Jeep Avenger: O διεκδικητής
Η Jeep συμπληρώνει από το Παρίσι το παζλ των προδιαγραφών του πρώτου ηλεκτροκίνητου μοντέλου της το οποίο θα τοποθετηθεί στη βάση της γκάμα της, διεκδικώντας μερίδιο σε ολοένα και πιο ανταγωνιστική κατηγορία
Έχοντας ήδη δώσει από καιρό το στίγμα των προθέσεων της σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, η Jeep αποκαλύπτει από τη διεθνή γαλλική έκθεση με την μορφή ενός compact crossover το πρώτο της ηλεκτροκίνητο μοντέλο το οποίο έχει εξελιχθεί και σχεδιαστεί με γνώμονα τις προτιμήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς για την οποία θα αποτελέσει σχεδόν αποκλειστικό προνόμιο.
Αν και με μήκος, οριακά πάνω από τα τέσσερα μέτρα το Avenger δεν απεμπολεί τις γνώριμες σχεδιαστικές συνήθειες της Jeep αλλά και τις δυνατότητες με τις οποίες είναι συνυφασμένη η αμερικανοτραφής φίρμα, διαθέτοντας ένα επιβλητικό παράστημα, τετραγωνισμένη σιλουέτα, αυξημένη απόσταση από το έδαφος (20+ εκ.) και κοντούς προβόλους που συνηγορούν στις off-road δυνατότητές του. Εκτός από τις χαρακτηριστικές αναλογίες, από την εξίσωση δεν λείπουν φυσικά όλα εκείνα τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που έχουν συνδεθεί διαχρονικά με την Jeep, όπως μαρτυρούν οι υπερτονισμένοι θόλοι και τα άφθονα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και φυσικά η γρίλια με τα χαρακτηριστικά επτά κάθετα στοιχεία αν και σε μια νέα εκδοχή προσαρμοσμένη στην ηλεκτροκίνηση.
Στην αθέατη πλευρά του ηλεκτρικού Avenger παρεπιδημεί η αρχιτεκτονική e-CMP2 η οποία, «για χάρη της» Jeep θα αναλάβει να φιλοξενήσει διαμορφώσεις με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ, καθώς το νέο μοντέλο της Jeep θα είναι διαθέσιμο τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις οι οποίες αναμένονται σε δεύτερο χρόνο.
Σε ό,τι αφορά τη δικίνητη έκδοση που αναλαμβάνει και το βάρος των συστάσεων, επωφελείται από μια νέας χημικής σύστασης μπαταρία με χωρητικότητα 54 kWh (51 KWh αξιοποιήσιμων) η οποία μοιράζεται στο κάτω μέρος των μπροστινών και των πίσω καθισμάτων. Η μπαταρία συνοδεύεται από κύκλωμα που επιτρέπει την φόρτιση με τάση έως και 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, διαδικασία η οποία επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας από 20-80% σε 24 λεπτά.
Η μπαταρία υπόσχεται αυτονομία έως και 400 χλμ. σε μεικτό κύκλο βάσει WLTP ή 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες και αναλαμβάνει να τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 154 ίππων και 260 Nm ροπής το οποίο κινεί τους μπροστινούς τροχούς.
Παρά το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα, το Avenger υπόσχεται ότι θα ευνοεί τις πιο περιπετειώδεις αναζητήσεις χάρη στη σχεδίασή του, τα ειδικά εξελιγμένα για την περίσταση προγράμματα οδήγησης (eco, normal, sport, sand, mud, snow), το σύστημα hill descent και την διάταξη της ανάρτησης η οποία αποτελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα και ημιάκαμπτο στον πίσω.
Στο εσωτερικό, το κέντρο του ταμπλό καταλαμβάνει μια οθόνη 10,25 ιντσών για το infotainment η οποία θα είναι και η μοναδική διαθέσιμη διάσταση για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που βασίζεται σε λειτουργικό Android Automotive.
Aυτό δεν σημαίνει ότι στερείται λειτουργικού Apple CarPlay το οποίο προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα με συσκευές OS. Επιπλέον το infotainment ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης TomTom ενώ συνδυάζεται με πίνακα οργάνων από 7,0 έως 10,25 ίντσες αναλόγως την έκδοση. Η κεντρική κονσόλα υιοθετεί ένα καθαρό design φιλοξενώντας χειριστήρια και διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης και το σύστημα κλιματισμού ενώ συνεισφέρει και στους χώρους αποθήκευσης του εσωτερικού που συνολικά συνοψίζονται σε 34 λίτρα.
Σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα ο όγκος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 380 λίτρα ενώ η τετραγωνισμένη σχεδίαση υπόσχεται μια ευρύχωρη αίσθηση για τους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος.
Το Avenger θα διατεθεί σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, Sport Longitude και Limited, όντας διαθέσιμο σε επτά διαφορετικές αποχρώσεις για το αμάξωμα και με τροχούς από 16 έως 18 ίντσες ενώ την προσωπικότητά του θα συμπληρώσει μια ευρεία λίστα επιλογών εξατομίκευσης οι οποίες θα ξεπερνούν τις 100.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις