Αναστάτωση στα σχολεία από την αλλαγή διευθυντών μέσα στο έτος
Η θέση τους συνδέεται με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που έχει εξαγγελθεί για φέτος
- Νέο θρίλερ με την υγεία του Χαμενεΐ - Αναφορές ότι έχει πέσει σε κώμα
- Τραμπ και Ευρώπη: Πώς φτάνουν στην Αθήνα οι αλλαγές πολιτικής από τον Λευκό Οίκο
- «Θα μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα κόμμα χρήσιμο για την κοινωνία» - Πώς σχολιάζει ο Φάμελλος τις εξελίξεις στη ΝΔ
- Το Υπουργείο Εξωτερικών βάζει στόχο την «Ισότητα» – Τι περιλαμβάνει το Σχέδιο Δράσης
Σοβαρές ενστάσεις εκφράζει η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση διευθυντών και διευθυντριών των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία – δημοτικά) για την αλλαγή ηγεσίας στα σχολεία της χώρας στην μέση της σχολικής χρονιάς.
Όπως είναι γνωστό, το υπουργείο Παιδείας έχει καθυστερήσει την έναρξη των διαδικασιών ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και καθώς την έχει εξαγγείλει για την φετινή χρονιά, χρειάζεται άμεσα νέους διευθυντές στα σχολεία της χώρας. Όμως, ακόμη και η προκήρυξη για την πλήρωση των νέων θέσεων διευθυντών σχολείων δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα, καθώς η διαδικασία συνδέεται με την ολοκλήρωση της διαμόρφωσης και της σχετικής διαδικτυακής πλατφόρμας. Στους διευθυντές των σχολείων αλλά και στους νέους σχολικούς τους συμβούλους (που επίσης δεν έχουν επιλεγεί οριστικά), στηρίζεται, σύμφωνα με τον νόμο που ψηφίστηκε για το θέμα, η διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών.
Οι νέοι διευθυντές νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων θα είναι συνολικά περίπου 40.000.
Από την πλευρά της, η Ένωση των διευθυντών σχολείων διαφωνεί με την εξέλιξη της διαδικασίας αυτής μέσα στην σχολική χρονιά.
«Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας στο ενδεχόμενο να πραγματοποιηθεί αλλαγή διευθυντών και διευθυντριών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, λόγω της τεράστιας αναστάτωσης που θα επιφέρει στην εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων» τονίζουν χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι τους.
Αναφέρουν βέβαια ότι «είναι απολύτως αναγκαίο να πραγματοποιηθεί επιλογή νέων διευθυντών και διευθυντριών σχολικών μονάδων, αφού η θητεία τους έχει λήξη από τις 31 Ιουλίου 2020». Ωστόσο, «οι διαδικασίες επιλογής διευθυντών και διευθυντριών σχολικών μονάδων θα πρέπει να πραγματοποιούνται πάντα το δεύτερο τρίμηνο του έτους (Απρίλιος–Ιούνιος), και οι ίδιοι να αναλαμβάνουν υπηρεσία στις σχολικές μονάδες τους την 1η Αυγούστου, ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη και ομαλή λειτουργία τους».
«Η αλλαγή τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς- είναι πέρα και έξω από κάθε λογική, και θα οδηγήσει σε μεγάλη αναστάτωση τη λειτουργία των σχολικών μονάδων(εκπαιδευτικοί θα εγκαταλείπουν στη μέση της χρονιάς την τάξη τους για να αναλάβουν διευθυντές, διευθυντές που δε θα επιλεγούν θα πρέπει να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις με αποτέλεσμα να πρέπει να μετακινηθεί σε άλλη σχολική μονάδα ο τελευταίος τοποθετηθείς εκπαιδευτικός, αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων κ.ά. )» συνεχίσουν ακόμη οι διευθυντές σχολείων.
Και ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να δεσμευτεί άμεσα ότι «όποτε και να ολοκληρωθούν οι κρίσεις διευθυντών και διευθυντριών η τοποθέτησή τους στις σχολικές μονάδες θα πραγματοποιηθεί την 1η Αυγούστου 2023, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων».
Ατομική αξιολόγηση
Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία που έχει εξαγγελθεί θα γίνεται από τον διευθυντή και τον (νέο) σχολικό σύμβουλο. Η αξιολόγηση αφορά 180.000 εκπαιδευτικούς, ενώ θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία. Η διαδικασία θα γίνει σε δύο φάσεις: συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης και διαμορφωτική αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς. Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, θα εκτιμάται το ακαδημαϊκό του προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία (νέες τεχνολογίες, μέθοδοι συνεργατικής κ.λπ.).
Από την πλευρά τους, οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους και θα παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται, μεταξύ άλλων, με κριτήρια: το εκπαιδευτικό περιβάλλον (διαπροσωπικές σχέσεις, παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη, οργάνωση της τάξης), τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας, την αντίληψη των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών και διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας, τους διδακτικούς στόχους, τις διδακτικές επιλογές, τη διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών, την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια, τις τυπικές υποχρεώσεις, τη συμμετοχή τους στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και τα τυπικά προσόντα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις