Toyota bZ3: Το επόμενο ηλεκτρικό μέλος
Η Toyota αποκαλύπτει το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της το οποίο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία από την κινεζική αγορά παίρνοντας την μορφή ενός εξαιρετικά αεροδυναμικού τετράθυρου μοντέλου
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Μέχρι πότε η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση, τι ισχύει για τα πρόστιμα
Η ιαπωνική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει μια ευρεία γκάμα ηλεκτρικών προϊόντων, έχοντας παρουσιάσει ήδη από πέρυσι 11 αντίστοιχης τεχνολογίας πρωτότυπα τα οποία αργά ή γρήγορα θα μετουσιωθούν σε εκδόσεις παραγωγής. Η αρχή έχει γίνει ήδη με το crossover bZ4X και η συνέχεια, μόλις αποκαλύφθηκε από την μακρινή Κίνα όπου η Toyota παρουσίασε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο τετράθυρο μοντέλο με την ονομασία bZ3.
Mε μήκος 4,725 μ. πλάτος 1,835 μ., ύψος 1,475 μ. και μεταξόνιο 2,88 μέτρων, το bZ3 υιοθετεί μια ιδιαιτέρως αεροδυναμική σχεδίαση η οποία περιορίζει το αντίστοιχο μέγεθος σε μόλις 0.218. Εκτός από την αεροδυναμική σχεδίαση με την συμβολή της coupe χάραξης της οροφής, η αισθητική, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς με μια απλή παρατήρηση προκύπτει από το γνώριμο σχεδιαστικό κώδικα που ανέλαβε να συστήσει το bZ4X.
Στα ενδότερα, επίκεντρο αποτελεί μια ακόμα μεγαλύτερη οθόνη κάθετου προσανατολισμού την οποία η Toyota αποκαλεί Digital Island και φιλοξενεί όλα τα χειριστήρια για τα περιφερειακά συστήματα του αυτοκινήτου. Συμπληρώνεται από ένα πιο διακριτικό ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ οι φυσικοί διακόπτες περιορίζονται στο ελάχιστο με την κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί τον επιλογέα για τα προγράμματα οδήγησης.
Πίσω από τις επιφάνειες του bZ3, βρίσκεται η αρχιτεκτονική e-TNGA όπου βασίζεται και το ήδη γνωστό bz4X. Αυτή την φορά όμως φιλοξενεί μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου με προέλευση την κινεζική BYD στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εταιρειών. Παρόλο που η Toyota δεν ανακοινώνει την χωρητικότητα της μπαταρίας, σημειώνει ότι προσφέρει αυτονομία 600 χλμ. αν και το συγκεκριμένο μέγεθος έχει προκύψει με βάση τα πιο ελαστικά κινεζικά πρωτόκολλα έγκρισης τύπου. Επιπλέον, σύμφωνα με τις συστάσεις το bZ3 διαθέτει ένα βελτιωμένο σύστημα ψύξης, ελέγχου και διαχείρισης των μπαταριών.
Αν και επί του παρόντος η Toyota δεν δημοσιοποιεί λεπτομέρειες για τα ηλεκτρικά μοτέρ, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το bZ3 θα είναι διαθέσιμο σε εκδοχές ισχύος 180 ίππων και 240 ίππων, προσφέροντας μέγιστη ταχύτητα έως και 160 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά την μελλοντική του πορεία αν και η Toyota δεν έχει προς το παρόν διευκρινίσει τις προθέσεις της σε σχέση με την ευρωπαϊκή αγορά, το τετράθυρο μοντέλο θα πρέπει να αναμένεται και στη γηραιά ήπειρο από το 2024 με δεδομένες τις προθέσεις της ιαπωνικής φίρμας να προσφέρει μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών προϊόντων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις