Η Κομισιόν προειδοποίησε τη Γερμανία να μην παραχωρήσει το λιμάνι του Αμβούργου στην Κίνα
Η Κομισιόν εξέτασε το σχέδιο και έδωσε αρνητική γνωμοδότηση την άνοιξη με το επιχείρημα ότι ευαίσθητες πληροφορίες για τις λιμενικές δραστηριότητες θα περάσουν στα χέρια της Κίνας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε την γερμανική κυβέρνηση από την περασμένη άνοιξη να μην παραχωρήσει μερίδιο σε έναν τερματικό σταθμό του λιμανιού του Αμβούργου στην Κίνα, δήλωσε σήμερα στο AFP πηγή με γνώση του θέματος, επιβεβαιώνοντας το χθεσινό δημοσίευμα της Handelsblatt.
Επικρίνεται ο Σολτς μέσα στη Γερμανία
Ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς έγινε την εβδομάδα αυτή αντικείμενο επικρίσεων, και εκ μέρους των εταίρων του στον κυβερνητικό συνασπισμό, εξαιτίας του σχεδίου παραχώρησης στην κινεζική Cosco μεριδίου σε τερματικό σταθμό του λιμανιού του Αμβούργου, πόλης στην οποία έχει χρηματίσει δήμαρχος.
Η Κομισιόν εξέτασε το σχέδιο και έδωσε αρνητική γνωμοδότηση την άνοιξη με το επιχείρημα ότι ευαίσθητες πληροφορίες για τις λιμενικές δραστηριότητες θα περάσουν στα χέρια της Κίνας, αποκάλυψε χθες η Handelsblatt.
Η γνωμοδότηση αυτή έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα και η τελική απόφαση παραμένει στα χέρια της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας.
Το μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας
Το λιμάνι του Αμβούργου είναι το πρώτο σε μέγεθος εμπορικό λιμάνι της Γερμανίας και το τρίτο της Ευρώπης μετά το Ρότερνταμ (Ολλανδία) και την Αμβέρσα (Βέλγιο).
Σύμφωνα με πληροφορίες των μέσων ενημέρωσης, ο Ολαφ Σολτς υπολόγιζε να επιτρέψει την παραχώρηση αυτή παρά την αντίθετη γνώμη έξι ομοσπονδιακών υπουργείων -Οικονομίας, Εσωτερικών, Αμυνας, Οικονομικών, Μεταφορών και Εξωτερικών.
Με την έγκριση του Βερολίνου θα ολοκληρωθεί η συμφωνία η οποία επιτεύχθηκε πριν από έναν χρόνο ανάμεσα στην διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού του Αμβούργου (HHLA) και την Cosco, η οποία προβλέπει ότι ο κινεζικός κολοσσός θα αποκτήσει το 35% στην εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Tollerort (CTT).
Υπάρχει ήδη σε άλλα λιμάνια της δυτικής Ευρώπης
Αν η γερμανική κυβέρνηση δεν εναντιωθεί στο εγχείρημα μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, η απόφαση θα επικυρωθεί.
«Τίποτε δεν έχει αποφασισθεί. Πολλά ερωτήματα παραμένουν αδιευκρίνιστα», δήλωσε χθες στις Βρυξέλλες ο Ολαφ Σολτς απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων μετά την ολοκλήρωση της ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής.
Και τόνισε ότι η απόκτηση μεριδίων από κινεζικές εταιρείες «υπάρχει ήδη σε άλλα λιμάνια της δυτικής Ευρώπης».
Η Αμβέρσα και το Ρότερνταμ, μεταξύ άλλων, έχουν συνομολογήσει κατά το παρελθόν τέτοιες συμφωνίες, γεγονός που δημιουργεί φόβους στο Αμβούργο ότι μειονεκτεί ως προς τους όρους του ανταγωνισμού.
Προστασία στρατηγικών υποδομών μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία
Ομως στις Βρυξέλλες θεωρούν ότι οι καιροί έχουν αλλάξει. Η Ευρωπαϊκή Ενωση αποδίδει μεγαλύτερη σημασία στην προστασία στρατηγικών υποδομών μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η Γερμανία ειδικότερα επικρίνεται για το γεγονός ότι εκώφευσε στις προειδοποιήσεις σχετικά με την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Οι υπηρεσίες Πληροφοριών και Αντικατασκοπείας της Γερμανίας είναι επίσης αρνητικές απέναντι στην προοπτική πώλησης στρατηγικών υποδομών, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης WDR και NRD.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Χριστούγεννα στην Ελλάδα: Το κόστος διαμονής σε δημοφιλείς προορισμούς
- Λουτσέσκου: «Είναι μία συναρπαστική χρονιά…»
- Χάρι-Μέγκαν Μαρκλ: Περιφρόνηση και η ακραία αποτυχία που ίσως τους κοστίσει εκατομμύρια
- Συρία: Οι ερευνητές του ΟΗΕ ζητούν εξουσιοδότηση για να ξεκινήσουν το έργο τους επί του πεδίου
- Αυτό είναι το λογότυπο του Κινήματος Δημοκρατίας – Το αποκάλυψε ο Κασσελάκης
- LIVE: Μόντσα – Γιουβέντους