Αυτοκίνητο: Από πού ελευθερώνεται η σκόνη την ώρα που οδηγούμε
Κατά το προηγούμενο έτος ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συνέστησε σημαντικά χαμηλότερα όρια σωματιδίων σε σχέση με το παρελθόν, αλλά σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες τα συγκεκριμένα όρια θα ήταν αδύνατο να τηρηθούν, τουλάχιστον σε πολλές αστικές περιοχές.
- Ουίνστον Τσώρτσιλ: Η iconic φωτογραφία του 1941, η φθηνή κόπια των 5.000 δολαρίων και το σκάνδαλο 83 χρόνια μετά
- Χαραμάδα ελπίδας για την κλιματική κρίση στη σύνοδο της G20
- Παύλος Μαρινάκης: Εκλογές το 2027 – Καμία ανησυχία στην κυβέρνηση για διαρροές στον προϋπολογισμό – Τι είπε για ΠτΔ και για ψήφο εμπιστοσύνης
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Ανεξάρτητα από το είδος του συστήματος κίνησης ενός αυτοκινήτου, το 85% της λεπτής σκόνης που εκλύεται κατά την οδική κυκλοφορία προκαλείται από τα φρένα, τα ελαστικά ή την τριβή του οδοστρώματος.
Τα μικρότερα σωματίδια σκόνης, τα οποία δύσκολα γίνονται αντιληπτά με γυμνό μάτι, έχουν μέγεθος μόνο μερικά μικρόμετρα και επομένως μπορούν εύκολα να εισπνευστούν. Κατά το προηγούμενο έτος ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συνέστησε σημαντικά χαμηλότερα όρια σωματιδίων σε σχέση με το παρελθόν, αλλά σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες τα συγκεκριμένα όρια θα ήταν αδύνατο να τηρηθούν, τουλάχιστον σε πολλές αστικές περιοχές.
Ένα πιλοτικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχει η Audi, έχει να κάνει με αυτή την ρύπανση. Έτσι η γερμανική εταιρεία έχει εξελίξει φίλτρο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα συλλέγει τα μικροσωματίδια από τον περιβάλλοντα χώρο. Κατά τη διάρκεια της αρχικής πιλοτικής φάσης τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις, τόσο κατά την οδήγηση όσο και κατά την διαδικασία φόρτισης.
Δράσεις ευθύνης
Μέσα από αυτή την ενέργεια η γερμανική εταιρεία θέτει τον εαυτό της στο επίκεντρο των προσπαθειών για βιώσιμη κινητικότητα και αναλαμβάνει δράσεις ευθύνης για το περιβάλλον και την κοινωνία. Το συγκεκριμένο φίλτρο τοποθετείται στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, το οποίο έχει πρωταρχικό σκοπό να συλλέγει τα μικροσωματίδια από το περιβάλλον. Η αρχή λειτουργίας του είναι παρόμοια με τα σταθερά συστήματα που χρησιμοποιούνται ήδη σε ορισμένες πόλεις της Ευρώπης και που ως στόχο έχουν την βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Η εξελιγμένη εκδοχή του εξασφαλίζει την απορρόφηση, πέραν των εκπομπών λεπτών σωματιδίων που παράγει το ίδιο το αυτοκίνητο και των υπολοίπων ακριβώς την ίδια στιγμή που παράγονται.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών για την αποτελεσματικότητα του πρωτοποριακού εγχειρήματος, φάνηκε ότι μετά από πάνω από 50.000 χιλιόμετρα δοκιμών αντοχής με το ηλεκτρικό Audi e-tron τα φίλτρα δεν είχαν καμία αρνητική επίδραση στη λειτουργία του ηλεκτρικού οχήματος, τόσο στις υψηλές θερμοκρασίες που σημειώνονται τους καλοκαιρινούς μήνες, όσο και κατά τη διάρκεια της ταχείας φόρτισης. Αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμο για το αέρα, καθώς τα μικροσωματίδια φιλτράρονταν πλήρως σε μια πόλη με υψηλή ρύπανση, όπως είναι η Στουτγάρδη.
Αναλύοντας τον κύκλο ζωής ολόκληρου του συστήματος, φαίνεται ότι το όφελος προς το περιβάλλον ισούται με 14,9 κιλά διοξείδιομτου άνθρακα. Επιπλέον, το ίδιο το φίλτρο αποτελείται από 15% ανακυκλωμένα υλικά και ολόκληρο το σύστημα είναι 60% ανακυκλώσιμο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις