Τουρισμός: Τα ρεκόρ και τα αγκάθια
Όλα δείχνουν ότι το 2022 θα πιάσουμε τα νούμερα του 2019 στα έσοδα εκτιμά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων
Πολύ κοντά στο να σπάσει τα ρεκόρ του 2019 είναι το 2022 ο ελληνικός τουρισμός παρά το γεγονός ότι η χρονιά χαρακτηρίζεται ως μεταβατική από τους Έλληνες ξενοδόχους, ενώ παράλληλα η δυναμική του κλάδου επιβεβαιώνεται και από τις συνεχείς επενδύσεις μεγάλων και μικρότερων ξένων και ελληνικών αλυσίδων.
Όλα δείχνουν ότι το 2022 θα πιάσουμε τα νούμερα του 2019 στα έσοδα εκτιμά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Γιάννης Ρέτσος ενώ για τον ίδιο όπως και για τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Αλέξανδρο Βασιλικό το κρίσιμο στοίχημα πλέον είναι τι στρατηγική θα αναπτύξει ο ελληνικός τουρισμός το 2023 και τα επόμενα χρόνια.
- Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Σπάει όλα τα ρεκόρ η κίνηση στα Δωδεκάνησα
Βέβαια «αγκάθι» για το 2022 παραμένει το θέμα του πολύ υψηλού λειτουργικού κόστους για τα ξενοδοχεία, λόγω των ενεργειακών προβλημάτων και των πληθωριστικών πιέσεων με αποτέλεσμα τα λειτουργικά κέρδη να είναι περιορισμένα για τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) κ. Γρηγόρη Τάσιο.
Με το 2022 να έχει ήδη αφήσει το στίγμα του στην ελληνική τουριστική σκηνή, καθώς η διάθεση για ταξίδια και διακοπές μετά από δυο χρόνια πανδημίας ήταν ιδιαίτερη έκδηλη και αποτυπώθηκε σε όλους τους top τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου, ήδη οι εμπλεκόμενοι στην τουριστική αγορά βλέπουν μπροστά τους το 2023. Οι διαπραγματεύσεις με τους Tour Operators για το 2023, ξεκίνησαν. Εστιάζοντας στις τιμές των νέων συμβολαίων, συντεταγμένα όλος σχεδόν ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει ζητήσει αύξηση 10% στα νέα συμβόλαια του 2023, σύμφωνα με την κα Χριστίνα Τετράδη, αντιπρόεδρο του ΞΕΕ. Βέβαια μια τέτοια εξέλιξη δεν καλύπτει την αύξηση του ενεργειακού κόστους που κυμαίνεται στο 30% με 40%, εξηγεί η κα. Τετράδη, η οποία σε δηλώσεις της έχει ακόμη επισημάνει ότι πολύ μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που έχουν πενταετή υπογεγραμμένα συμβόλαια από το 2019. Οι τελευταίες επιχειρούν να πετύχουν μια άνοδο 5% στις τιμές, αλλά με πολύ μεγάλη δυσκολία θα το καταφέρουν.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και ένα προβληματισμό για την διαφαινόμενη μερική αποδυνάμωση της διάθεσης για ταξίδια το 2023 τουλάχιστον από τους ευρωπαίους λόγω των προβλημάτων που δημιουργεί στα νοικοκυριά του αυξημένο ενεργειακό κόστος, οι επενδύσεις στον ελληνικό τουρισμό συνεχίζονται χωρίς σταματημό και τα νέα deals αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη.
Αναμφίβολα η μεγαλύτερη επένδυση των τελευταίων χρόνων ήταν η στρατηγική συνεργασία του ομίλου Sani/Ikos με τον διεθνή θεσμικό επενδυτή GIC. Η GIC γίνεται βασικός μέτοχος του ομίλου μαζί με τη διοικητική του ομάδα. Για τη συναλλαγή αυτή, η αξία του ομίλου Sani/Ikos αποτιμάται στα 2,3 δισ. ευρώ. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του δ’ τριμήνου 2022 και υπόκειται σε συνήθεις κανονιστικές εγκρίσεις.
.
.
Όμως πολλές ήταν ακόμη οι κινήσεις που καταγράφηκαν τα τελευταία χρόνια από ξένες μεγάλες αλυσίδες. Ενδεικτικά της δυναμικής αυτής είναι τα στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρείας GBR Consulting, βάσει των οποίων τα ξενοδοχεία που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα κάποιας διεθνούς αλυσίδας παρουσίασαν το 2021 άνοδο σε ποσοστό 95% σε σύγκριση με το 2016, ενώ τα πεντάστερα ξενοδοχεία αυξήθηκαν από 53% το 2016 σε 73% το 2021.
Όλες οι μεγάλε ξένες αλυσίδες δηλώνουν παρούσες στην ελληνική αγορά. Η Hilton, η Marriott, η Radisson, η Accor, η Hyatt αλλά και οι Ισραηλινοί της Brown, της Fattal και άλλες ισχυροποιούν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά με νέα πολυτελή σήματα, ενώ δύο από τα πιο ισχυρά διεθνώς ξενοδοχειακά brands, η Mandarin Oriental και η One&Only, προετοιμάζουν τη δική τους παρουσία στην Ελλάδα.
Μεταξύ άλλων επενδύσεων, η Hilton θα φέρει στην Ελλάδα στο πρώην Hilton Αθηνών τα Conrad και Waldorf Astoria, που θα κάνουν πρεμιέρα το 2024 έπειτα από την ανάπλαση του εν λόγω χώρου.
Επίσης η Hilton πάει και… Πειραιά στο Hampton by Hilton Piraeus στο Μικρολίμανο, αλλά και στην Κηφισιά όπου το 2024 θα λειτουργήσει και πάλι το ιστορικό Πεντελικόν, ως ένα από τα ξενοδοχεία της συλλογής Curio από τη Hilton.
Η Marriott έφερε στην Ελλάδα και το brand W στο Costa Navarino. Το W Costa Navarino υποδέχτηκε τους πρώτους επισκέπτες του το καλοκαίρι και αποτελεί τη νεότερη προσθήκη στην αλυσίδα των W Escapes στην Ευρώπη, σηματοδοτώντας την είσοδο της W Hotels Worldwide στην Ελλάδα. Επίσης τον Ιούλιο άνοιξε τις πόρτες του στη Θεσσαλονίκη ένα ακόμη ξενοδοχείο που βρίσκεται υπό τη Marriott, το Monasty by Autograph Collection.
Για το καλοκαίρι του 2023 έχει προσδιοριστεί η άφιξη στην Ελλάδα της Mandarin Oriental, της αλυσίδας που διαχειρίζεται μερικά από τα πιο πολυτελή ξενοδοχεία, resorts και κατοικίες στον κόσμο. Το πρώτο ξενοδοχείο Mandarin Oriental θα βρίσκεται στην Costa Navarino, στην περιοχή Navarino Bay και θα περιλαμβάνει 99 δωμάτια, μεταξύ των οποίων 48 υπόσκαφες βίλες με ιδιωτική πισίνα.
Τέλος το 2023 θα κάνουν το ντεμπούτο τους τα δυο πολυτελή resorts που θα φέρουν το brand One&Only του ομίλου Kerzner. Μέσα στους πρώτους μήνες του επόμενου έτους προσδιορίζεται ότι θα ξεκινήσει η λειτουργία του πολυαναμενόμενου One&Only Aesthesis στη Γλυφάδα, του project που υλοποιεί η Grivalia Hospitality με στόχο την αναβίωση των παλιών «Αστεριών» και τη μετατροπή τους σε ένα πεντάστερο προορισμό high end τουρισμού.
- Χατζηδάκης για προϋπολογισμό 2025: «Δεν δίνουμε παραπάνω από αυτά που αντέχουμε»
- O Έντι Ρέντμεϊν θα πρωταγωνιστήσει στην στη 2η σεζόν του «The Day of the Jackal»
- Γιαμάλ: «Η Μπάρτσα μπορεί να κατακτήσει τα πάντα και αυτή είναι η πρόθεσή μου»
- Ποιο ρόλο έχουν τα smartphone στην εκπαίδευση; Απαγορεύσεις και αντίλογος
- Κίεβο: Τουλάχιστον ένας νεκρός και εννέα τραυματίες από την πυραυλική επίθεση της Ρωσίας
- Η σχέση Τουρκίας – Συρίας και οι ανησυχίες σε Ελλάδα και Κύπρο