Έλον Μασκ: Τα «πλήρως αυτόνομα» Tesla θα κυκλοφορούν χωρίς δίπλωμα οδήγησης
Η πολυαναμενόμενη αναβάθμιση του αυτόματου πιλότου δεν θα απαλλάξει τον οδηγό από την επίβλεψη του οχήματος. Οι ρυθμιστικές αρχές παραμένουν διστακτικές.
Η Tesla θα λανσάρει στα τέλη του έτους την πολυαναμενόμενη αναβάθμιση αυτόνομης οδήγησης, σε πρώτη φάση όμως οι ρυθμιστικές αρχές δεν θα επιτρέπουν την κίνηση των οχημάτων χωρίς κάποιον στο τιμόνι, αναγνωρίζει ο Έλον Μασκ.
Η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων προσφέρει σήμερα το προαιρετικό πακέτο Full Self Driving (FSD) που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρκάρει και να αλλάζει λωρίδες στον αυτοκινητόδρομο αυτόνομα. Το FSD, με τιμή 15.000 δολαρίων, αναβαθμίζει την στάνταρτ λειτουργία Autopilot, με την οποία το όχημα αναλαμβάνει να χειρίζεται το τιμόνι, να επιταχύνει και να επιβραδύνει σε αυτοκινητοδρόμους με διαγράμμιση.
Διαβάστε επίσης: Γιατί τα αυτοκίνητα της Tesla χάνουν την ικανότητα αυτόματης στάθμευσης
Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η επίβλεψη του οδηγού, η οποία θα παραμείνει νομική απαίτηση μέχρι να υπάρξει ειδική άδεια των ρυθμιστικών αρχών.
Την Τετάρτη, ο Μασκ ενημέρωσε τους επενδυτές ότι στα τέλη της χρονιάς οι χρήστες του FSD θα λάβουν ενημέρωση λογισμικού που θα απαιτεί ακόμα λιγότερες παρεμβάσεις του οδηγού.
«Το αυτοκίνητο θα μπορεί να σε πηγαίνει από το σπίτι στη δουλειά, στο σπίτι των φίλων σας και στο παντοπωλείο χωρίς να χρειαστεί να αγγίξετε το τιμόνι» υποστήριξε.
«Το εάν θα έχει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών είναι διαφορετικό ζήτημα. Δεν θα έχει την έγκριση εκείνη τη στιγμή» παραδέχτηκε.
Πρόσθεσε ωστόσο ότι η Tesla σχεδιάζει να προσφέρει νέα αναβάθμιση του FSD το 2023 για να δείξει στις ρυθμιστικές αρχές ότι είναι ασφαλέστερο από τον μέσο οδηγό.
Διαβάστε επίσης: Αθήνα-Σόφια με μια φόρτιση – Η ηλεκτρική νταλίκα της Tesla πήρε επιτέλους μπρος
«Ο Μασκ αφήνει ανοιχτή την πιθανότητα να είναι πιο δύσκολος ο δρόμος προκειμένου να λάβει άδεια η Tesla για το FSD» δήλωσε στο Reuters ο Κρεγκ Άιργουιν, αναλυτής της Roth Capital.
Η Tesla ανέκαθεν βρίσκει απέναντί της την επιφυλακτικότητα των αμερικανικών αρχών. Από το 2016, η Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) έχει πραγματοποιήσει 38 έρευνες για ατυχήματα με οχήματα Tesla, στα οποία σκοτώθηκαν 19 άτομα, αναζητώντας ενδείξεις για τυχόν εμπλοκή του αυτόματου πιλότου.
«Μετάφραση: η ένταση ανάμεσα στην Tesla και την NHTSA θα ενταθεί στο τέλος της χρονιάς» εκτίμησε ο Τζιν Μάνστερ της επενδυτικής εταιρείας Loup Ventures, η οποία έχει μετοχές της Tesla.
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει και το όνομα του FSD, που σημαίνει «πλήρως αυτόνομη οδήγηση». Η πολιτεία της Καλιφόρνια κατηγόρησε την εταιρεία για παραπλανητική διαφήμιση, καθώς το σύστημα δεν είναι πλήρως αυτόνομο.
Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν πάντως ότι το κύριο πρόβλημα της Tesla δεν είναι οι ρυθμιστικές αρχές αλλά το ίδιο το λογισμικό, δεδομένου ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι μια άκρως περίπλοκη λειτουργία.
«Το εμπόδιο είναι η τεχνολογία. Δεν είναι η έγκριση αυτής της τεχνολογίας» είπε ο Μπράιαν Ουόκερ Σμιθ, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας.
Πράγματι, η Tesla έχει χάσει επανειλημμένα τις προθεσμίες που είχε θέσει τον εαυτό της για το λανσάρισμα της πλήρως αυτόνομης οδήγησης, η οποία σύμφωνα με τον Μασκ θα γίνει τελικά «η σημαντικότερη πηγή κερδοφορίας για την Tesla».
To 2019, o Μασκ είχε τάξει ότι η Tesla θα λάνσαρε ένα ρομποτικό ταξί χωρίς τιμόνι και πεντάλ το 2020, μέχρι σήμερα όμως δεν έχει παρουσιάσει τέτοιο όχημα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις