Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κλιματική αλλαγή: H Greenpeace ζητά απαγόρευση των ιδιωτικών πτήσεων

Κλιματική αλλαγή: H Greenpeace ζητά απαγόρευση των ιδιωτικών πτήσεων

Η όλο και συχνότερη χρήση αυτού του πολυτελούς τρόπου μεταφοράς ευθύνεται για εκπομπές άνθρακα που αντιστοιχούν σε 40.000 αυτοκίνητα τον χρόνο.

Έκκληση να απαγορευτούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών απευθύνει η Greenpeace, κάνοντας λόγο για δυσανάλογη επιβάρυνση του κλίματος από μια «συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων» που πετούν χωρίς σοβαρό λόγο.

Μελέτη που επικαλείται η οργάνωση δείχνει ότι τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 πραγματοποιήθηκαν 16.147 πτήσεις ιδιωτικών τζετ από και προς τα αεροδρόμια του Άμστερνταμ και του Ρότερνταμ, περισσότερες από ό,τι ολόκληρο το 2019, προτού ξεσπάσει η πανδημία.

Η όλο και συχνότερη χρήση αυτού του πολυτελούς τρόπου μεταφοράς ευθύνεται για εκπομπές άνθρακα που αντιστοιχούν σε 40.000 αυτοκίνητα τον χρόνο.

Διαβάστε επίσης: Η Γαλλία καταργεί εσωτερικές πτήσεις για να προστατεύσει το περιβάλλον

«Έχουμε σοκαριστεί γιατί, σε περίοδο κλιματικής κρίσης, μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων άρχισε να πετάει όχι λιγότερο αλλά περισσότερο με ιδιωτικά τζετ, τα οποία ρυπαίνουν περισσότερο» σχολίασε η Ντέβι Ζλοχ, ειδική για το κλίμα και την ενέργεια στην ολλανδική Greenpeace.

«Πρέπει να σταματήσει αυτό, απευθύνουμε έκκληση να απαγορευθούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών» δήλωσε σε ανακοίνωση της ΜΚΟ .

Η μελέτη, η οποία διενεργήθηκε από το κέντρο περιβαλλοντικών μελετών CE Delft, έδειξε επίσης ότι η μια στις τρεις ιδιωτικές πτήσεις που αναχωρεί από το αεροδρόμιο Σίπολ του Άμστερνταμ ή το αεροδρόμιο Χάγης-Ρότερνταμ έχει προορισμό που απέχει λιγότερα από 500 χιλιόμετρα.

«Οι δημοφιλείς προορισμοί συμπεριλαμβάνουν το Παρίσι και ακόμη και την Αμβέρσα, πόλεις στις οποίες πολύ εύκολα μπορεί να πάει κανείς με τρένο» επισημαίνει η Greenpeace.

«Οι πιο δημοφιλείς πτήσεις είναι αυτές προς προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, η Ιμπίθα και οι Κάννες».

Η οργάνωση τονίζει ότι οι ιδιωτικές πτήσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί στους στόχους για το κλίμα που έχει ορίσει η ολλανδική κυβέρνηση, ούτε περιλαμβάνονται στο όριο των 440.000 πτήσεων που καθιέρωσε το αεροδρόμιο Σίπολ.

«Η εξαίρεση για τα ιδιωτικά αεροσκάφη δείχνει ακριβώς τι πάει λάθος με την αεροπορική βιομηχανία» δήλωσε η Ζλοχ. «Θέλουμε η βιομηχανία να σταματήσει να ρυπαίνει και να θέσει επιτέλους κλιματικούς στόχους».

«Το πρώτο βήμα είναι να σταματήσουν οι σύντομες πτήσεις και τα ιδιωτικά πολυτελή τζετ για τους πλούσιους».

Οι επιβάτες που ταξιδεύουν στην business class καταλαμβάνουν πολύ χώρο στα αεροσκάφη, επισήμανε η ίδια, θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από κανονικές θέσεις ώστε να χωρούν πολλοί περισσότεροι άνθρωποι στα αεροσκάφη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/AFP

Must in

Φορολογικό νομοσχέδιο: Ευκαιρία διορθώσεων σε φοροκίνητρο για κενές κατοικίες και Airbnb

Το φορολοφονικό νομοσχέδιο τέθηκε υπό διαβούλευση από το υπ. Οικονομικών, με τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης να αναφέρουν ότι μπορούν να γίνουν διορθώσεις σε κρίσιμα ζητήματα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024