 388 δισ. ευρώ το 2022 σε 494 δισ. ευρώ το 2026, σύμφωνα με έρευνα της Boston Consulting Group και της Comité Colbert.
Το rebound της πολυτέλειας μετά το σοκ της πανδημίας και η ταχύτερη πορεία προς νέα πεδία δόξης αποτυπώνεται και στις επιδόσεις των ελληνικών θυγατρικών των κορυφαίων οίκων μόδας και καλλυντικών.
- Διαβάστε επίσης: Louis Vuitton: Πάμφτωχος έκανε 2 χρόνια μέχρι το Παρίσι για να χτίσει μια αυτοκρατορία
Με τη συμβολή του τουρισμού (και όχι μόνο) Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Dior, Prada και Swatch, όπως και ο οίκος κοσμημάτων Lalaounis, αλλά και η Καλογήρου που διατηρεί καταστήματα γνωστών brands, όπως Tod’s, Burberry, DKNY, Ferragamo, Philipp Plein κ.ά., είτε ξεπέρασαν τις προ covid επιδόσεις τους είτε «ισοφάρισαν» το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών.
Οι «χρυσές» επιδόσεις της Hermes Grece
Η boutique της Hermes Grece με τις διάσημες τσάντες Birkin και Kelly, τα φημισμένα μεταξωτά μαντίλια και γραβάτες, τα ακριβά αρώματα και τα δερμάτινα είδη ξεπέρασε τις επιδόσεις του 2019 εμφανίζοντας κύκλο εργασιών στα 11,03 εκατ. ευρώ, έναντι 7,63 εκατ. ευρώ το 2020 και 10,66 εκατ. ευρώ το 2019.
Το 2021 ο ελληνικός βραχίονας του γαλλικού υπερπολυτελούς brand ξεπέρασε τις επιδόσεις του 2019 εμφανίζοντας κύκλο εργασιών στα 11,03 εκατ. ευρώ, έναντι 7,63 εκατ. ευρώ το 2020 και 10,66 εκατ. ευρώ το 2019.
Την ίδια ώρα τριψήφιο ήταν το ποσοστό ανόδου στα αποτελέσματα μετά από φόρους, που ανήλθαν σε κέρδη 1,9 εκατ. ευρώ έναντι 434,8 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, (+340,16%).
Άνοδο πωλήσεων 6% «βλέπει» η Dior Hellas για εφέτος
Εάν επιτευχθεί ο στόχος της διοίκησης, με επικεφαλής τον Riccardo Mascambruno, για αύξηση του κύκλου εργασιών της Parfums Christian Dior Hellas κατά 6% το 2022, η θυγατρική του γαλλικού οίκου καλλυντικών θα προσεγγίσει τα μεγέθη που είχε το 2019.
Η Dior Parfums κατόρθωσε να αυξήσει τις καθαρές πωλήσεις της το 2021 κατά 33,12% στα 16,269 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2020 (12,221 εκατ. ευρώ).
Παρά ταύτα, η εταιρεία που διατηρεί τα μερίδια της στην ελληνική αγορά, δεν τα κατάφερε εξίσου καλά και στην κερδοφορία. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,104 εκατ. ευρώ έναντι 1,840 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ήταν επίσης μειωμένα στις 775 χιλ. ευρώ από 1,345 εκατ. ευρώ.
Το μείγμα πελατών της Prada
Οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του ιταλικού οίκου Prada το 2021 ξεπέρασαν ακόμη και το 2019, αγγίζοντας τα 3,851 εκατ. ευρώ από 1,948 εκατ. ευρώ το 2020 και 3,620 εκατ. ευρώ το 2019.
Το 2021 στο μείγμα πελατών οι εγχώριοι πελάτες συνεισέφεραν στο 55% των συνολικών πωλήσεων, ενώ ο διεθνής τουρισμός εκπροσωπείται πλέον κυρίως από Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Αραβες, καθώς οι Ασιάτες εξακολουθούσαν να απουσιάζουν.
Το luxury brand δίνει ψήφο στην ελληνική αγορά και επενδυτικά. Τον Ιούνιο του 2021 η εταιρεία αγόρασε το κτίριο που βρίσκεται το κατάστημα από την ημέρα έναρξης λειτουργίας του το 2008, στη Βουκουρεστίου 17. Το τίμημα ανήλθε σε 19 εκατ. ευρώ.
Αγοραστική έκρηξη για τη Rolex
Αυξημένη… ανοσία παρουσίασε η Rolex Hellas, καταγράφοντας αύξηση των πωλήσεών της το 2021 στα 74,9 εκατομμύρια ευρώ, από 59,49 εκατ. ευρώ το 2020 και 61,43 εκατ. ευρώ το 2019.
Μάλιστα για εφέτος αναμένει περαιτέρω αύξηση 15% με τη διαθεσιμότητα μοντέλων ρολογιών, τους τυχόν πανδημικούς περιορισμούς, τις επιπτώσεις στο κόστος αγορών καθώς και την τουριστική κίνηση να είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις εξελίξεις.
Το αποτέλεσμα μετά φόρων ήταν κερδοφόρο στα 9,60 εκατ. ευρώ από 7,20 εκατ. ευρώ το 2020.
Το μερίδιο της Rolex, αποκλειστικού εισαγωγέα των ρολογιών Rolex και Tudor στην εγχώρια αγορά, υπερέβη το 50% στη διάρκεια του 2021.
Μερικό rebound για τη Louis Vuitton
Αν και δεν «έπιασε» τις επιδόσεις του 2019, η Louis Vuitton Hellas από τα κατάστημα στην Βουκουρεστίου στο Κολωνάκι καθώς και από τα δύο εποχικά στη Μύκονο, το ένα στη Χώρα και το άλλο στο Nammos Village, είχε πωλήσεις το 2021 στα 25,6 εκατ. ευρώ, από 13,37 εκατ. ευρώ το 2020. Το 2019 ο τζίρος της θυγατρικής της μεγαλύτερης εταιρείας μόδας και οινοπνευματωδών του κόσμου, τον οίκο Moet Henessy Louis Vuitton, είχαν ανέλθει σε 35,6 εκατ. ευρώ.
Το 2021 η καθαρή κερδοφορία μετά από φόρους έφτασε τα 6,84 εκατ. ευρώ από 2,03 εκατ. ευρώ το 2020 και 9,15 εκατ. ευρώ το 2019.
Πάντως για το 2022 η Louis Vuitton αναμένει στην Ελλάδα ότι θα είναι η χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα και στα οικονομικά μεγέθη προ πανδημίας.
Double στις πωλήσεις
Ο οίκος ilias LALAoUNIS μετά από το δύσκολο 2020 επέστρεψε στην κερδοφορία, ενώ η προβλεπόμενη πορεία της εταιρείας στο τρέχον έτος (όπως προκύπτει από τα στοιχεία του α’ εξαμήνου) αναμένεται να είναι θετική κατά 84% σε σχέση με το 2021.
Tο 2021 ο κύκλος εργασιών (καθαρός) της ΗΛΙΑΣ ΛΑΛΑΟΥΝΗΣ ΓΚΡΗΚ ΓΚΟΛΝΤ ΑΒΕΕ ανήλθε σε 4,51 εκατ. ευρώ έναντι 2,21 εκατ. της προηγούμενης χρήσης, αυξημένος κατά 103,77%. Το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε κέρδη 1,02 εκατ. ευρώ από ζημιά 668 χιλ. ευρώ το 2020.
Ενισχυμένες πωλήσεις για τη Swatch
Ενισχυμένες πωλήσεις εμφανίζει η Swatch, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα δημοφιλείς μάρκες ρολογιών, όπως Swatch, Longines, Omega, Hamilton, Tissot, Rado.
Ειδικότερα, η Τhe Swatch Group Greece εμφάνισε κύκλο εργασιών 17,08 εκατ. ευρώ από 10,5 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ επέστρεψε σε κερδοφορία, με κέρδη μετά από φόρους 137 χιλ. ευρώ το 2021 από ζημιές 3 εκατ. ευρώ το 2020.
Επιστροφή στην κερδοφορία για την Καλογήρου
Κοντά στα μεγέθη του 2019 κινήθηκε ο τζίρος της Καλογήρου, εταιρεία υποδημάτων και δερμάτινων ειδών Καλογήρου, θυγατρική του ομίλου Φάις.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2021 έφθασε σε 36,77 εκατ. ευρώ έναντι 27,66 εκατ. ευρώ το 2020 και 41,01 εκατ. ευρώ το 2019. Τα κέρδη της χρήσης ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών της προηγούμενης χρήσεως ποσού 6,25 εκατ. ευρώ.
Πηγή: OT
- Λάκης Λαζόπουλος: «Τιμωρήθηκα από το σύστημα»
- LIVE: Ολυμπιακός – Μαρούσι
- Πώς ο Μασκ τίναξε τη μπάνκα των εκλογών και ανέβασε την Tesla πάνω από το 1 τρισ.
- Superman: Ιστορικό ρεκόρ για το νέο trailer με 250 εκατ. προβολές σε 24 ώρες
- «Η Μπεσίκτας είχε συμφωνήσει με τον Τζόλη αλλά…»
- Μαγδεμβούργο: Στο στόχαστρο της γερμανικής αστυνομίας τρία άτομα που χειροκροτούσαν τον μακελάρη