Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ: Μια τρανς εξομολογείται σε ένα μπαρ στην Πλατεία Μεσολογγίου
Η Μαρί Πιέρ αποφασίζει να επιστρέφει στην παιδική της γειτονιά κάθε Τρίτη, για να φροντίζει τον ηλικιωμένο πατέρα της. Τη γειτονιά που είχε εγκαταλείψει όταν αποφάσισε να γίνει «αυτή καθεαυτή».
- Απειλές Πούτιν: Η Δύση δοκιμάζει τις κόκκινες γραμμές μας - Μας αναγκάζει να απαντήσουμε
- Συναντήσεις Μητσοτάκη με τον Πρωθυπουργό του Λιβάνου Najib Mikati και τον Πρόεδρο της Βουλής Nabih Berri
- Επιβάτισσα αεροπλάνου έμεινε όρθια καθ΄όλη τη διάρκεια επτάωρης πτήσης
- Ανησυχεί η έξαρση κοκκύτη - «Η αύξηση των κρουσμάτων είναι δραματική» τονίζει ο Μαγιορκίνης
Δέκα χρόνια μετά την πρώτη συνάντηση του με τη Μαρί Πιερ και τον πατέρα Αντρέ, ο Φαίδων Καστρής επιστρέφει με μια νέα διαδρομή για «Την Τρίτη στο σούπερ-μάρκετ», του Εμμανουέλ Νταρλέ. Μια συνάντηση που για τον ηθοποιό ήταν και παραμένει σταθμός της θεατρικής του διαδρομής, μνήμη και παρόν αγάπης και τώρα ξαναζωντανεύει, σε μια νέα παράσταση.
Η υπόθεση του έργου
Περιστρέφεται γύρω από τη Μαρί-Πιερ που είχε χρόνια να εμφανιστεί στη γειτονιά της παιδικής της ηλικίας. Το πατρικό της σπίτι το εγκατέλειψε τότε που αποφάσισε να γίνει «αυτή καθεαυτή» και να απομακρυνθεί από το περιβάλλον που την ήξερε ως Ζαν-Πιέρ.
Αλλά εδώ και λίγους μήνες η μητέρα της πέθανε, ο ηλικιωμένος πατέρας της, κύριος Αντρέ έμεινε μόνος κι η Μαρί-Πιερ θεωρεί υποχρέωση της να τον φροντίζει. Αποφασίζει λοιπόν πως κάθε Τρίτη πρέπει να επιστρέφει στο πατρικό της. Φτάνει πρωί με το πρώτο τραίνο και αμέσως στρώνεται στη δουλειά.
Καθαρίζει το σπίτι, πλένει και σιδερώνει τα ρούχα και συνοδεύει τον πατέρα της στο σούπερ–μάρκετ της γειτονιάς για να κάνουν μαζί τα ψώνια της εβδομάδας. Ήδη, μέσα στο σπίτι η συνύπαρξη είναι δύσκολη, στο δρόμο γίνεται ακόμη δυσκολότερη και κορυφώνεται στο χώρο του σούπερ–μάρκετ.
Εκεί η Μαρί-Πιέρ «αυτή καθεαυτή» συγκεντρώνει κάθε «Τρίτη στο σούπερ μάρκετ» όλα τα βλέμματα, καθώς η παρουσία της, μια εισβολή της διαφορετικότητας στην πεζή καθημερινότητα των γύρω της, λειτουργεί σαν «τερατικό» αξιοθέατο.
Διαβάστε επίσης: «Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης», ο Θανάσης Παπαγεωργίου συναντά τον ρεμπέτη στο θέατρο ΣΤΟΑ
Οι διακρίσεις του συγγραφέα με το έργο
Το έργο του Εμμανουέλ Νταρλέ, «Le Mardi à Monoprix» («Την Τρίτη στο σούπερ–μάρκετ»), κέρδισε το Α’ Βραβείο στο Φεστιβάλ Fringe του Εδιμβούργου το 2011, το βραβείο Herald Archangel Award και ήταν υποψήφιο δύο φορές στα Βραβεία Molière του Εθνικού Θεάτρου της Γαλλίας (2010, 2011).
To «Le Mardi à Monoprix» γνώρισε τεράστια εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία στο Παρίσι με ερμηνευτή τον Ζαν Κλoντ Ντρέιφους στο ρόλο της Marie Pierre (υποψήφιο για βραβείο Molière) και το Ηνωμένο Βασίλειο με τίτλο «Tuesdays at Tescos» και τον Σάιμον Κάλλοου στο ρόλο της Pauline.
Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε το 2011-12 στο «Από Μηχανής Θέατρο» με τον Φαίδωνα Καστρή, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μπερδέκα και τιμήθηκε με: Το «Βραβείο Ερμηνείας Κοινού 2011» της Athens Voice, το «Βραβείο Ερμηνείας, Σκηνοθεσίας, Σκηνικού στα πρώτα Gay Awards 2012 και 5 υποψηφιότητες Βραβείων Κοινού Αθηνοράματος 2012 (παράσταση, ερμηνεία, σκηνοθεσία, μουσική, κοστούμι).
Συντελεστές
Μετάφραση: Μήνα Πατεράκη-Γαρέφη
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Φαίδων Καστρής
Φωτισμοί- Φωτογραφίες Παράστασης: Σπύρος Τσακίρης
Ψιμυθίωση: Ήρα Σ. Μαγαλιού
Παραγωγή: Show What?
Διεύθυνση Παραγωγής: Ντορίτα Λουκίσσα
Στην παράσταση ακούγεται το τραγούδι του Cyril Mokaiesh «Va savoir»
Eρμηνεύει ο Φαίδων Καστρής
Πληροφορίες
Show What ? Πλ. Μεσολογγίου 6, Αθήνα, Τηλ.: 210 729 5401
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Από Τρίτη 25 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
Διάρκεια παράστασης: 70΄
Τιμή εισιτηρίων: 10 ευρώ
Αγορά εισιτηρίων-κρατήσεις: 6932108270
Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/tin-triti-sto-super-market/
Σημείωμα του ερμηνευτή και σκηνοθέτη
«Το έργο πια έχετε καταλάβει πόσο το αγαπώ, την παράσταση την αφιερώνω στον Εμμανουέλ Νταρλέ, τον γλυκύτατο φίλο, που έφυγε τόσο νωρίς, το 2016 ξαφνικά. Στη μνήμη του λοιπόν και θυμάμαι πόση εντύπωση του είχε κάνει, το «ζωντάνεμα» του πατέρα και των άλλων προσώπων που συναντά στην διαδρομή της η Μαρί-Πιερ, πώς ένας μονόλογος άνοιγε σε έργο με δύο πρόσωπα και μια γειτονιά, έναν ολόκληρο κόσμο.
Όπως έλεγε χαρακτηριστικά: «Ο Φαίδων είναι η Μαρί-Πιερ και είναι και μια μπαλαρίνα πάνω στη σκηνή». Μέχρι τότε παιζόταν σχεδόν στατικά, αφηγηματικά ο μονόλογος, εγώ τον «χόρεψα» μέσα μου και τελικά ο χορός αυτός μας οδήγησε στο φως. Είναι η ηρωίδα του Νταρλέ που με γοητεύει, που δεν έχει σύνορα μέσα της, η ίδια παιδί, η ίδια Ζαν-Πιερ και Μαρί, η ίδια.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις